Tylyys herättää enemmän kunnioitusta kuin lempeys

Vierailija

Olen huomannut, että ainakin näin miehenä on parempi olla vähän tyly, kuin lempeä. Kun olen lempeä, niin minuun suhtaudutaan joko neutraalisti tai jopa väheksyen. Kun olen taas tyly, niin sekä muut miehet kunnioittaa minua enemmän ja naiset on minusta sukupuolisesti kiinnostuneempia. Liika tylyys on varmaankin huono juttu, mutta hieman tyly tuntuu olevan hyvä juttu. Olen saanut sellaisen kasvatuksen että olen perusluonteeltani enemmän sitä lempeää sorttia, suhtaudun ystävällisesti melkein kaikkiin, välttelen turhia konflikteja, enkä siedä turhaa pullistelua tai huomiota. Tällainen luonne on kuitenkin todella huono miehelle, koska muut miehet eivät kunnioita sinua ja naiset eivät ole kiinnostuneita sinusta jos olet sellainen. Minulle on aika vaikeaa olla tyly muille, tai ainakin aiemmin on ollut, koska olen kasvanut sellaiseksi. Nykyään olen oppinut enemmän tuota tylyyttä siis sellaista että kehtaan vähän loukatakin muita ja haastaa. Ehkä haastaminen on se avain juttu tässä. Tiedän että pitää olla itsevarma ja olla selkärankaa, mutta noilla pääsee vasta alkuun. Pitää lisäksi haastaa muita ihmisiä jos haluaa arvostusta ja ihailua. Olen tämän huomannut vähän kuin kantapään kautta, kun olen ollut huonolla tuulella ja ollut sellaisella älä ala mulle vittuilemaan asenteella liikkeellä, niin yllätyksekseni olen huommanut että aika moni mies alkaa kunnioittamaan sinua ja naiset kiinnostuu sinusta. Se on vain aika raskasta jos koko ajan pitäisi olla tuollainen vittuuntunut haastaja.

Kommentit (7)

Vierailija

Suora vittuilu johtuu usein epävarmuudesta, en tarkoita ihan sellaista. Enemmän sellainen "en tarvitse sinua, kukas vittu sinäkin luulet olevasi" asenne päälle, niin johan alkaa naiset kiinnostumaan. Kai se on merkki vahvuudesta joka vetää puoleensa.

Vierailija

Ihmiset on sosiaalisia eläimiä,  jotka pelaa sosiaalisia pelejä, vaikkeivät sitä aina itse edes tajua. Kaikessa ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa on valtapelejä ja monet sosiaaliset käytännöt on muodostuneet sovitteleemaan näitä valtapelejä niin ettei kaikesta vuorovaikutuksesta tulisi suoraa tappelua. Kun kaksi ihmistä kohtaa niin syntyy tilanne jos toisesta tulee ikään kuin objekti ja toisesta subjekti. Toinen on katsoja, toinen katseen kohde. Jokainen haluaa olla leffan päähenkilö tai ainakin päähenkilön paras kaveri tai rakastaja. Näin alkeellisesti ihmiset toimii vieläkin, vaikka ollaan niin sivistyneitä mukamas

Vierailija

Olen nainen ja huomannut sen, että tylyys ja pieni röyhkeys kyllä herättävät kunnioitusta sukupuolesta riippumatta. Olen itse ollut aina hymyileväinen, mutta nyt kun olen alkanut kyllästyä siihen ajatukseen, että minun pitäisi aina olla niin iloinen, olen alkanut tietoisesti vältellä liiallista hymyilyä. Olen huomannut sen vaikuttavan positiviisella tavalla sen suhteen, miten ihmiset minua kohtelevat. He kunnioittavat minua nyt enemmän, sillä näytän heidän silmissään vahvemmalta ja rennommalta, kun näkevät, ettei minulla ole tarvetta näyttää iloiselta kaunottarelta, joka toivoisi vievänsä kaikilta miehiltä jalat alta.

En halua miellyttää enää samalla tavalla kuin ennen. En tarvitse sitä. Itsetuntoni on kasvanut viimeisen vuoden aikana räjähdysmäisesti.

Tokihan vieläkin hymyilen, kun siihen on aihetta, mutta en enää pyri siihen, että minulla täytyisi koko ajan olla flirttaileva olemus.

Käyttäjä97
Seuraa 
Liittynyt17.10.2015

Ystävä hyvä, mä olen nainen ja tasan samaa mieltä sun kanssa :( Niin surullista ja säälittävää kuin se onkin. Mua kiusattiin toissa vuonna ammattikoulussa (olen 34v.) samanikäisten naisten taholta hyvin törkeästi, ns. ylä-astemaisesti ja avoimesti, ei lainkaan hienovaraisesti kuten väitetään että aikuiset kiusaavat. Avointa vittuilua, kovaäänistä naureskelua mm. kesken koetta kun mun puhelin piippas kerran; "Eix toi pitäis laittaa kiinni!" ja räkänauru päälle jne...

Jos ihminen on kiltti ja avulias, sekä selkeästi konflikteja välttävä, hän joutuu pahimmassa tapauksessa avoimen kiusaamisen kohteeksi. Tottakai ei ns.normaalisti kilttejä kiusata, vaan esim. itse olen äärimmäisen sopuisa ja ylikiltti, mikä on näin aikuisenakin avoin kutsu kiusaajille...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat