Äitini luulee että saisin enemmän kuin 150e vm-11 Emmaljungasta. Kertokaa että hän on väärässä

Vierailija

vaunut mulle kun esikoinen syntyi, järjesti mieheni vanhempien kanssa että maksavat 50-50 ja lähti ostoksille. Ei kysynyt minulta mitään millaisen haluaisin.
Toi sitten Emmaljungan meidän ahtaaseen kämppään, ratasosalle piti keksiä paikkaa siksi aikaa kun koppa oli käytössä.
Vauva ei viihtynytkään kopassa, eikä kaksi seuraavaakaan. Äiti kiukutti kun käytin kantoliinaa.vaikka meille oli ostettu hienot, kalliit systeemit.
Rattaina on käytetty kahdrlla, vaikka se on jäykkä ja kömpelö.
Nyt sille ei ole tarvetta, kolmas.ja.pienin on nyt 5kk mutta ei tee muuta kuin itkee jos ulkoiluttaa vaunuisda. Koppaosaa turhaa säilyttää vielä sen parin vuoden.ajan mitä rattaita käyttäisi. Möisin pois ja hankkison jotain helppo.millä ulkoiluttaa kun on.rattaiden aika.
Sanoin tästä äidille, ja että ihan ehdoton maksimi mitä voi pyytää on 150e.niin en kuulemma saa.niin halvalla.myydä.
Saa sit ite ottaa.säilytykseen.ja odottaa että saa.niistä enemmän.
Sori pisteet välilyöntien paikalla, en tiedä miten siihen on myka helpompi peukalolla osua kuin isompaan välilyöntipaikkaan. Ei ole helppoa kirjoittaa samalla kunnimettää huitovaa viisikuista....

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

En ihan äkkiseltään ymmärtänyt tekstiäsi kun mulla huitova 4kk sylissä mutta kyllä sä niistä yli 150€ saat varmasti! Kunhan whjät ja homeettomat

Vierailija

Älä nyt ainakaan tuollaisesta hinta-asiasta ala riidellä äitisi kanssa. Oot ollut ärsyyntynyt kun et saanut vaunuja itse valita, mutta hyvää äitisi varmaan tarkoitti kun vaunut teille järjesti. Ja mistä sen olisi voinut tietää, ettei teidän lapset viihdy vaunuissa.

Sovi vaikka äitisi kanssa että ottaa vaunut omaan kotiinsa, jolloin ei ole niin kiire saada niitä myytyä viemästä tilaa teiltä. Teet ilmoituksen tori.fi:n alkaen vaikka 350€ äidin mieliksi tai millä hinnalla siellä sitten niitä onkaan. Ei se haitanne vaikka olisi ylihintaa aluksi. Teidän vaunut on vähän käytetyt vaikka ei ihan uusinta uutta, niin kyllä niistä joku voi hyvinkin maksaa, Emmaljungat ostaisin itse heti jos olisi tarvetta. Lasket sitten vähittäin hintaa jos ei vaikka kuukauteen mene.

Vierailija

Jos olisin sun äiti, niin olisin mäkin aika ärsyyntynyt tuollaisesta, että lahjatavarasta sanoo "ehdoton maksimi millä voi myydä on se ja se" (siis olettaisin että vaunurahat tulee kuitenkin teidän perheen/lasten hyödyksi). Jos laatuvaunut ja vähällä käytöllä olleet kerran. Ostajathan sen päättää mikä on ehdoton maksimi mitä maksavat, mitä sinä myyjänä sitä etukäteen määräät kun ei se sulle mikään ponnistus ole myydä kalliimmallakin. Ja riitelet vielä äitisi kanssa.

Tietysti äitiä voi varoittaa, ettei niistä saa uuden hintaa valitettavasti, mutta älä nyt noin sano että ehdoton maksimi mitä voi pyytää... Harmi että ei ollut siis ihan nappilahja teille kun ei teidän muksut niissä viihtyneet. Sun kannattaisi pyytää anteeksi että aliarvioit vaunujen arvoa (ymmärrän että itse et niistä välitä ja niistä on ollut vaivaa ehkä enemmän kuin hyötyä, mutta ei se tavaran arvoa laske. anteeksipyyntö on ilmainen ja äidillesi varmaan tärkeä, tuskin hän sun kiusaksi on niitä vaunuja järkännyt). Samalla voit sitten sanoa, että harmi kun ei ollut teillä niille niin paljon käyttöä, ja ehkä jos tuntuu että äiti jatkossakin aikoo tehdä vastaavia kalliita ja hankalia hankintoja, sanot vielä että jatkossa ehkä yhdessä parempi miettiä noin isoja lahjoja.

Vierailija

Minä yritin jokin aika sitten etsiä käytettyjä emmaljungia. Mulla se kyllä tosiaan stoppasi siihen, että monta vuotta vanhoista vaunuista olisi pitänyt maksaa 300 € tai enemmän. En halunnut ottaa riskiä, että saankin sillä hinnalla homeiset tms epäkurantit vaunut, joten ostin uudet orat alle neljälläsadalla.

Emmaljungat on varmaankin ihan hyvät vaunut, mutta joku raja brändistä maksamisessakin.

Vierailija

Itse sain 400€, vuosimallia 2009. Just syksyllä myin. Olivat lähes käyttämättömät ja kun asutaan maalla tarjontaa on vähän.

Vierailija

Oletko nyt ihan varma ettet tarvi niitä esim. kun tulee liukasta ja pakkasta. Itse en ainakaan viitsisi pitkiä matkoja ulkoilla vauva liinassa.

Vierailija

Mä taisin myydä satkulla meidän vanhat. Olivat Emmaljungat. Hyvässä kunnossa, mutta ei täysin priimat. Taisi olla jotain 3-4 vuotta vanhat. Kermanväristä "tekonahkaa", joku juhlamalli.

Kyllä se vähän niin on, että käytetystä ei nykypäivänä makseta juuri mitään. Ehkä just lastenkama on se mistä maksetaan edes jotain.

Vierailija

Tuskin saat merkittävästi enempää. Itse aina myyn sellaisella hinnalla että pääsen nopeasti eroon, mutta jos vaikka äitini alkaisi vinkua, niin tarjoaisin hänelle mahdollisuutta myydä itse ja säilyttää vaunuja se aika että saa kaupaksi.  

Todella rasittavaa tuollainen että annetaan "lahjaksi" mutta sitten onkin joku sijoitus mikä toisen pitää myydä. Vai haluaako äitisi niistä rahaa? Jos ei, sano että sait 250 ja myyt oikeasti 150:lla.

Vierailija

Joku sanoi että ei liinalla uskaltaisi liukkaalla kantaa. Yhtä vaarallistahan vaunuissa on jos työntäjä kaatuu ja ote lipeää vaikka alamäessä. Tämä voi kuitenkin jo siirtyä rattaisiin, ja kuten vaikeasti luettavaan aloitukseen kirjoitin tarkoituksena olisi hankkia toiset rattaat.
Ollaan nyt muuttamassa. Kopalle ei vain ole säilytystilaa, ja jos sitä seisottaa nyt varastossa sen ajan että käyttää runkoa rattaille niin ei saa varmasti edes sitä 150e enää.
Muutimme ylimpään kerrokseen, vaunut ei mahdu hissiin ja sisään. Talon vaunuvarastossa rajoitetusti tilaa, en voi hankkia uudet rattaat sinne ja sanalla seisottaa vanhaa siellä odottamassa ostajaa.
Emmekä ole riidoissa tämän vaunuasian takia, ollaan muutenkin aina oltu ja tullaan varmaan aina olemaan enemmän tai vähemmän riidoissa koska meillä ei valitettavasti ole mikään hyvä suhde.
Osaltaan ehkä kiltteyttään osti vaunut, mutta osaltaan myös vain näyttääkseen ulospäin muille miten paljon välittää tyttärestään.
(Ettei muut sitten uskoisi jis tämä tytär eli minä joskus kertoisi miten äiti on huoritellut ja ilmoittanut että isoveli tulee aina olemaan se tärkein äidille koska hän nyt vain oli se ensimmäinen, tai aina mieluummin etsinyt vikoja kaikesta kuin kehunut siitä mikä menee hyvin.)
Nojoo, nyt avauduin jo turhan paljon.

Vierailija

Minä myin juuri -11 ostetut Emmaljungan vaunut 350 e. Olivat kyllä tosi siistit, meilläkään toinen vauva ei viihtynyt kuin kantorepussa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat