Lihavan naisen pukeutumishaasteet

Vierailija

Yleensä tällainen otsikko viittaisi tyylivinkkeihin, mutta ajattelin kirjoittaa maanläheisemmästä näkökulmasta, siitä miltä pukeutuminen tuntuu.
.
Ensinnäkin läski on herkkää ja arkaa. Puristavat vaatteet, resorit ja saumat sattuvat helposti. Rintsikat painavat kaikkein ikävimmin itseäni.
.
Kun sanon laihalle kaverilleni että turvottaa, he sanovat että laita löysä toppi :D "peittää mahan mutta tissit näkyy kivasti hehheh"
Ei siinä topit auta, kun käsivarret ja kainalot ovat rumat lihavina eikä mikään rintojen esittely paranna asiaa. Laiha voi kyllä piilottaa illallisturvotuksen löysän paidan alle.
.
Lihava ihminen kantaa kilojaan koko ajan mukanaan. Kilot tekevät kömpelöksi ja hitaaksi. Hoikat pitävät erilaisia arjen asentoja ja liikehdintöjä itsestäänselvinä eikä lihava kehtaa kieltäytyä, vaikka ne tuntuvat hänestä epämukavalta ja nololta.
.
Keskustelun varsinainen pointti oli listata asioita, joista lihavat eivät kehtaa puhua ja joita laihat eivät tule keksineeksi. En ole syyllistänyt ketään enkä ole minkään painoisia vastaan. Itse olen viitisen kiloa normaalipainon ulkopuolella.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Taisi olla yksi elämäni parhaista hetkistä kun vihdoin pääsin yli siitä "ei nää kilot lähde, oon lihava geenien takia :(" -angstista ja otin itseäni niskasta kiinni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jos liikkuminen on vaikeaa, olet liian lihava.

Käyn lenkillä ja kahvakuulatreenissä. Sulava liikkuminen ei onnistu, koska läskit menevät rumiin asentoihin ja hävettää. Tätä ei hoikka ymmärrä. Ap. 

Vierailija

Reidet hiertää, jos pitää paljain jaloin mekkoja tai hameita. Hiki tulee helpommin, ei voi juuri villapaitojakaan käyttää. Jalat väsyy korkkareissa, kun on painolastia. Onhan näitä vaikka mitä.

Vierailija

Se, kun pitää keksiä tekosyitä miksei pääse rannalle/kylpylään/tyttöjen reissulle etelään, koska jo ajatus uima-asussa näyttäytymisessä jonkun toisen edessä hävettää. Ei voi käyttää niitä vaatteita mitä haluaisi ja mitä pitää kauniina, vaan vaatteet pitää valita sen mukaan mikä peittää minkäkin muhkuran tarpeeksi hyvin.
Laihdutan ja olen saanut jo kolmanneksen tavoittelemastani määrästä pois, mutta helppoa se ei tällaisen itseinhon kanssa ole. Motivaatio meinaa kadota lähes joka ikinen päivä, kun katsot itseäsi peilistä ja näet itsesi edelleen rumana ja kuvottavana.

Vierailija

Laiha kaveri: "Sun kanssa on niin kiva käydä saunassa, ku voi olla silleen rennosti, kun taas pirjo-annikilla on niin hyvä kroppa, että hävettää. Sä oot tollanen öö.. hmm... noh... *epämääräistä muminaa muodokkaasta ja nopea aiheen vaihto*".

Kiitti.

Vierailija

Viisi kiloa ylipainoa ja koet sen noin isona ongelmana? Epäilenpä, että ongelmasi on enemmäm korvien välissä ja viisi kiloa kevyempänä paska itsetuntosi keksisi jonkin uuden huonommuudentunteen tilalle

Vierailija

Matalavyötäröiset housut on ehdoton nou nou. Samoin lyhyet paidat. Housut valuvat koko ajan ja paita nousee kainaloihin.

Topit, joissa on naruolkaimet on kamala valinta. Koko rintakehä näyttää suuremmalta, ja pulleat kainalot paljastuvat.

Paksut reidet hankaavat toisiaan. Jos ei ole housuja, niin menee sisäreidet punaisiksi ja kipeiksi. Housut taas kuluvat ekana haaroista rikki, varsinkin farkut.

Kaikki paidat ja takit joissa on vyö, saa vyötärön näyttämään kauhealta renkaalta.

Uimarannoille ei tosissaan ole mitään asiaa bikineissä tai uikkareissa. Inhottavaa miten laihat kaverit ruinaavat biitsille, eikä mahdu kaaliin se asia, että hyvähän heidän on kun ei heille kukaan naura.

Liikkuminen ei mulla tuota mitään vaikeuksia, en koe olevani kömpelö enkä kävelekään hassusti :D vaikka mittani ovat 166/95. Moni väittääkin että en näytä tuon painoiselta mutta vitut. Näytänpäs.

uiko

Kokeilepas housuiksi Laurie -housuja, aivan taivaalliset päällä. Ei purista, eikä ahista, eivät lötkötä ja on monta eri lahjemallia.

Nyt niin muodikkaat ponchot ym. kaavut ovat itselläni ainakin pelastanut monta tilannetta.

Mutta, se kesäpukeutuminen ahdistelee aina välillä, ensi kesäksi aion tehdä itse ponchotyyppisiä paitoja ja miksei mekkoja.

Muista ap: on komiaa olla komia ja karisma on se, mikä kantaa pitkälle. Kanna siis itsesi ylpeydellä ja muista hyvä ryhti.

Vierailija

Vai että ihan viitisen kiloa normaalipainon ulkopuolella? En lähtis ihan tollasta läskiks haukkumaan tai no ketään muutakaan, koska läski itse sanana on ruma ja mielummin käyttäisin sitten sanaa ylipainoinen, jos on tarpeen tällaista funtsia

Vierailija

Oletteko ketjun lihavat olleet lihavia aina? Lapsesta asti?

Tuossa joku kertoi, että hävettää olla lihava. Entä jos onkin niin päin, että olet lihava koska häpeät itseäsi? Siis häpeäisit myös laihana. Ja hoidat häpeää syömällä liikaa ja linnoittautumalla kotisohvalle.

Minulle ehti kertyä painoa pitkän ajan kuluessa sen verran, että painoindeksini ylitti normaalin rajan (25). Siinä vaiheessa olin mielestäni jo selvästi pullea. En alkanut tehodieetille vaan muutin elämäntapojani maltillisesti (mutta pysyvästi). Oikeastaan en muuttanut mitään muuta kuin päivittäin syömieni aterioiden kokoa. Muutin niiden sokeripitoisimman osion kooltaan pienemmäksi. Muilta osin syömiseni olivat valmiiksi ihan ok. Lisäksi näin vaivaa sen eteen, että opettelin olemaan häpeämättä itseäni. Se oli selvästi suurempi muutos tuohon ruokavaliomuutokseen verrattuna. Onnistuin ihan hyvin, koska aloin pitää itsestäni ja saada itsevarmuutta jo siinä vaiheessa, kun paino ei ollut pudonnut vielä juuri yhtään. Tutkin jokaista makkaraa hellyydellä ja lämmöllä, ja opettelin pitämään vartaloani kauniina sellaisenaan.

Nyt, parin vuoden jälkeen, painoindeksini on 22. Tärkeämpi muutos on kuitenkin tapahtunut itsetunnossa. Luultavasti olisin ihan hyvillä mielin lähdössä vaikkapa sitten sinne rannalle tai muihin menoihin ystävien kanssa, vaikka painaisin enemmänkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat