Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnanympäryksestä ja rintaliiveistä ja painosta

Vierailija

Jos rinnanympärykseni on mitattuna 81 cm niin mikä on rintaliivien ympärysmitta? 75/80/85? En halua liian tiukkoja, eivätkä saisi tippua päältäkään...

ja olisin vielä halunnut tietää että onko painon vaihtelut muuttaneet teillä rinnanympärysmittaa vai onko se sama esimerkiksi kymmenen kiloa kevyempänä tai painavampana?

Kommentit (10)

Vierailija

Onko tuo mitta siis rinnan alta...? Jos on, niin 75 on varmaan hyvä koko. Ja itsellä ainakin kertyy lihoessa rasvaa selkään ja rintoihin, joten koko suurenee.

Vierailija

81 cm tuskin on rinnanympärysmittasi, vaan mitta rintojen alta? Silloin sopiva liivien ympärysmitta voi olla 75 tai 80 cm, riippuu ihan materiaalin joustavuudesta. Sopivan kokoiset liivit eivät nouse selästä ylös.

Olen lihonut parin vuoden aikana noin 12 kiloa, mutta liivieni ympärysmitta on ennallaan (75). Kuppikoko on kyllä suurentunut. Mutta tämä on hyvin yksilöllistä, minulla painonnousu menee enimmäkseen reisiin.

Vierailija

81 senttiä mitattuna tekee yleensä, useimmissa malleissa ympärysmitaksi 80. Mutta ei ihan aina. Joskus oikea koko voi olla myös 75, etenkin jos materiaali on kovin joustavaa tai fletkua.

Ja kyllä painon vaihtelut muuttavat rinnanympärysmittaa, mutta ainakin itselläni melko hitaassa tahdissa verrattuna housukoon vaihteluun. Tämä tietty riippuu ruumiinrakenteestakin, eli siitä, mihin se paino itse kullakin kertyy tai mistä se lähtee.

Vierailija

Vaikuttaa paino ympärysmittaan. 20 kg kevyempänä kokoni oli 80-85, nyt 90-95. Ja tietty tissit myös kasvaneet. Eli ennen pidin yleensä C-kuppia, nykyään D-E.

Vierailija

Koska suositellaan, että ympärysmitta pitäisi olla napakka ja että hakaset olisi kiinnitettävä ulommaisiin lenkkeihin, niin siitä seuraa, että 75 on sopiva koko. Liivit venähtävät ajan kanssa, joten hetken päästä koko 80 on ympärykseltään liian väljä eivätkä liivit enää tue rintoja kuten pitäisi. Viimeinen säätö tehdään usein kuppikoon mukaan, esim. 75B on liian tiukka ja muutenkin ehkä pieni, mutta 75C on sopiva. Liivit kannattaa ostaa asiantuntijalta, ei itsevalintana halpahallista.

Toiseen kysymykseen totean, jos ja kun lihon, niin minulla läski leviää tasaisesti ympäri kehoa, joten myös liivien koko vaihtuu. Moni luulee, että entiset mitat ovat sopivat, mutta jos näkisivät itsensä selkäpuolelta, tulisivat ehkä toisiin ajatuksiin: liivit ovat kaivautuneet selkään syvään uraan, jonka molemmin puoliin on aikamoiset makkarat. Kupitkin ovat monesti käyneet pieniksi, joten "monirintaisia" naisia liikkuu aika paljon keskuudessamme.

Vierailija

En ole koskaan tajunnut miten rintaliivien ostaminen voi muka olla niin ylivoimaista että ne pitäisi ihan myyjän opastuksella ostaa. Kai sen nyt herranjumala peilistä näkee ja olosta tuntee ovatko ne hyvät. Jos tissit pursuavat kupeista, ota isompi kuppikoko, jos tilaa jää niin pienempi. Ei voi olla niin vaikeaa.

Vierailija

Kyllä tarkoitin mittaa rintojen alta, anteeksi termistö hukassa :/ kiitos kaikista vastauksista tähän mennessä

ap

Vierailija

Olisi tosiaan mukava mennä asiantuntevaan liikkeeseen, mutta ahdistaa ajatus itsensä "paljastamisesta" eli koen todella epämiellyttävänä ajatuksen olla toisen mittailtavana. Olen tosi epävarma vartaloni suhteen... Onko muilla samaa ongelmaa ja käyttekö silti oikeassa liiviliikkeessä?

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisi tosiaan mukava mennä asiantuntevaan liikkeeseen, mutta ahdistaa ajatus itsensä "paljastamisesta" eli koen todella epämiellyttävänä ajatuksen olla toisen mittailtavana. Olen tosi epävarma vartaloni suhteen... Onko muilla samaa ongelmaa ja käyttekö silti oikeassa liiviliikkeessä?

Ap

Olen kerran käynyt eikä toiste tarvitse. Myyjä ei voi tietää miltä liivit tuntuvat sinun päälläsi. Ota ennemmin selvää eri liivimalleista ja lähde itse kokeilemaan mikä tuntuu sopivalta.

Vierailija

Liivien malli tosiaan vaikuttaa hyvin paljon istuvuuteen, joskus jopa enemmän kuin oikea koko. Juuri eilen ostin "liian isot" rinnakkaiskoon liivit, joissa ympärysmitta oli 75, kun kuppikokoani ei löytynyt 70-ympärysmitalla. Halusin juuri nämä, koska se liivien malli sopi minun rinnoilleni kuin nakutettu.

Ei kannata tuijottaa sitä kokolappua niin uskonnollisesti. Vaikka joku "asiantuntija" jossain liikkeessä sanoo, että kokosi on tämä, niin merkissä A se voi olla jokin muu ja merkissä B taas voi olla jokin ihan muu se sopivin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat