Sain tietää, että lapseni lukee salaa Harry Pottereita, mikä on mennyt vikaan?

Vierailija

Yllätin tyttäreni eilen lukemasta kyseisiä kirjoja. En tiedä mitä ajatella. Olen yrittänyt pitää hänet erossa kaikenlaisesta taikuudesta, mutta nyt hän on onnistunut löytämään nämä kamalat kirjat käsiinsä.

Tyttö itse väittää ettei minulla ole oikeuksia puuttua siihen mitä hän lukee, mutta minä olen eri mieltä. En halua rakkaimman aarteeni joutuvan Helvettiin. Takavarikoin kirjat ja heitin ne takkaan. Muuta eivät ne likaiset asiat ansaitsekkaan.

Tämä on kolmas kerta kun sama juttu tapahtuu. Ensin Twilight, sitten Percy Jacksonit ja nyt tämä. Alan olla huolissani tyttäreni tulevaisuudesta. Kertokaa nyt joku, mitä minun pitäisi tehdä.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Olla niin turvallinen vanhempi että lapsesi ei tarvitse lukea sinulta salaa.  Mikäli aloitus ei ole provo niin voin kertoa että lukemalla noita kirjoja lapsesi ei helvettiin joudu. Jos et itse lietso ja hämmennä häntä taikuuksilla yms pimeyksillä hän osaa kyllä erottaa mikä on fantasiaa ja mikä totta. Fantasiakirjallisuus on erittäin hyväksi nuoren ihmisen identiteetin ja henkisen kehityksen kannalta. Muunmuassa.

Terv uudestisyntynyt kristitty äiti

Vierailija

Minäkin sain tietää, että poikani lukee Harri Pottereita uudestaan, jo toista kertaa kahla läpi. Ei hän salaa lue ja nuorimies on jo 25v. Ei nuo lapsukaiset Pottereista piloille mene. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
:'D

Laita se vaikka asumaan komeroon portaiden alle ja estä kontaktit ulkomaailmaan.

Kunnes iso mies tulee lentävällä moottoripyörällä hakemaan velhokouluun..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olla niin turvallinen vanhempi että lapsesi ei tarvitse lukea sinulta salaa.  Mikäli aloitus ei ole provo niin voin kertoa että lukemalla noita kirjoja lapsesi ei helvettiin joudu. Jos et itse lietso ja hämmennä häntä taikuuksilla yms pimeyksillä hän osaa kyllä erottaa mikä on fantasiaa ja mikä totta. Fantasiakirjallisuus on erittäin hyväksi nuoren ihmisen identiteetin ja henkisen kehityksen kannalta. Muunmuassa.

Terv uudestisyntynyt kristitty äiti

Taikuus on pahasta, oli se sitten fiktiota tai ei.
-AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, avada kedavra!

Ja mitä TUO oli tarkoittavinaan?
-AP

Otapa selvää.

Voin olla varma, etten ole ottamassa.
-AP

Vierailija

Ap on yli kymmenen vuotta myöhässä provonsa kanssa.

Olisi huomattavasti uskottavampaa tehdä aloitus Nälkäpelin huolestuttavuudesta, nostaahan se kuitenkin kapinahenkeä nuorisossa vallitsevaa järjestystä kohtaan.

Siinä olisi jotain uutta ja vanhaa samaan aikaan!

Vierailija

Onko tyttäresi ostanut ne kirjat itsellensä? Vai ovatko ne kirjaston tai jonkun hänen ystävänsä? Mikään vaihtoehto ei oikeuta sinua polttamaan niitä takassa.

Ja kuule, Harry Pottereita ei kukaan normaali ihminen, lapsi tai aikuinen voi ottaa tosissaan. Kirjallisuudessa/elokuvissa taikuus ei ole pahasta kun sen fantasiaksi ymmärtää. Oikea taikuus ja noituminen on asia erikseen. Mutta harmittoman kirjallisuuden demonisointi on pahasta ja voi sekoittaa lapsesi pään ja sisimmän.

Harry Pottereissa on rikas sanavarsato, kääntäjä on tenhyt erittäin hyvää työtä, niiden lukeminen kehittää lapsen ajattelua ja ilmaisua.

Suosittelen lukemaan niitä, ihan sinuakin.

Itse en ole mikään fantasian ystävä, koen ne liian raskaina ja järkäleinä mutta Potterit olivat iloinen yllätys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:'D

Laita se vaikka asumaan komeroon portaiden alle ja estä kontaktit ulkomaailmaan.

Kunnes iso mies tulee lentävällä moottoripyörällä hakemaan velhokouluun..
Ensin tulee Pöllö.

Vierailija

Se on mennyt vikaan että olet liian tiukka, kenties pelottavakin. Oletko jutellut noista kirjoista esim jonkun papin tai vastaavan kanssa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat