Hammaslääkäri vaatii rahaa potilastiedoista !!??

Pettynyt

Kävin hammastarkastuksessa yksityisellä hammaslääkärillä. Hammaslääkäri oli epäasiallinen, joten päätin vaihtaa toiseen. Tänään olin hakemassa potilastietojani uutta hammaslääkäriä varten, ja olisi maksanut 20€. Onko tämä edes laillista? Potilastiedot sisältää siis tarkastuksen tiedot + röntgenkuvat. Ja tarkastuksen maksu on maksettu jo ajat sitten.

Mitä mieltä olette??

Kommentit (4)

Vierailija

Kannattaa hommata ne. Tuttuni meni yksityiselle, joka oli sitä mieltä että hänellä on 5 reikää. Oli miettinyt kotona että ei hammaslääkäri vaikutti oudolta. Oli vaihtanut lääkäriä ja tuloksena: ei yhtään reikää. Tyyppi olisi porannut tummentumia.

Itselläni on harkinnassa myös pyytää ja viedä opiskelijaterveydenhoitoon röntgenkuvat yksityiseltä käynniltä. Ekalla käynnillä sanoi, että paikataan 2 reikää ja enempää ei ole. SItten kun menin, niin hän paikkasi 3 ja väitti kivenkovaan että näin se asia oli ollut alusta lähtien. Mulle reikien määrä on kyllä semmonen, että en sekota 2 kolmeen. Jokainen tarkoittaa mulle helvetinmoista kipua ja paniikkia. 3 reikää olisi ollut shokki, 2 vielä meni..

Vierailija

On laillista. Myös julkinen sektori perii maksun, jos antaa potilaalle hänen omat röntgenkuvansa. Muut sairaskertomustietonsa saa kerran vuodessa maksutta, mutta nuo kuvat maksavat. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat