Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te (yksinäiset) käsitteette vaikeita tunteita?

Vierailija

Jos ei ole puolisoa tai ystävää, jonka kanssa puhua. Eikä terapeuttia.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kirjoittaminen, piirtäminen, käsityöt, lukeminen, valokuvaaminen, taide, liikunta, luonto, keskusteleminen, mutta hirveästi ei voi muita kuormittaa, musiikki, meditaatio, varmaan mikä tahansa luova. Mutta eihän se toki ole helppoa. Jos ne ovat vaikeita tunteita. Jos se olisi helppoa, niin silloin ne olisi ei-vaikeita tunteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaminen, piirtäminen, käsityöt, lukeminen, valokuvaaminen, taide, liikunta, luonto, keskusteleminen, mutta hirveästi ei voi muita kuormittaa, musiikki, meditaatio, varmaan mikä tahansa luova. Mutta eihän se toki ole helppoa. Jos ne ovat vaikeita tunteita. Jos se olisi helppoa, niin silloin ne olisi ei-vaikeita tunteita.

Nuo ovat todella hyviä tapoja käsitellä vaikeita asioita vaikka olisi parisuhteessakin. Toisen ihmisen kuormittaminen ei ole reilua, eikä siitä seuraa mitään hyvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat todella hyviä tapoja käsitellä vaikeita asioita vaikka olisi parisuhteessakin. Toisen ihmisen kuormittaminen ei ole reilua, eikä siitä seuraa mitään hyvää.

En haluu sellasta parisuhdetta sitten. Ite oon kyllä tehnyt kaiken minkä jaksanut muiden eteen.

Vierailija

Mulla on mies ja pari hyvää ystävää, mutta vaikeat jutut ja muut omat asiat ajattelen läpi ihan itsekseni. Sitten, kun asia on itsellä järjestyksessä, voin kertoa mitä mieltä asioista olen, jos joku kysyy. Mutta itse prosessiin en kaipaa muita.
Joskus kirjoitan "päiväkirjaa".

Vierailija

Unissani. Herään joka ikinen yö ahdistukseen enkä sen jälkeen nuku. Mies mulla on, mutta hän ei ole ihminen, jonka kanssa voi keskustella. Ystäville en avaudu eikä mulla olekaan kuin yksi ystävä.

Vierailija

Täällä.

Urheilu on hyvä. Se nimittäin väsyttää jos ei vedä liian rankkoja treenejä. Kävelylenkki ja pitsaa tai pullaa ja jopa nukuttaa vaikka olisi kuinka paha mieli.

Itsensä kanssa puheleminen. Melko sama kuin istuisi terapiassa paitsi ei tartte sit maksaa. Tietenkin jos olet oikeasti sairas, niin eihän tämä riitä.

Tavaroiden (edullisten) heitteleminen ja rikkominen.

Vierailija

- Tunteiden ei pitäisi olla pelottavia

- Yksineläjät ovat harvoin yksinäisiä

- Yksinäisyyden pelko ei ole hyvä merkki

- Itsetuntemus ihmisillä usein huono

- Yksinomaan massasta, elämyksistä ja kaikenlaisista lieveilmiöistä elävä, näennäisesti sosiaalinen voi ollakin täysin vailla kokemusta todellisesta ihmissuhteesta, koskaan. Tämä olotila voi jatkua muuttumattomana, jolloin tyhjyys ja pinnallisuus yltyy loputtomiin

Siis jos yksinäisyys tai tunteet ovat ongelma, ei hyvä. Muutenhan yksinäiset sudet ovat varmaan sitä parasta seuraa.

Joku jo trollasi kännistä, lääkkeistä ja tavaroiden heittelystä ym, sellaisessa tilanteessa olisi varmasti kiireellistä th-ammattilaisen kanssa selvittää, miksi hakee troppia. Silloin on nimittäin kadotettu ydin jo liian kauan sitten.

Vierailija

Tehkää mitä tahansa muuta kuin perskännit ja unilääkkeet. Oliko tarpeeksi yksinkertainen neuvo näin perjantaihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat