Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kaikki kokemus novascotiannoutajista

Vierailija

Olemme lapsiperhe, ennestään 2,5v tyttö ja seuraava lapsi syntyy elokuussa. Meillä on aijemmin ollut kaksi kultaistanoutajaa, kuolleet molemmat vanhuuteen. Nyt mietinnässä olisi uusi rotu ja novascotiannoutaja tuntuisi kaikkein sopivimmalta. kokemuksia kyseisestä rodusta käytännössä?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on tolleri. Hauska tapaus vaikka joskus rasittava. Tulee hyvin toimeen lasten kanssa. Noutajan luonne.

harrastatteko mitään? 

Vierailija

Mulla on ollut sellainen nuorempana. Ihania ovat, perushelppoja noutajia. Mutta minusta kultaista noutajaa vähän villkkaampia keskimäärin, ja nuorena voivat olla vähän pirullisia "velmuja". Esim. mun koira ei tykännyt aina tulla pihasta sisään kun kutsui. Jos meni hakemaan, koira teki ihan leikin siitä pakoilemisesta, nautti siitä selvästi. Mutta kyllähän sen sai opetettua sen luoksetulon sitten palkkioiden ja ajan kanssa toki, varsinkin kun koira aikuistui. 

Vierailija

No onko tarkoitus käyttää näyttelyissä tai jossain harrastuksessa, esim toko? muuten teille ei myydä kyllä, kasvattajat tarkkoja tästä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onko tarkoitus käyttää näyttelyissä tai jossain harrastuksessa, esim toko? muuten teille ei myydä kyllä, kasvattajat tarkkoja tästä. 

kyllä vaan meille myytiin. Liikutaan muuten toki paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, kyllä monet kasvattajat myy ihan kotikoiraksi. Tietyt tunnetut kennelit ehkä ei, mutta tavis-pienkasvattajat usein myy.

Vierailija

On liikunnallisempi rotu kuin kultainennoutaja. Tarvitsee paljon myös muita virikkeitä tai tylsistyy. Metsällä elementissään ja meillä "vahtii" lapsia mielellään ja leikkii lasten kanssa. Aktiivisen perheen koira.

Vierailija

Katselin pentuvälityslistaa tollerit.fi sivustolta ja siellä kyllä jokainen kennel taitaa haluta metsästäviin perheisiin ja sellaisiin jossa aktiivisesti harrastetaan eri lajeja ja käytetään näyttelyissä. Kyllä meillä oli ainakin tarkoitus viedä näyttelyyn joskus. Liikuntaa koiramme tulisi saamaan runsaasti päivässä, koko perhe rakastetaan samoilla metsässä ja talvisin jäällä :D ja kesäisin asumme veden äärellä mökillä.

Vierailija

Mielestäni novascotiannoutaja ei ole  "perusnoutaja" luonteeltaan siinä mielesssä missä labbis tai kultsu. Mutta se on kuitenkin noutaja joka on jalostettu metsästyskäyttöön. Se tarvitsee tekemistä, kunnollisen peruskoulutuksen ja selkeän johtajan.

Tollerin kasvattajiakin löytyy moneen lähtöön, kannattaa olla tarkkana siinäkin.

Tolleri kun ei ole perusterve rotu, vaan niitä terveysongelmia on paljon. ja terveitä linjoja esim autoimmuunisairauksien osalta ei ole olemassa, jos joku kasvattaja muuta väittää niin hän ei kyllä tunne sitten kasvattamaansa rotua yhtään. Kannattaa tutustua yhdistyksen netti sivuihin sielltä löytää paljon hyvää ja ajantasaista tietoa.

http://www.tollerit.fi/

Vierailija

Vilkas rotu, vaatii paljon aktivointia tai alkaa keksiä tekemistä itse. Itse en ottaisi kun on kerran vauvakin juuri tulossa, riittää sitä säpinää varmasti ilmankin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vilkas rotu, vaatii paljon aktivointia tai alkaa keksiä tekemistä itse. Itse en ottaisi kun on kerran vauvakin juuri tulossa, riittää sitä säpinää varmasti ilmankin.

Minulla on ainakin onnistunut tollerin koulutus kolmen pienen lapsen kanssa ;) Kun kuitenkin kaksi aikuista perheessä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat