Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä? Mies pyysi isältä "kättäni", isä suostui mutta nyt kyräilee selän takana...

Vierailija

Eli mieheni oli kuulemma ensin kysynyt isältäni ns. lupaa ennenkuin kosi minua kesälllä. Halusi näin kuulemma tehdä, sillä on aika perinteinen ja hyviä tapoja arvostava. Isäni oli kuulemma ollut yllättynyt tästä pyynnöstä, mutta vastasi myöntävästi. Nyt olemme kovaa vauhtia suunnittelemassa häitä, mutta isä kyräilee ja suorastaan puhuu p*skaa miehestäni selän takana. Sanoi minulle suoraan että erotkaa mieluummin. Meillä on vieläpä pieni lapsi.

Jotenkin harmittaa koko homma. Miksei sitten sanonut miehelle suoraan että ei aio kannattaa avioliittoa? Todennäköisesti ei kehdannut päin naamaa miehelleni sanoa tuollaista, helpompi nyt jauhaa selän takana.... Mieheni on luokkaantunut tästä, ja syystä! En oikein edes tiedä, voiko isää kutsua häihin! Haluaisin tietenkin, mutta miksi kutsua joku, joka ei edes kannata koko avioliittoa... Onko kellään ollut samansuuntaista tilannetta?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Oletko sinä isäsi omaisuutta vai miksi siltä piti lupaa kysyä? Nyt isäsi ainakin kuvittelee että olet hänen omaisuuttaan.

Vierailija

Isääsi ehkä häiritsee tuo miehen sovinistisuus, pitää sua kauppatavarana, jonka omistus sovitaan miesteen kesken. Tuo käden pyytäminen ei ole koskaan ollut suomalainen perinne, täällä kun luotetaan naisen omaan ariviointikykyyn ja vapaaseen tahtoon.

Onko mies jostain toisesta kulttuurista?

Vierailija

Mitä hittoa se enää mitään lupia kyselee, kun on jo parisuhteessa ja lapsiakin sun kanssa vääntänyt. Eikö se yksi vihkitodistus ole melko pikkujuttu sen rinnalla.

Vierailija

No en ihmettele ettei pidä vävyehdokkaasta, tuo käden pyytäminen on vastenmielinen ele tällaisessa tasa-arvoisessa maassa.

Vierailija

Perinteinen? Perinteet imetty jenkkileffoista? Käden pyytäminen ei ole hyvien tapojen mukaista Suomessa, päinvastoin antaa vähän oudon kuvan miehestä.

Vierailija

Heh, hassu trolli. Kuka nyt oikeasti kysyisi kättä kun paneskeltu jo vuosikaudet jo muksukin pyöräytetty :D

Vierailija

Oikeasti? Tuollainen luvan pyytäminen kuulostaa aika kornilta, jos teillä on jo lapsikin. Ei ihme jos isäsi kyräilee. Itse ainakin alkaisin miettiä, että jonain esineenäkö mies sinua pitää ja näin varmaan on alkanut isäsikin epäillä. Onko miehesi ulkomaalainen? 

Vierailija

"kannattaa avioliittoa"? Missä ihmeen kulttuurissa te elätte? Oletteko jonkin sortin uskovaisia? Kenellä normaalilla ihmisellä on Suomessa nykyään tarve pyytää isänsä "kannatusta avioliitolle"?

Vierailija

Jos minun mieheni olisi kysynyt minua vaimoksi isältäni eikä minulta, olisi entinen mies.

Sovinistinen, naista halventava ja epäsuomalainen toimintamalli. Yök.

Vierailija

Täällä av-mammat nyt sekoaa kun joku on pyytänyt isältä naisen kättä :D Nojoo, onhan se vähän kornia, mutta eihän se naisen syy ole. Jaa itse aiheeseen, jos isä ei jostain syystä hyväksy naimisiinmenoa niin sitten ei kutsuta häihin, as simple as that.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä av-mammat nyt sekoaa kun joku on pyytänyt isältä naisen kättä :D Nojoo, onhan se vähän kornia, mutta eihän se naisen syy ole. Jaa itse aiheeseen, jos isä ei jostain syystä hyväksy naimisiinmenoa niin sitten ei kutsuta häihin, as simple as that.

Onko se sekoilua jos osoittaa aika ilmiselvän syyn sille miksi isä yhtäkkiä suhtautuu vieroksuvasti ap:n avokkiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei ole naisen syy, mutta itsepä tämäkin nainen kai sen miehensä on valinnut ja näyttää itsekin kannattavan tätä omituista sovinistista tapaa. Minusta täällä on ihan hyvin valotettu mahdollisia syitä isän nihkeyteen, kun ap ei näköjään itse niitä keksinyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat