Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olen nyt neljättä päivää seurannut, kuinka mies kasaa tiskipöydälle astioitaan

Vierailija

Ei oikeastaan ikinä saa laitettua astioitaan koneeseen ja minä ne tiskipöydältä yleensä nakannut hänen puolestaan koneeseen. Nyt päätin, että testaan kuinka ison kansan astioita hän tiskipöydälle pinoaa, ennenkuin tajuaa pistää ne koneeseen.
Tänään alkoi neljäs päivä ja astioita kerääntynyt jo ihan kiitettävä kasa tiskipöydälle. Tässä välissä olen jo pari koneellista astioita pessyt.
Miten voi olla 46v miehen näin älyttömän vaikeaa laittaa käyttämänsä astiat koneeseen???
Ei kyllä muutenkaan tee kotitöitä yhtään. Joskus kun laittaa pyykkikoneen päälle, pistää pesuun ainoastaan omia vaatteitaan:(

Sivut

Kommentit (99)

Vierailija

MInä olen vastaavassa tilanteessa kerännyt likaiset astia laatikkoon ja kantanut parvekkeelle. Kun astiat oli loppu, oli mies ihmeissään. Sanoin, että ehkä on aika ostaa uusia, jos ei saa likaisia tiskattua.

Vierailija

Ei se mies mitään huomaa niin kauan kuin puhtaita astioita riittää. 

Miksi sinä peset miehen vaatteita jos mies ei koskaan pese muita kuin omiansa?

Kai olet kertonut miehelle että et enää pyöritä täysihoitolaa?

Saavutetuista eduista on vaikea luopua eli varaudu kovaan taistoon jos mies on tottunut että olet kokki, siivooja ja pyykkäri.

Vierailija

Opetat ensin omalla toiminnallasi miehen avuttomaksi ja sitten odotat, että hän itsestään keksisi muuttua? Hyvä hyvä, parisuhde varmaan kukoistaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan ikinä saa laitettua astioitaan koneeseen ja minä ne tiskipöydältä yleensä nakannut hänen puolestaan koneeseen. Nyt päätin, että testaan kuinka ison kansan astioita hän tiskipöydälle pinoaa, ennenkuin tajuaa pistää ne koneeseen.
Tänään alkoi neljäs päivä ja astioita kerääntynyt jo ihan kiitettävä kasa tiskipöydälle. Tässä välissä olen jo pari koneellista astioita pessyt.
Miten voi olla 46v miehen näin älyttömän vaikeaa laittaa käyttämänsä astiat koneeseen???
Ei kyllä muutenkaan tee kotitöitä yhtään. Joskus kun laittaa pyykkikoneen päälle, pistää pesuun ainoastaan omia vaatteitaan:(

You go girl!!! Kyllä niitä pitää välillä vähä koulutta, s...tana! :D

Jään odottamaan loppuraporttia siitä kumpi taipuu ensin tai kuinka monta päivää menee, ennen kuin mies huomaa missä mennään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa harvinaisen ajattelemattomalta. Mistä te naiset aina niitä ukkojanne oikein löydättekin?

Samaa olen ihmetellyt. Täällä valitetaan miehen kusipäisyyttä, väkivaltaisuutta, juoppoutta, laiskuutta ja ties mitä. Ja nää samat valittajat on itse vapaaehtoisesti menneet sellaisen äijän kanssa kimppaan ja useimmiten myös vielä lisääntyneet niiden kusipäiden kanssa. Ei voi kuin ihmetellä!

Vierailija

Meillä kerääntyi ennen työpaikalla tiskipöytä täyteen paskaisia astoita ja tiskaajaksi päätyi aina joku meistä kolmesta naisesta.

Sitten hommattiin tiskikone että asiaan tulisi jotain tolkkua, mutta tiskit kerääntyi silti tiskipöydälle. 

Kiinnitettiin kyltti jossa lukee että tiskit tulisi laittaa tiskikoneeseen ja lupauduin olemaan se joka pistää koneen päivän päätteeksi pyörimään ja myös tyhjentää sen. Miehet kiinnitteli "hassunhauskoja" post-it lappuja kylttiin ja tiskikoneeseen.

Arvatkaa missä 90% likaisista astioista on? Niin, tiskipöydällä.

No tästä lähtien oon jättänyt ne paskaiset kupit siihen pöydälle ja pessyt ne jotka on koneessa, tajusin että oon ollut tossun alla ja päätin etten ala paapomaan ketään joka haluaa syödä ja juoda omista paskaisista astioistaan.

Vierailija

En ole koskaan asunut miehen (tai naisen) kanssa ja olen sinkku, joten älkää hermostuko kysymyksestäni. Oletteko yrittäneet kysyä siipaltanne esimerkiksi näin:
- Miksi sinä et tiskaa käyttämiäsi astioita?

- Miksi sinä et pane käyttämiäsi astioita tiskikoneeseen?
- Miksi sinun mielestäsi valkoiset ja punaiset vaatteet voi panna samaan pesuun?

- Miksi sinä et pese vessanpönttöön jättämiäsi ulostetahroja pois?

- Miksi sinä et halua puhua tästä asiasta vaan suutut tai mökötät?

Miksi panette pystyyn valtataistelun tai vihjepommituksen näin yksinkertaisesti keskusteltavista asioista? Ihminen, joka on tottunut olemaan siivoamatta jälkiään, ei välttämättä älyä ollenkaan sitä, että likaisten astioiden kasa vain kasvaa sen vuoksi, että siippa "katsoo, mitä tapahtuu, kun kasa vain kasvaa enkä minäkään koske siihen, ähäkutti".

Mikä ihme siinä on, että kaksi toisistaan tykkäävää ihmistä eivät pysty puhumaan halki näin yksinkertaisia asioita?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies vaikuttaa harvinaisen ajattelemattomalta. Mistä te naiset aina niitä ukkojanne oikein löydättekin?

Samaa olen ihmetellyt. Täällä valitetaan miehen kusipäisyyttä, väkivaltaisuutta, juoppoutta, laiskuutta ja ties mitä. Ja nää samat valittajat on itse vapaaehtoisesti menneet sellaisen äijän kanssa kimppaan ja useimmiten myös vielä lisääntyneet niiden kusipäiden kanssa. Ei voi kuin ihmetellä!

Niin minäkin ihmettelin. Kunnes elin 5 vuotta avoliitossa ja hoidimme kaikki siivoamiset yms puoliksi. Mies laittoi aina astiat koneeseen, pesi pyykkiä ja viikkasi. Niin se vain muuttui jotenkin huomaamatta esikoisen synnyttyä, että mies jättää tiskit tiskipöydälle, joskus harvoin pesee pyykkiä ja silloinkin yleensä pilaa joitain vaatteita, ei imuroi, eikä tee juuri mitään. Siitä on nyt taisteltu vuoden verran. Pesen edelleen myös miehen pyykkejä, ettei mene pilaamaan toisten vaatteita, mutta en enää viikkaa niitä. Tiskit on pakko laittaa koneeseen, mutta ehkä alan keräämään hänen astiat laatikkoon ja vien hänen työhuoneeseen. Pitäisi ottaa radikaalimmat otteet käyttöön, mutta en vain itse kestä katsella päivääkään niitä kasoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan asunut miehen (tai naisen) kanssa ja olen sinkku, joten älkää hermostuko kysymyksestäni. Oletteko yrittäneet kysyä siipaltanne esimerkiksi näin:
- Miksi sinä et tiskaa käyttämiäsi astioita?

- Miksi sinä et pane käyttämiäsi astioita tiskikoneeseen?
- Miksi sinun mielestäsi valkoiset ja punaiset vaatteet voi panna samaan pesuun?

- Miksi sinä et pese vessanpönttöön jättämiäsi ulostetahroja pois?

- Miksi sinä et halua puhua tästä asiasta vaan suutut tai mökötät?

Miksi panette pystyyn valtataistelun tai vihjepommituksen näin yksinkertaisesti keskusteltavista asioista? Ihminen, joka on tottunut olemaan siivoamatta jälkiään, ei välttämättä älyä ollenkaan sitä, että likaisten astioiden kasa vain kasvaa sen vuoksi, että siippa "katsoo, mitä tapahtuu, kun kasa vain kasvaa enkä minäkään koske siihen, ähäkutti".

Mikä ihme siinä on, että kaksi toisistaan tykkäävää ihmistä eivät pysty puhumaan halki näin yksinkertaisia asioita?

19 vuotta parisuhteessa saman miehen kanssa ja todellakin nuo kysymykset ja miljoona muuta käytiin läpi jo ensimmäisenä vuonna, kun asuimme yhdessä. Sanoin miehelle, että heti kun sanot yhdenkin syyn miks hänen/minun ei tarvitse tehdä jotakin, niin kumpikin voi jatkaa tekemistään kuten haluaa. Kumpikaan ei löytänyt yhtään syytä. Ihme kyllä kaikkein vaikeinta oli miehelle oppia viemään likaiset vaatteet pesukoppaan sen sijaan että ripottelisi niitä pitkin lattiaa ja potkisi huonekalujen alle piiloon. Sekin järjestyi, kun totesin että sopiihan miehelle, että kun ollaan tästä niin monta kertaa keskusteltu eikä asia vieläkään hoidu, niin laitan kaikki lattialla olevat likaiset vaatteet tästä lähtien roskikseen eikä pesukoppaan. Mies mutisi jotain, mutta kun seuraavalla viikolla ei löytänyt Italiasta ostettua kallista merkkicollegea eikä kauluspaitaansa mistään, asia järjestyi vuorokaudessa. Siis asia, jota mies ei ollut koskaan joutunut opettelemaan, koska siihen asti äitinsä oli ilmeisesti kulkenut hänen perässään keräämässä likavaatteita tai sitten sinkkukämpässä lattia oli hiljalleen peittynyt likavaatteista.

Vierailija

8. ei, meillä ei ole erillisiä astioita, vaan minä ja pojat laitamme aina käyttämämme astiat samantien koneeseen. Mies läjää omansa aina tiettyyn kohtaa tiskipöydällä.

Viikonloppuna poikien synttärit, luultavasti siihen mennessä kuitenkin luovutan ja heitän äijän astiat koneeseen. Vai pitäiskö sittenkin jättää ne tiskipöydälle ja kertoa vieraille miksi ne siinä ovat:(

Vierailija

Niin niin, mutta meilläpä mies jättää astiat ihan pöytään, eikä tuo edes tiskipöydälle, ellei erikseen pyydetä... Pyydettäessä kyllä korjaa kyllä kaikkien muidenkin astiat, täyttää ja tyhjentää koneen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat