Minulle kettuiltiin tällä palstalla muutama kuukausi takaperin, koska asetan eri rajat tyttärelleni kuin pojalleni

Vierailija

Minulla on siis 16-vuotiaat poika ja tyttö, ja kerroin asettavani esim. eri kotiintuloajat heille. Mutta kas kummaa sain siitä AV-palstan vihat päälleni, vaikka viimeaikojen tapahtumat ovat todistaneet, että kyllä niitä tyttöjen menemisiä ja tulemisia on vahdittava vähän tarkemmin kuin poikien.

t. YH-isi44

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

No eihän ole. Rikokset on rikollisten vika, ei uhrien. Ja valitettavasti meitä miehiäkin raiskataan, ryöstetään ja hakataan jos niikseen tulee.

Vierailija

Ymmärrän, että haluat suojella tytärtäsi, mutta miksi pojan on saatava olla pitempään ulkona? Molemmille sama kotiintuloaika ja sillä siisti.
Sitä paitsi kuten joku jo sanoi, ei raiskaus ole uhrin syy vaan tekijän. Tämä ei toki lohduta jos tulee raiskatuksi, mutta epäreilu meininki teillä silti on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No eihän ole. Rikokset on rikollisten vika, ei uhrien. Ja valitettavasti meitä miehiäkin raiskataan, ryöstetään ja hakataan jos niikseen tulee.

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta se ei tarkoita, etteikö potentiaalisen uhrin kannattaisi vältellä sellaista käyttäytymistä, joka lisää todennäköisyyttä joutua rikoksen uhriksi. Esim. minä lukitsen aina taloni oven, kun lähden jonnekkin.

t.YH-isi44

Vierailija

16-vuotiaat pojat kannattaisi kyllä pitää visusti sisällä, niin paljon harmia niistä on kun tuolla kylillä hilluvat. Päryytellään viritetyillä mopoilla pitkin jalkakäytäviä, kiipeillään oman hengen uhalla junanvaunujen katoille, paiskotaan polkupyöriä järviin, sotataan tusseilla ja spraymaaleilla ympäristöä, ja jotkut ovat myös väkivaltaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta se ei tarkoita, etteikö potentiaalisen uhrin kannattaisi vältellä sellaista käyttäytymistä, joka lisää todennäköisyyttä joutua rikoksen uhriksi. Esim. minä lukitsen aina taloni oven, kun lähden jonnekkin.

t.YH-isi44

Mitäs luulet lukon auttavan? Se vain provosoi varkaita käyttämään enemmän voimaa sisään murtautuessaan. Jos olet ikinä lähtenyt pois kotoasi, syytä itseäsi jos sinut ryöstetään. Tätä ajattelumallia opetat tyttärellesi. Pojallesi opetat, että tyttö on esine samoin kuin talon ovi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
16-vuotiaat pojat kannattaisi kyllä pitää visusti sisällä, niin paljon harmia niistä on kun tuolla kylillä hilluvat. Päryytellään viritetyillä mopoilla pitkin jalkakäytäviä, kiipeillään oman hengen uhalla junanvaunujen katoille, paiskotaan polkupyöriä järviin, sotataan tusseilla ja spraymaaleilla ympäristöä, ja jotkut ovat myös väkivaltaisia.

Tiedän montakin tuon ikäistä, jotka kiskaisivat melkein pullon viinaa ja päätyivät sairaalaan. Hengenlähtö lähellä. Isit naureskelivat tapaukselle sen sijaan että olisivat laittaneet kotiarestiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo on kaikki tärkeä osa pojan mieheksi kasvamista. Otetaan mittaa omista rajoistaan ja kilpaillaan toisten miehen alkujen kanssa siitä, kuka uskaltaa mennä pisimmälle. Tietysti tuomitsen ilkivallan ja väkivallan, mutta pojat ovat poikia ja tuo on tosiaankin tärkeä kasvun vaihe. Ja se kaikkein merkittävin ero on, että pojalle ei tuosta koidu pitkäksi aikaa harmia, kun taas nainen saattaa saada elinikäiset traumat jonkun, jos joutuu jonkun hyypiön kourimaksi.. Ikävä asia, mutta totta. :/

t.YH-isi44

Vierailija

Meillä oli aina noin, kun asuin vielä kotona. Minulla ja veljelläni oli hiukan erilaiset säännöt, minulla tiukemmat. Ja ihan suoraan äiti aina sanoi, että siksi koska olen tyttö ja huolestuu siksi herkemmin. Ei se mua haitannut koskaan. Tuli vain olo, että äiti välittää tosi paljon.

Vierailija

Tuohan on sekä törkeää, että seksististä. Opetat pojallesi ainoastaan, että nainen on sukupuolensa vuoksi huonompi. Voin vain kuvitella kuinka paljon vittuilee siskolleen, kun tämä joutuu lähtemään aiemmin kotiin. Oletteko kenties ulkomaalaistaustaisia? Kai tyttärelläsi on jo kaapu, ettei ulkona ihoa näy?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Millaiset kotiintuloajat niillä on? Mitä muuta eroa säännöissä?

Viikolla kotiintuloaika on molemmilla 10, tuo nyt ei aiheuta ongelima, koska harvemmin edes haluavat notkua myöhään ulkona viikonpäivinä. Viikonloppuna tytöllä kotiintulo aika on myös tuo 10, kun pojalla vasta 12. Muita sääntöjä esim. se että poika saa tuoda tyttöjä meille kylään, mutta tyttö ei saa kuin vasta 17-vuotiaana. Tyttö joutuu myös tekemään VÄHÄN enemmän kotitöitä, koska poika harrastaa jalkapalloa ja käy melkein joka päivä harjoituksissa, kun taas tytöllä on paljon enemmän vapaa-aikaa.

t.YH-isi44

Vierailija

Voi tyttöparkaa jos tämä  on totta. Todennäköisesti et tule kauheasti näkemään häntä sen jälkeen kun muuttaa omaan asuntoon. Vai ajattelikot pitää lukkojen takana kunnes täyttää 50v?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat