Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ikinä kehu, joskus toteaa "Olethan sinä kaunis nainen" kun olen itse ensin kehunut itseäni. Onko muilla samaa?

Vierailija

Niin, ei sillä että tarttisi koko ajan jankuttaa jostain ulkonäöstä, mutta mä sanon aika usein miehelle kuinka ihanat silmät hänellä on ja sanon myös kuinka paljon häntä haluan jne.

Mies kun haluaa seksiä sanoo että mentäiskö sänkyyn...ei mitään että haluaa mua niin paljont tms. kiihkeää...

Juuri katselin hiljattain otettuja kuvia ja sanoin miehelle, että nyt tykkään todella paljon näteistä hiuksistani jotka olen kasvattanut pitkiksi viime vuosien aikana. Sanoin miehelle samalla, että miksei hän ikinä kehu. Taas tuli se sama lakoninen "Olethan sinä kaunis nainen" eli sen kun toteaa aina silloin tällöin niin muuta rakastuneen (oletettavasti) ihalilua ei kyllä saa osakseen. Sanoo kyllä rakstavansa, mutta sekin harvoin kun sanoo.

Kommentit (7)

Vierailija

Ei kaikki vaan ole sen luonteisia että kehut tulisivat luontevasti. Ja turha sellaisesta ihmisestä on kehuja lypsää: toinen vaan vaivaantuu lisää ja kokee riittämättömyyttä, kun ei osaa olla sellainen kuin toinen haluaisi.

Meillä ei muistaakseni kumpikaan ole koskaan kehunut toisten ulkonäköä, me kun ollaan molemmat semmoisia epäromanttisia, arkisia nörttejä. Eikä ulkonäkö varmasti kummallekaan ole toisessa mitenkään erityisen tärkeääkään, henkisen yhteensopivuuden takia on yhteen menty ja yhdessä ollaan. Esim. mies on lihonut 40 kg tapaamisemme ajasta, eikä menoa haittaa yhtään.

Vierailija

Ei minunkaan mieheni koskaan sano mitään nättiä minusta. Kerran kysyin miksei hän koskaan kehu ulkonäköäni tms. Silloin sanoi vain, että "en kait mää olis sun kanssa mennyt naimisiin jos olisit ruma". No enpä ole sen jälkeen enää kehuja kalastellut. Muilta ihmisiltä olen kyllä joskus kuullut kohteliaisuuksia ulkonäöstä. Nooh, ei tämä nyt niin vakavaa ole :)

Olen varma ap, että kohta joku tulee kysymään, että kehutteko sitten itse niitä miehiänne vai onko se vain miesten asia kehua. Minä kehuin ennen, en enää. Se on vaan jäänyt pois kun mieheltäkään ei koskaan kuulunut mitään positiivista. On jotenkin unohtunut vuosien mittaan. Ja ei ole vain miesten asia kehua.

Vierailija

Meillä kehutaan ja rakastetaan aamusta iltaan sekä viesteillä, puheluilla että kasvokkain. Löysimme toisemme keski-iässä ja molemmat tietävät että käsissä on arvokas  viimeinen elämän rakkaus ja sitä todellakin pidetään yllä.

Vierailija

Minusta se on ihanaa, kun puoliso kehuu. En ymmärrä esim. ensimmäisen vastausviestin kirjoittajaa. Suomessa se tuntuu edelleen olevan hyvin monelle vaikea paikka kehua toista tai ottaa kehuja vastaan! Nykyinen mieheni muistaa usein kehua mua ja ne kaikki kehut ei todellakaan aina ole niitä ulkonäköä koskevia. Totta kai nekin tuntuu hyvältä, mutta erityisen hyvält tuntuu myös se, kun mies kiittää ja kehuu esim. siitä että jaksan hoitaa kotia hyvin ja olla hyvä tyttöystävä.

Aina olen ollut kaunis nainen,mutta exäni sattui olemaan narsisti joka sai itsevarmuuteni putoamaan lähes nolliin. Nykyiselle miehelleni olen ikuisesti kiitollinen siitä, että hän on sanoillaan ja teoillaan saanut musta taas eheän ihmisen ja uskon ja luotan nykyään taas itseeni! Myös itse pyrin kehumaan ja kiittämään miestäni. Koen, että tämä toisen kehuminen ja kannustaminen on yksi hyvin vahva tekijä onnellisissa parisuhteissa. Toki en voi siltikään yleistää, että aina näin olisi.

Vierailija

tää on niin suomalainen asenne, että kehuja ei saa pyytää/haluta eikä suinkaan tarvita. Onhan se sairasta, että OMAA puolisoaan nyt pitäisi kehua. Ei ihme, että meitä pidetään niin juntteina muualla. 

On aivan normaalia haluta kehuja, itsekin haluan ja tarvitsen niitä. Tottakai oman miehen antamat kehut ovat tärkeitä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat