Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ja jälleen oletetaan, että mies kyllä aina haluaa. Mitä neuvot miehen haluttomuuteen ja siihen, ettei nainen kestä sitä kun vauvankin kanssa on rankkaa, eikä saa edes hyvää seksiä vastapainoksi?

Vierailija

Ihan idiootteja neuvoja, varsinkin sellaiselle, joka ei ole äiti. Otsikossa olisi pitänyt lukea "äidin haluttomuuteen". Miksi kukaan muu vaivautuisi juttua edes klikkaamaan, kun sen sisältö ei anna muille mitään.
Seksuaaliterapeuttien neuvot ovat niin yksinkertaisia, että pitää olla jo päässä pahasti vikaa, jos ei itsekin keksi kyseisiä asioita - vaikkakin huomatakseen, etteivät ne auta, kun syy ei ole se, että olen ikäni käynyt vessassa yhtäaikaa poikaystävieni kanssa. (Tosin tätä en olisi edes osannut ajatella!)
Oleellisinta on minusta parin keskenäinen rakkaus ja joskus tuntuu kuin neuvojat olettaisivat kaikilla sen jo olevan kunnossa - nyt vain tarttis kikkakolmosilla saada seksuaalista halua aikaan. Ehkä on niinkin, mutta jos ongelmana on tunne ettei toinen edes rakasta, niin noista ei ole paskaankaan apua. Mutta onko näissä jutuissa ikinä tästä? Myönnetäänkö ikinä, ettei nää mun kikat auta, jos et tunne kumppanisi rakkautta tms? Ei. Annetaan vain ainakin naistenlehdissä seksuaaliterapeuttien haastatteluissakin ymmärtää, että epänormaali olet, kun nämä hyvät kikat eivät toimi. Ei suoraan, mutta jättämällä puhumasta rakkauden tarpeellisuudesta.

Vierailija

Miehet kyllä ymmärtävät naisen seksuaalisuuden ja antavat tilaa, mutta tälläkin palstalla huomaa miten naiset eivät tule vastaan tai ymmärrä miehen seksuaalisuutta ollenkaan. Sääli. Karkeasti yleistäen mutta kuitenkin.

Vierailija

Olen itse nainen ja äiti, ja harmittaa että näissä jutuissa puhutaan aina vain siitä, miten vanhemmaksi tulo vaikuttaa naiseen. En muista että ikinä, missään, olisi puhuttu siitä miten mies kokee isyyden, miten se vaikuttaa häneen ja tunne-elämään ja jaksamiseen ja haluihin. Mies edellään nähdään jotenkin vaan suorittavana koneena, jota ei juuri hetkauta mikään tässä elämässä muut kuin omat halut, ja jota pitää sormi pystyssä opettaa olemaan äidin pikku apuri. Että voitko omaa lastasi pitää vaikka sylissä sen kolme minuuttia vuorokaudessa että äiti pääsee vessaan! Jos joku on nainut urpon joka ei tuon vertaa ole läsnä isänä ja puolisona niin ongelmat on isommat kuin se että seksiä on vähemmän kuin ennen.

Niin kauan kuin meille naisille ei näissä jutuissa koskaan kerrota miesten sisäisestä maailmasta, kasvusta, kehityksestä, herkkyydestä ja ajatuksista, tehdään suurta vahinkoa sekä naisille että miehille. Aivan kuin meitä naisia opetetaan näkemään mies vain sukupuolensa kautta, vähän kuin pikkuisen kummallisen lajin edustajana, ei ihmisenä, kumppanina ja ystävänä. Silloin aitoa toista ymmärtävää ja empaattista keskustelukulttuuria ei koskaan pääse edes syntymään.

Tommosten artikkeleiden tarkoitus on varmaan auttaa, mut minusta ne vaan pönkittävät jotain kivikautista roolijakoa ja stereotypioita siitä millainen on nainen ja millainen mies ja millaisissa ahtaissa rooleissa heidän pitäisi toimia.

Vierailija

Väsynyt äiti ei varmasti tunne halukkuutta yhtään mihinkään. Ensin näiden neuvonantajien kannattaisi kannustaa vanhempia oman vanhemmuutensa ja lapsen hoidon kanssa, sillä se on tärkein tehtävä juuri sillä hetkellä kun kuvioissa on pieni vauva. Parisuhteen hoito on toki tärkeää, mutta kyllä luonto on ihan tarkoittanut niin, että ne ajatukset ovat siinä lapsen hoidossa ja arjen pyörityksessä. Jos vauva valvottaa tai on muita hankaluuksia, jotka rajoittavat jatkuvasti äidin nukkumista, niin on täysin normaalia olla tuntematta seksihaluja. Jos äiti on niin uupunut ettei jaksa hiuksiaan pestä, niin ei siinä paljon kumppanin tarpeet sillähetkellä mielessä ole. Miehen kannattaa ola osallistuva vanhempi ja ottaa myös vastuuta lapsen hoidosta ja antaa äidin nukkua välillä ihan kunnolla, sillä loppujenlopuksi monet ongelmat ja riidat ovat univajeen syytä! Jos arki ja perhe-elämä puolison kanssa ei sujy, niin ei paljon romanttiset kynttilät siinä auta.

Vierailija

Minä minä minä. Ja kun muut ei ymmärrä urautumistani. Sääli kuka sitä ottaisi itseään niskasta kiinni jos ei itse. No muutki noku muutki minä minä minä.

Vierailija

Kukaan muuhan ei ole syypää tähän itse aiheutettuun angstiin jossa uhriudutaan, miten tämä on vain joidenkin ongelma, tuhota omin käsin oma elämä ja parisuhde ja syyttää muita siitä??

Lesbiaani

Onks tää juttu todella vuodelta 1999? Mulla ei oo lapsia eikä miestä, mutta entinen avovaimo tunki aina yhtä aikaa vessaan tekemään iltapesuja. Tämän jutun luettuani ymmärsin sen vaikutuksen.

Vierailija

Lasten hankkiminen tutkitusti romahduttaa parisuhdetyytyväisyyden. Siitä soisi tämänkin julkaisun kirjoittavan enemmän. Kenenkään ei pitäisi yllättyä, kun seksi vähenee eikä läheisyys maistu. Juuri niinhän siinä käy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen itse nainen ja äiti, ja harmittaa että näissä jutuissa puhutaan aina vain siitä, miten vanhemmaksi tulo vaikuttaa naiseen. En muista että ikinä, missään, olisi puhuttu siitä miten mies kokee isyyden, miten se vaikuttaa häneen ja tunne-elämään ja jaksamiseen ja haluihin. Mies edellään nähdään jotenkin vaan suorittavana koneena, jota ei juuri hetkauta mikään tässä elämässä muut kuin omat halut, ja jota pitää sormi pystyssä opettaa olemaan äidin pikku apuri. Että voitko omaa lastasi pitää vaikka sylissä sen kolme minuuttia vuorokaudessa että äiti pääsee vessaan! Jos joku on nainut urpon joka ei tuon vertaa ole läsnä isänä ja puolisona niin ongelmat on isommat kuin se että seksiä on vähemmän kuin ennen.

Niin kauan kuin meille naisille ei näissä jutuissa koskaan kerrota miesten sisäisestä maailmasta, kasvusta, kehityksestä, herkkyydestä ja ajatuksista, tehdään suurta vahinkoa sekä naisille että miehille. Aivan kuin meitä naisia opetetaan näkemään mies vain sukupuolensa kautta, vähän kuin pikkuisen kummallisen lajin edustajana, ei ihmisenä, kumppanina ja ystävänä. Silloin aitoa toista ymmärtävää ja empaattista keskustelukulttuuria ei koskaan pääse edes syntymään.

Tommosten artikkeleiden tarkoitus on varmaan auttaa, mut minusta ne vaan pönkittävät jotain kivikautista roolijakoa ja stereotypioita siitä millainen on nainen ja millainen mies ja millaisissa ahtaissa rooleissa heidän pitäisi toimia.

Voi helvetti mitä ininää.

Vierailija

Myös minä kaipaisin neuvoja miehen haluttomuuteen. Aina vain puhutaan naisen haluttomuudesta. Meillä ei sen kanssa ole ongelmia, mutta kun miestä ei seksi kiinnosta niin mitä siihen avuksi?

Vierailija

Jopas oli taas paskaa ja siis naisen syy jos ei ole seksiä. Ainut neuvo tuossa oli se että pitää pariskunnan itse puhua toisilleen mutta pitääkö se erikseen jollekin kertoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan idiootteja neuvoja, varsinkin sellaiselle, joka ei ole äiti. Otsikossa olisi pitänyt lukea "äidin haluttomuuteen". Miksi kukaan muu vaivautuisi juttua edes klikkaamaan, kun sen sisältö ei anna muille mitään.
Seksuaaliterapeuttien neuvot ovat niin yksinkertaisia, että pitää olla jo päässä pahasti vikaa, jos ei itsekin keksi kyseisiä asioita - vaikkakin huomatakseen, etteivät ne auta, kun syy ei ole se, että olen ikäni käynyt vessassa yhtäaikaa poikaystävieni kanssa. (Tosin tätä en olisi edes osannut ajatella!)
Oleellisinta on minusta parin keskenäinen rakkaus ja joskus tuntuu kuin neuvojat olettaisivat kaikilla sen jo olevan kunnossa - nyt vain tarttis kikkakolmosilla saada seksuaalista halua aikaan. Ehkä on niinkin, mutta jos ongelmana on tunne ettei toinen edes rakasta, niin noista ei ole paskaankaan apua. Mutta onko näissä jutuissa ikinä tästä? Myönnetäänkö ikinä, ettei nää mun kikat auta, jos et tunne kumppanisi rakkautta tms? Ei. Annetaan vain ainakin naistenlehdissä seksuaaliterapeuttien haastatteluissakin ymmärtää, että epänormaali olet, kun nämä hyvät kikat eivät toimi. Ei suoraan, mutta jättämällä puhumasta rakkauden tarpeellisuudesta.

Miksi menet des yhteen ihmisen kanssa jota et rakasta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten nainen voisi kertoa miehen maailmasta?

Se on täysin mahdotonta.

Näissä ei puhuta miehistä koska miehellä ei ole ongelmia asian kanssa.

Ihminen on aina ensiksi oma sukupuolensa. 

Vierailija

Tämä on ihan paskaa. Olen nainen, jolla on korkea libido, ja siksi haluan käytännössä aina. Useammassa suhteessa olen kuitenkin kärsinyt siitä, että mies on haluton työstressin ym takia. 

Haluan neuvoja miehen haluttomuuteen! En jaksaisi aina olla se halukkaampi osapuoli.

Ja ei, en juo siideriä, enkä ole ylipainoinen, ja käyn joka päivä suihkussa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat