Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (10)

Vierailija

Olen aina ajatellutkin että olisi varmaan mahtavaa olla tuollainen henkisesti vahva vanhempi, kaikki on varmaan paljon helpompaa jos on noin täydellinen.

Vierailija

Liirum laarum. Täydellista vanhempaa ei ole olemassakaan. Hyvään vanhemmuuteen pyrkivät varmasti melkein kaikki.

Vierailija

Olipa kyllä aika ylevää tekstiä... ja mielestäni on aika huolestuttavaa, jos joku kykenee noin rationaaliseen lasten kasvattamiseen. Siis sulkemaan tunteet kasvattaessaan maailman rakkaimpia ja läheisimpiä ihmisiään.

Vierailija

Sinänsä ihan hyvä mutta lisäisin vielä sen omaksi kohdakseen että viisas (vahva) vanhempi hyväksyy epätäydellisyyden niin itsesään kuin lapsissa/lapsissaan (ja muissakin ihmisissä).

myy78

Mitä ärsyttävää siinä oli?
Olen itse vaatimattomasti perheestä, jossa on aina asuttu vuokralla , ajeltu halvalla autolla eikä ole koreiltu millään , mutta kuinka ollakaan....Nämä asiat kuulostivat tutuilta.

Koskaan ei tarvinnut vanhempieni vouhkata läksyistäkään, sillä oli selvää että ne tavalla tai toisella tein. Aina en toki käyttäytynyt hyvin, mutta hoidin koulun niin että päädyin ensimmäisenä suvusta yliopistoon jne jne. Nyt vakituisessa ja hyvässä työssä. Voihan noisaa neuvoissa jotain perää ollakin?

Vierailija

Näin tuntuu toimivan moni vanhemmalla iällä (30++) äidiksi tullut. Kyllä tunnistin listasta monia äitejä ja heitä yhdistää se, että elämän tuomaa viisautta oli kartutettu ennen äidiksi tuloa. Ja mielensäpahoittajille, niin tämä on ilman turhaa yleistämistä, sarvia ja hampaita. ;-)

Juupajaapaeipä

Onko tämä kolumnien tekeminen Suomessa pelkkää copy paste translate ulkomaisista sivustoista. Uskon että tämä koskettaa vain marginaali osaa. Tervetuloa käymään vuorotyötä tekevien kodeissa, kodeissa joissa työttömyys on läsnä sekä myös eronneiden ja uusioperheiden maassa. Jokainen kasvattaa lapsensa itse eikä minkään ohjekirjan mukaan ja niin meistä jokaisesta tulee yksilö.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat