Rakkaussuhteessa tärkeintä on antaa rakkautta?

Vierailija

Jos kerran rakkaussuhteen ideana ei ole varsinaisesti saada rakkautta itselleen itsen ulkopuolelta, niin silloinhan rakkaussuhteen ideana on ANTAA rakkautta. Ja tuntea itsensä rakastetuksi. Mutta ei odottaa että minut rakastetaan onnelliseksi. Kauhean hankalaa :( Ihmeellistä tässä on se, että olen päälle 40 ja NYT VASTA oivalsin tämän, että rakkaussuhteessa on tärkeintä tai ainakin erittäin paljon ideaa siinä, että antaa rakkautta. Mitä se oikein kertookaan minusta :/

Kommentit (4)

Vierailija

Ja senkin voin sanoa, että minulla ei ole koskaan ollut seurustelusuhdetta, jossa olisin kokenut tai tuntenut antavani rakkautta. En ole niissä tuntenut myöskään saavani rakkautta. Kiintymystä vain...
Rakastuin muutama vuosi sitten niin, että ensimmäisen kerran oikein kärsin, kun en saanut antaa rakkautta kyseiselle henkilölle. (Tämä siksi, että rakastuin henkilöön, joka ei tahtonut saada rakkautta minulta. Se kaivelee hieman vieläkin, kun tutustuessamme hän teki kaikkea sellaista, mitä miehet yleensä, jotka haluavat saada rakkautta, tekevät. Heille en vain ole kyennyt sitä antamaan.) Tälle miehelle uskon, että olisin, mutta aivan kuin karman lakina entisistä teoistani en sitten saanut. En kyllä täysin hyväksy kyseistä karmaa reiluksi, koska en tahallani ollut vajavainen.
Mutta. Millaistakohan olisi olla parisuhteessa, jossa tuntee halua antaa rakkautta toiselle... Olen siinä hyvin arka, pelkään helposti tulevani hyväksikäytetyksi.

Vierailija

Minä taas en voi kuvitella miksi ihmeessä olisin parisuhteessa jos en rakastaisi tai hän ei rakastaisi minua. Ei tuo mun mieskään niin ihana asuinkumppani ole että pelkästä kiintymyksestä yhdessä asuisin, monta kertaa yksin olisi huomattavasti helpompaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä taas en voi kuvitella miksi ihmeessä olisin parisuhteessa jos en rakastaisi tai hän ei rakastaisi minua. Ei tuo mun mieskään niin ihana asuinkumppani ole että pelkästä kiintymyksestä yhdessä asuisin, monta kertaa yksin olisi huomattavasti helpompaa.

Niin, se on jännä... Varmaan jos haluaa antaa rakkautta katsoo paljon enemmän vikoja läpi sormien? Itse en katsonut mitään vikoja läpi sormien ja mulla on paperilla ihan unelmamies. Mutta... En ikinä edes tajunnut, että ei se riitä!
Ap

Vierailija

Tai siis käytännössäkin mieheni on hyvin "unelmallinen". Mutta "se jokin" puuttuu... Toki välittävä mies ja avuliaisuus ovat tärkeitä.
Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat