Kaveripariskunta ei tarjoa KOSKAAN MITÄÄN kyläillessämme

Vierailija

Minulla ja miehelläni on kaveripariskunta, joka ei koskaan tarjoa mitään syömistä/juomista kun menemme sinne kylään. Monet tuparit ja synttärit on heillä vietetty, mutta koskaan ei ole mitään ruokaa/juomaa tarjottu. Leffailtaa vietettäessäkin heidän luonaan emäntä kerrankin mussutti suklaata yksin, muttei tehnyt elettäkään tarjotakseen sitä muille. Jotenkin tuollainen käyttäytyminen tuntuu oudolta, koska aina jos meillä vietetään jotain juhlia, me tarjotaan kaikenlaista syötävää ja juotavaa. En tarkoita, että pitäisi hirveästi leipoa ja olla muita herkkuja, mutta olis ihan mukavaa jos kaverit joskus vaikka keittäisivät kahvit. Tuntuu, etteivät kaverimme kunnioita meitä yhtään.

Seuraavaksi me vietetään iltaa meidän luona ja nyt vähän mietitäänkin miehen kanssa, että pitäisikö kyseisille vieraille tarjota yhtään mitään, koska eivät hekään koskaan tarjoa. Toisaalta meille molemmille on aina ihan kotoa asti opetettu, että vieraille ruuan/juoman tarjoaminen on kohteliasta ja suotavaa. Onko muilla samanlaisia kavereita ja miten ootte toiminu samanlaisessa tilanteessa?

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Jos tuo on toistuvaa, niin en minä tarjoaisi heille mitään. Jos kehtaisivat ihmetellä ääneen, niin voi sanoa, että kannatatte vastavuoroisuutta. ;)

Vierailija

Te olette monet kerrat tarjonneet syötävät ja juotavat ja toinen pariskunta ei koskaan :O

No joku raja eli ensi kerralla kun tulevat teille kylään niin ette tarjoa mitään ja korkentaan itse mussutatte suklaata ;)

En kyllä itse kehtaisi kylässä syödä mitään jos itse en koskaan edes kahvia keittäisi.

Vierailija

On otettu omat eväät kavereille ja normaalit tarjoilut, kun tulevat meille. Näitä on 2 pariskuntaa ja sitten on sellaiset kaverit, että heillä on nyyttärit, että tuomiset jaetaan, mutta meille tulee tyhjin käsin.

En tiedä miten kehtaavat, mutta en viitsi alentua moiseen itse.

Vierailija

Miksi ei voi sanoa suoraan, että olisi kiva jos tarjoaisitte jotain. Tai keittäisitte kahvit. Kun mekin aina tarjotaan. 

Ehkä ajattelevat, että olette tyytyväisiä ilmankin kun ette mitään sano.

Vierailija

Nyt unohdatte tämän yhden kerran kotoa opitut kohteliaisuussäännöt ja jätätte nämä ilman tarjottavia. Paras olisi, jos teilläkin pokka riittäisi syödä itse jotain sellaista, mitä on vaikea jakaa - ehkä jäätelötuutit vain teille tms. Mutta ymmärrän, jos ette itsekään pysty syömään. Kokeilkaa kuitenkin sitä, ettette tarjoa heille mitään

Vierailija

No ei ole tuollaisia ystäviä tai sukulaisia! Kaikki ja myös me tarjoamme vieraille aina jotain ja yleensä ystävien kanssa myös syömme oikein kunnolla kun istumme iltaa.

Vierailija

Miten voi olla noin monta samanlaista tuttavapariskuntaa/tuttua? En minä tunne yhtään tuollaista ihmistä. Kerro vähän millaisia ovat muuten.

Vierailija

Itselleni on käynyt valitettavasti niin, että koska normaalisti ystäväporukoissani ei ole ollut tapana tehdä tarjottavia ja aikalailla vaan kahvit on keitetty, niin en ole nyt hiukan vanhempana tajunnut tarjota uudemmille vieraille syötävää ja juotavaa.
Toki olen itse myös moniallerginen, jonka takia en ole tottunut, että saisin ystävieni luona mitään purtavia, mutta hävettää silti. Äh.

Vierailija

Kohtelias ja ystävällinen saa ja pitää olla mutta ei tyhmä ja liian kiltti. Yksipuolinen vieraiden kestitys pitemmän päälle on kyllä ihan turhaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itselleni on käynyt valitettavasti niin, että koska normaalisti ystäväporukoissani ei ole ollut tapana tehdä tarjottavia ja aikalailla vaan kahvit on keitetty, niin en ole nyt hiukan vanhempana tajunnut tarjota uudemmille vieraille syötävää ja juotavaa.
Toki olen itse myös moniallerginen, jonka takia en ole tottunut, että saisin ystävieni luona mitään purtavia, mutta hävettää silti. Äh.

Siis etkö edes keitä sitä kahvia?? Ei mene minkään tajuamattomuuden piikkiin kyllä. Oletpa erityisen huonotapainen. Nuo allergiat nyt on vain tekosyy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis etkö edes keitä sitä kahvia?? Ei mene minkään tajuamattomuuden piikkiin kyllä. Oletpa erityisen huonotapainen. Nuo allergiat nyt on vain tekosyy.

Siis keitän kahvia tottakai. Pahoitteluni, että kirjoitin epäselvästi.

Vierailija

Mulla on myös pari tuollaista kaveria. Kaiken huippu oli kun tulivat lapseni synttäreille ilman lahjoja ahtamaan tarjoiluja. Enpä taida kutsua ensi vuonna.

Vierailija

Mun miehen kaverit on tuollaisia, mutta olen pistänyt sen piikkiin, että ovat sinkkumiehiä eivätkä perusta tuollaisista kohteliaisuuksista. Esimerkiksi kun on menty yhden mieheni kaverin tupareihin, niin ei siellä mitään tarjottavaa ollut, omat kaljat ja sipsit mukaan vaan. Kun taas me miehen kanssa pidettiin tuparit, olin tehnyt vähän boolia ja ostanut jotain naposteltavaa, niin äijät olivat ihan ihmeissään kun oli tarjottavia.

Olen tavallaan oppinut sen, että miehen kavereille ei tarvitse edes kahvia tarjota, koska eivät itsekään sitä harrasta, kun taas omille kavereille on aina kaffet ja pullat pöydässä. Vastavuoroisuus on se ydin: jos APn kaveripariskunta ei tarjoa mitään, älä sinäkään tarjoa heille. Ehkä heillä on sitten erilainen kulttuuri sen suhteen eivätkä ajattele kohteliaisuusjuttuja.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat