Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bloggaajien / vloggaajien oudot "joulukalenterit"

Vierailija

Oon varmaan vähän nyrpeä kun en yhtään tajua näitä ns. joulukalentereita, joissa kalenterin luukku on jokin ihan tavallinen postaus / video. Mun mielestä joulukalenterin idea on, että "luukusta" paljastuu jotain yllättävää tai erityisen ilahduttavaa. Tulee vähän outo olo lukea niin sanottuja joulukalenteripostauksia joissa ei ole mitään kovin erityistä. Joo, samanlainen postaus kuin muutkin, onhan se ihan kiva jos kerta käyn blogissasi muutenkin, mutta onko tää nyt niin erityinen että kehtaat sitä ihan kalenterin luukuksi mainostaa..? Ei. Esim. Mutsis on -blogi. En vaan tajua koko ideaa :D erikseen sitten joulukalenteriarvonnat, jotka ovat aivan selvää ekstraa lukijoillekin. Niissä on ihanaa yllätyksellisyyttä ja ne ovat odottamisen arvoisia :) Osaako kukaan selittää tän? Mielestäni nuo ovat todella... idioottimaisia :D

Kommentit (4)

Vierailija

Ymmärrän niin hyvin mitä tarkoitat! Tietenkin pitää huomioida, että 24 päivää pelkkiä yllätyksiä on paljon.

Itse nuorempana pidin blogia, ja "joulukalenterini" blogissa oli jotain pientä. Blogini siis oli todella pieni n. 20 lukijaa:D Saatoin jakaa jouluisen reseptin, tai tarkemman postauksen koristeistani, piparkakkutalon tekemisen, lahjalistan ja pohdintaa lahjoista, vanhoja omia joulu muistoja yms.

Tavallisesti siis blogissani oli ns. synkempää ja vakavampaa tekstiä ja tajunnanvirta kirjoitusta. Postasin myös joulukuun ajan ns. normipostauksia luukkujen ohella.

Osa bloggareista toki saattaa ajatella, että jo päivittäinen postaus on lukijoille kiva asia. Jos tavallisesti siis postaavat vain 1-2 viikossa.

Vierailija

Olen ehkä poikkeus sitten, mutta minusta on kivempi joku jouluteemainen "tavallinen" postaus kuin yhteistyötahoilta saadun mainoskaman jakaminen suuressa armossaan. Jossain perheblogissa joskus pari vuotta sitten oli jokaiselle päivälle oma jouluteema, oli äidin lapsuuden joulumuistoja, isän lapsuuden joulumuistoja, lempparijoululaulut ja vähän tarinaa niiden taustalta, tänä vuonna toivomme joululahjaksi... -postaus, joululahjavinkkejä siskolle/äidille/sedälle/koiralle ja niin edelleen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä poikkeus sitten, mutta minusta on kivempi joku jouluteemainen "tavallinen" postaus kuin yhteistyötahoilta saadun mainoskaman jakaminen suuressa armossaan. Jossain perheblogissa joskus pari vuotta sitten oli jokaiselle päivälle oma jouluteema, oli äidin lapsuuden joulumuistoja, isän lapsuuden joulumuistoja, lempparijoululaulut ja vähän tarinaa niiden taustalta, tänä vuonna toivomme joululahjaksi... -postaus, joululahjavinkkejä siskolle/äidille/sedälle/koiralle ja niin edelleen. 

no joo, toki vaikka joulureseptin tai joululahjavinkkien jakaminen on oikein mukava idea :) ehkä en vain ole niin hirveän jouluinen ihminen koska en vaan hoksaa, miksi mun pitäisi jonkun jostain joulumielipiteistä hirveämmin kiinnostua tai innostua :D (tarkoitan vaikka tietoa jonkun lempijoululaulusta tai -ruoasta. ei vaan kiinnosta kun ne vastaukset on aina niitä samoja.)

Vierailija

Todellakin tuntuu, että ovat jotenkin "muotia" blogeissa/vlogeissa. Samat postaukset, nyt vaan joulukalenterina :D

Ja jouluaiheisen postauksen (tai useammankin) voisi tehdä muutenkin, liittyen muistoihin, valmisteluihin ja resepteihin yms.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat