Miten saada lapsi varomaan ilman että leimautuu rasistiksi?

Vierailija

Eli miten lapsia pitäisi ohjeistaa, että pysyvät kaukana näistä nuorten miesten paikoista ilman että lapsi oppii rasistiksi?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Me annettiin vaaleille pitkähiuksisille 11 ja 13v tyttärillemme paprikasumutteet, ja hälyttimet. Heitä oli lähestytty näiden vok-asukkimiesten toimesta (5 vanhan näköistä parrakasta miestä) ja tunsivat olonsa voimattomiksi ja hätääntyneiksi heidän mittaillessaan nuoria vartaloitaan. Pyritään kuskaamaan heitä joka paikkaan mutta varmuuden vuoksi annettu nuo lailliset tarvikkeet jos koulun tai harrastusten lähellä olisi uhka.

Vierailija

Minä kyllä sanoin 11-vuotiaalle tyttärelleni selvästi suomen kielellä, että nuo ulkomaalaisennäköiset miehet jos lähestyy kaupungilla sua, niin juokse pois ja huuda apua. Ihan siksi, että koulumatkalla vastaan voi tulla näitä vokkilaisia ja niillehän tuollainen tyttönen on heidän maassaan jo naimaikäinen eli raiskauskamaa.

Vierailija

MItä ihmeen väliä, vaikka leimautuisi rasistiksi? 

Mulle todellakin on tytärteni turvallisuus vähän isompi asia kuin "imagoni". 

Eli täysin suoraan olen sanonut, että näiden matujen kanssa ei pidä lähteä mihinkään tekemisiin. EI YHTÄÄN MIHINKÄÄN!

Jos liimautuvat ja ahdistelevat, niin ensimmäisen suomalaisen kainaloon vain. Jos väkivallan uhkaa, niin huutaa niin paljon kuin ääntä lähtee. 

Vierailija

Pitää opettaa että ei saa sanoa ääneen omia mielipiteitä, mutta täytyy ajatella itse, ja ei tarvitse pelätä olevansa rasisti, oma turvallisuus ensin. Eli jos ei voi sanoa en halua osallistua koulun "tutustamis" tilaisuuksiin saa sanoa opettajalle että on kipeä ja lähtee vaikka ilman lupaa kotiin kesken päivän, äiti selvittää sitten.

Ja kertoa todenmukaisesti, että he raiskaavat, ja ovat väkivaltaisia, tykkäävät häpäistä kaikin tavoin muita mm. paskomalla. Jotkut ovat silti heistä ihan järkeviä, normaaleja meidänkin silmissä, mutta et voi tunnistaa sitä heti, joten pysy erossa.

Niin ja kertoisin tapauksista missä poikaystävät alkavat siinä vaiheessa hankaliksi, kun haluat erota, tai jopa tappavat.

Vierailija

Kertoo paljon, että tämä on se asia jota pitää pelätä. Rasistiksi leimautuminen. Ei sitäkään kukaan pidä rasismina, että maahantulijoille selitetään, miten Suomessa kuuluu toimia. Yhtä lailla jos naapuriin muuttaa kymmeniä toimettomia nuoria miehiä sovinistisesta ja väkivaltaisesta kulttuurista (kehtaako joku tosiaan kirkkain silmin väittää, että Afganistan, Irak ja Somalia eivät kulttuuriltaan tällaisia olisi?), on syytä selittää lapsille, että tulijat eivät välttämättä osaa elää samojen sääntöjen mukaan ja voivat esimerkiksi tulkita suomalaisten eleitä (silmiin katsominen, jutteleminen) eri tavalla. Järkiperäinen varovaisuus ei ole rasismia.

Vierailija

Kyllä ne oppii sen ihan itsekin, mutta toivottavasti eivät alapään kautta.
Tytär on sellainen peruselovena, peruskoulussa oli vielä tyypillinen nuoren tytön suvaitsevainen ajatusmaailma, mutta kun lukioon piti mennä metrolla niin jo aukesi silmät.
Ja tämä siis oli tilanne jo aikaa sitten tytär on jo kolmekymppinen itse.

Vierailija

Ihan sama, onko "rasisti", mieluummin järkevä. Haluan välttää viimeiseen saakka sitä, että joku raiskaa lapseni ta itseni. Eli opetan välttämään katsekontaktia, vaihtamaan kadun puolta ja kävelemään tai juoksemaan pakoon rivakasti.

Itse huomasin jo heinäkuussa, että ihme nuorehkojen miesten tupakoivat mamuporukat kulkevat leveästi kadulla vastaan, eikä väistä vaan haluavat hipaista kun kuljen ohi. Hyi helkkari. Tuon jälkeen olen vaihtanut kadun puolta.

Eipähän ole pelkoa mistään tuollaisesta vävystä 10 vuoden kuluttua. En kaipaakaan sukuun uutta väriä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki on nykyään rasisteja, joten mitä ihmeen väliä sillä on ? 
7

Ihan ilomielin olen rasisti! Jos se tarkoittaa varovaisuutta näiden Lähi-idän maahantunkeutujien kanssa. 

Tämän olen myös ilmoittanut lähipiirilleni. Kukaan ei vielä ole tuominnut minua tämän vuoksi. 

Eli rohkeasti vain rasismi esiin!

Vierailija

Monet pelkää rasistin leimaa.

Sen näkee jo facessa, kun siellä on monta unelman hehkuttajaa ja spämmääjää (viimeisimpänä villityksenä on jakaa blogikirjoituksia joissa paheksutaan sitä että nyt vasta kiinnostuttiin raiskauksista kun sitä tekevät ulkomaalaiset), jotka saavat yhden tai kaksi tykkäystä ja muut ovat viisaasti? hiljaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me annettiin vaaleille pitkähiuksisille 11 ja 13v tyttärillemme paprikasumutteet, ja hälyttimet. Heitä oli lähestytty näiden vok-asukkimiesten toimesta (5 vanhan näköistä parrakasta miestä) ja tunsivat olonsa voimattomiksi ja hätääntyneiksi heidän mittaillessaan nuoria vartaloitaan. Pyritään kuskaamaan heitä joka paikkaan mutta varmuuden vuoksi annettu nuo lailliset tarvikkeet jos koulun tai harrastusten lähellä olisi uhka.

Järkyttävää tää nykyinen suomi... Mutta onneksi olette valveutuneita vanhempia.
Ps, mistä noita tarvikkeita saa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat