Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvavyön käyttämättömyys???

Vierailija

Miten voi olla mahdollista vielä nykyään, että joku ei käytä turvavyötä? Akaan kolarissa menehtyneillä ei ollut turvavyöt päällä.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448953669234.html

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

En tiedä? Mulla on aina vyö ja omille lapsille olen opettanut aina että vyö on pakko laittaa, ei ole vaihtoehtoja.
Itse olisin kuollut monta kertaa ilman vöitä hurjassa nuoruudessa.

Vierailija

Sen yhden kerran, kun unohdin vyön niin poliisi pysäytti ja antoi sakot. Onneksi pysäytti poliisi, eikä kolari.

Vierailija

Mä näen ihan jatkuvasti sitä, että ihmiset eivät laita lapsia vöihin tai käytä asianmukaisia turvaistuimia.

Vierailija

On jäänyt mainitsematta turvapaikanhakijoiden infossa... kuten sekin, ettei kadulla ilman miestä kulkevia naisia "kuulu" raiskata.

Vierailija

Jatkan vielä: esim. tuttuni, joka on lastenneuvolassa töissä, ei käytä lapsillaan asianmukaisia turvaistuimia. Just käytiin tänään hakemassa pitsaa, samaan aikaan pitseriasta lähti mies kolmen pienen lapsensa kanssa, eikä laittanut ketään turvaistuimeen tai edes vöihin. On kuulkaa paljon yleisempää kuin luulette!

5

Vierailija

Kuski oli tamperelainen, v. 1985 syntynyt nainen. Aivan varmasti tiesi, mitä tapahtuu, jos ajaa ilman turvavöitä. Ei voi muuta sanoa kuin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Olisi nyt edes ne nuoret tytöt komentanut vöihin. Taas aivan turhia liikennekuolemia, toivottavasti tämä saa ihmiset ajattelemaan.

Minä en siirrä autoa edes pihalla metriäkään, jos minulla ei ole vyötä kiinni. Muutoin tuntuu siltä, että olen juuri menossa pää edellä tuulilasista ulos. Ajokortti minulla on ollut 31 vuotta eikä yhtään vaaratilannetta liikenteessä, ei itseaiheutettua eikä toisten tekeminä (koputetaanpas puuta).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuski oli tamperelainen, v. 1985 syntynyt nainen. Aivan varmasti tiesi, mitä tapahtuu, jos ajaa ilman turvavöitä. Ei voi muuta sanoa kuin että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Olisi nyt edes ne nuoret tytöt komentanut vöihin. Taas aivan turhia liikennekuolemia, toivottavasti tämä saa ihmiset ajattelemaan.

Minä en siirrä autoa edes pihalla metriäkään, jos minulla ei ole vyötä kiinni. Muutoin tuntuu siltä, että olen juuri menossa pää edellä tuulilasista ulos. Ajokortti minulla on ollut 31 vuotta eikä yhtään vaaratilannetta liikenteessä, ei itseaiheutettua eikä toisten tekeminä (koputetaanpas puuta).

Uhrit olivat siis 4-vuotias, 15-vuotias ja 30-vuotias. Tuon neljävuotiaan olisi pitäny istua ihan kunnon lastenistuimessa vyöt kiinni.

Vierailija

Täällä tuppukylässä on noloa käyttää turvavyötä, samoin pyöräilykypärää. Eräs nuorempi ihminen sanoi että pyöräilykypärä ei ole seksikäs. Minusta taas on, sporttiset ihmiset juuri on minusta seksikkäitä. 

Toinen sanoi turvavyöstä että se kiristää ikävästi, ja että ei sitä voi elämäänsä elää koko ajan kaikkea peläten. Kuolema tulee silloin kun sen aika on. Minä siihen että samalla vaarantaa sellaisen hengen joka haluaisi itsensä säästää onnettomuuskuolemalta, sillä turvavyötön ihminen paiskautuu muiden päälle onnettomuudessa. En ota kys. henkilöä kyytiin ellei suostu käyttämään turvavyötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Uhrit olivat siis 4-vuotias, 15-vuotias ja 30-vuotias. Tuon neljävuotiaan olisi pitäny istua ihan kunnon lastenistuimessa vyöt kiinni.

Sitähän minä juuri tarkoitin. Vöihin kiinni molemmat.

Vierailija

Olen usein pannut merkille, että maahanmuuttajista monet eivät käytä turvavöitä lapsillakaan. Lisäksi ei ole hajuakaan liikennesäännöistä, ainakaan täällä Turussa. Kuuluu heidän "kulttuuriinsa". Heitä pitäisi ehdottomasti valistaa enemmän!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä näen ihan jatkuvasti sitä, että ihmiset eivät laita lapsia vöihin tai käytä asianmukaisia turvaistuimia.

Asut varmaan PIMEÄSSÄ AFRIKASSA - siellä ei kukaan käytä vöitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen usein pannut merkille, että maahanmuuttajista monet eivät käytä turvavöitä lapsillakaan. Lisäksi ei ole hajuakaan liikennesäännöistä, ainakaan täällä Turussa. Kuuluu heidän "kulttuuriinsa". Heitä pitäisi ehdottomasti valistaa enemmän!

No nämä ihmiset, joista minä puhun, eivät ole maahanmuuttajia. Ehkä heitäkin pitäisi valistaa enemmän, mutta kukapa sen tekisi. Sinäkö?

5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat