Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat osallistuvat, mutta eivät ota hoitoon

väsynyt äiti

Minulla ja miehelläni on kaksi pientä lasta, 2,5-vuotias ja vuoden ikäiset pojat. Meillä ei asu muita isovanhempia lähellä, kuin omat vanhempani. He ovat työelämässä ja hyvä kuntoisia. Ongelmani on, että he eivät ota lapsiamme hoitoon. Vanhempaa lasta ovat hoitaneet kuopuksen syntyessä n.8 tuntia, sen lisäksi olemme käyneet kolme kertaa kahden vuoden aikana syömässä mieheni kanssa, hoitoaika ollut silloin n. kaksi tuntia. Eli yhteensä hoitaneet isompaa lasta n.5 krt. Mielestäni tämä on todella vähän, oletteko eri mieltä? Nyt kuopuksen synnyttyä, he eivät ole kertaakaan hoitaneet lapsiamme.

He ovat ainoa tukiverkkomme. Parisuhteemme natisee liitoksissaan, kuopus oli vauvana kipeä, ja herää öisin vieläkin .5 krt yössä. Olen yrittänyt sanoa, että haluaisitteko ottaa pariksi tunniksi joskus hoitoon, heidän mielestään lapset liian pieniä, ja nämä keskustelut yleensä päättyvät riitaan.

Erikoiseksi tilanteen tekee, että he käyvät meillä kylässä n. 3 krt viikossa, ja selkeästi rakastavat lapsiamme. He eivät tunnu ymmärtävän, että on eri asia, että he ottaisivat lapset hoitoon, niin että voisimme olla hetken kahdestaan, kuin se, että he kyläilevät meillä ja leikkivät silloin lapsien kanssa.

Miten saan heidät ottamaan lapset hoitoon, tai olenko kohtuuton?
Olen miettinyt, jos ottaisin MLL kautta hoitajan, jos kun sama hoitaja kävisi aina, niin tulisi tutuksi lapsille. Siitä saisi sitten hoitajaa, jos mentäisiin joskus miehen kanssa esim. syömään. Onko tästä MLL kokemuksia kellään, että saako sieltä vakihoitajan?

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Se, että hankitte kaksi lasta noin pienellä ikäerolla, on teidän ongelmanne, ei vanhempiesi ongelma. Varmasti tiesitte (tai ainakin teidän olisi pitänyt tietää), että lasten hankkiminen tietää usein parisuhdeongelmia.

Oikein hyvä, että pyrit ratkaisemaan ongelmaanne esimerkiksi tuolla tutulla MLL-hoitajalla (hyvä idea!), mutta älä erehdy syyllistämään ulkopuolisia omista elämäntapavalinnoistanne.

Vierailija

Tiedän, että täällä ei saa näin vastata, mutta ihan itse olette lapsenne tehneet. Ja molempien pitäisi tietää, mitä pienet lapset tekevät parisuhteelle.

Vierailija

Minusta ulkopuolinen hoitaja on ihan hyvä. Mä kyselin kavereiltani, ja he antoivat käyttämiensä hoitajien yhteystietoja. oikein kiva tyttä löytyi, mutta ei kovin halpa. mutta  luotettava ja osaava, josta lapsi tykkäsi.

Vierailija

Miksi ihmiset eivät jo ennen lasten syntymää kartoita hoitomahdollisuuksia? Jos lapset on jo yli 1v, saa niille päivähoitopaikan ja voi mennä osa-aikatöihin ja käyttää vaikka päivän viikossa parisuhteen hoitamiseen.

Toiseksi rahalla saa hoitajia kotiin. Harva vain haluaa maksaa siitä, että saisi vapaata, sitä roikutaa omassa äidissä ja uhmiksen tapaan intetään, että sun on pakko totella.

joopajoooooo

Mikä järki pukata lapsia vuoden välein jos ei parisuhde kestä sitä, että siinä ne lapset sitten on? Ja kuka on tämä kuopus joka on nyt tullut, jos nuorimmat oli 1v. Kaksoset? Siis nuorin on vastasyntynyt ja lapsia 4? Ensin teillä oli kaksi pientä lasta. Sitten olikin 2,5v. Ja vuoden ikäiset pojaT. Sitten alat puhumaan että "nyt kuopuksen synnyttyä", eli olet juuri synnyttänyt neljännen? Päätähän nyt montako lasta teillä on ja minkä ikäisiä, ennenkun tulet provoilemaan.

Vierailija

Olet kohtuuton; vanhempasi rakastavat lapsenlapsiaan ja haluavat olla osana heidän elämää, se on hienoa! He eivät kuitenkaan halua ottaa kahta pientä lasta hoitoon, ja ymmärrän senkin oikein hyvin. Jo pelkkä vastuu ja työmäärä saattaa hirvittää, eikä ketään tulisi painostaa sellaiseen. Siksi en voi käsittää, miten kehtaat riidellä tuosta asiasta heidän kanssaan. 

Vierailija

Jos mä olisin sä, menisin nukkumaan aina, kun he tulevat. Jaksaisit valvoa paremmin ja keskittyä mieheesi.
Aika harvalla on vauva-aikana aikaa parisuhteelle. Se otetaan silloin, kun on mahdollista, vaikka aamulla, kun lapset ovat ekoilla päikkäreillä.

Vierailija

Me ollaan otettu silloin tällöin hoitaja mll:n kautta, koska kaikki isovanhemmat asuvat todella kaukana. Hinta-laatu -suhde on kohdallaan, suosittelen.

Vierailija

Sun vanhemmat ovat erittäin paljon teidän lasten kanssa, toivottavasti arvostat sitä. SInuna en alkaisi riitelemään hoitamisesta, ei niin mitään järkeä.

Palkatkaa mll hoitaja pari kertaa kuukaudessa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat