Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koira allergiaperheessä?

Seuraa 
Liittynyt25.11.2015

Hei tahtoisin kuulla kokemuksia jos joillain allergisella on koira? Miten ootte pärjänny sen kanssa? Ollaan harkitsemassa koiran ostamista, haluaisin kuulla kokemuksia ja ei en tee tämän keskustelun perusteella mitään päätöksiä. Olis vaan kiva kuulla jos jollain olis kokemuksia tälläsestä :) ja tiedän ettei koira ole lelu, en ole hankkimassa koeajalle mitään enkä ole ottamassa koiraa ja heti viemässä sitä takaisin allergian takia. Onko kukaan siedättynyt omalle koiralle, ja onko mitään rotua joka vois allergisoida vähemmän? :) vai onkse yksilöllistä?

Kommentit (5)

Mikki-Hiiri
Seuraa 
Liittynyt25.11.2015

surkuhupaisaa kirjoitti:
Espanjanvesikoira meillä, sitä on usein sanottu sellaiseksi roduksi, joka ei allergisoi. :)

Juu oon kuullu tuosta rodusta mutta vaikee uskoo että se ois mitenkää rotuperästä, varmaan yksilöstä kiinni että kuin paljon siitä lähtee hilsettä ja tää tietenki vaikeuttaa sitä valintaa D: tiiättekö muuten että voiko jotku kasvattajat käydä koiran kanssa kylässä? tääki saattais auttaa :)

käyttäjä-11339
Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

Minulla on ollut useampia koiria ja olen testien ja kokemukseni mukaan melko allerginen koirille. Parhaillaan on ollut kolme koiraa perheessä. Jossain vaiheessa ajattelin, etten voisi elää ilman. Koiria on ollut lyhytkarvaisista noutajista pitkäkarvaisiin paimenkoiriin.

Oman koiran kohdalla allergia näkyy vähemmän. Silloin kun koira stressaa, huomaan sen itse voimakkaana allergiana. Yleisin tilanne on, kun koira odottaa jotain kotiin, mutta minä olen se, joka herään allergiaani, jos koiralla jostain syystä tulee yöllä hätä. Omasta kokemuksesta mitä aktiivisempi rotu, sen useammin ja enemmän koira stressaa. Varsinkin paimenten kanssa ollaan harrastettu todella paljon ja niiden kanssa tuntuu, että sitä enemmän kaipaa virikkeitä, mitä tiheämmin on käynyt koulutuksissa ja tehnyt ruutuja jne. Harrastuksen lähestyessä stressitaso koiralla kasvaa.

Vieraampien koirien kanssa allergia tulee päälle hyvin nopeasti. Kun menen vaikka vanhemmilleni tai sisaruksilleni, joilla on koiria, muutamassa tunnissa nenä alkaa vuotaa ja alan aivastelemaan. Seuraavana päivänä se vähenee.

Jos miettii vaihtoehtoa elää allergian kanssa tai ilman koiraa, minä olen jo monta kertaa päättänyt, että en voi elää ilman koiraa. Nyt kun olen sairastanut vakavampaa sairautta, eikä pysty itse harrastamaan koiran kanssa aktiivisesti, en usko, että ottaisin koiraa. Jos on allergisia lapsia, miettisin todella heidän kannaltaan. Minäkään en lapsena ymmärtänyt tai ainakaan myöntänyt edes itselleni, että todella vaivaava allergiani on johtunut koirastamme. Meillä lapsilla ei onneksi ole koira-allergiaa, johtuisiko, kun koiria on ollut ympärillä syntymästä lähtien?

Vierailija

Jos hengitys vaikeutuu ei kannata yrittää siedättää, jos pientä nuhaa ja silmien kutinaa, voi olla ok. Harkitkaa tarkkaan! Ottakaa kokeeks eka hoitokoira tms

Mikki-Hiiri
Seuraa 
Liittynyt25.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Jos hengitys vaikeutuu ei kannata yrittää siedättää, jos pientä nuhaa ja silmien kutinaa, voi olla ok. Harkitkaa tarkkaan! Ottakaa kokeeks eka hoitokoira tms

Juup ei pitäis olla niin pahaa allergiaa että hengitykseen vaikuttaa, ainakaan kaverin koira ei ole antanut minkäänlaisia oireita. Mutta jep allergiakokeisiin ollaan menossa ja kyselen lääkäriltä että voisko koiran pitäminen olla mahdollista :) ois kiva kuulla lisää kokemuksia?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat