Käyttäisittekö 2 kk sitten vanhentunutta puuroriisiä?

Vierailija

Ihan tosi tyhmä kysymys varmasti ja usein käytänkin kuiva-aineita, vaikka päiväys oliskin menny. Jauhojen ja riisin kanssa vaan pelkään, että seassa voi olla jotain toukkia tai vastaavaa. Äsken en ainakaan huomannu mitään, kun kurkkasin pussiin. Eli käyttäisittekö te "vanhaa" riisiä? :D

Kommentit (13)

Vierailija

Ei niitä sinne vanhentumisen takia tule, niitä ötököitä, niitä joko on siellä jo alusta asti, tai ei ole. Sitten tietty eri asia, jos jauhokaapissa muhii jotain ja elukoita leviää, muttei sekään ole päivämääristä kiinni.

Vierailija

Kyllä käytän ja olen käyttänytkin. Aistinvaraisesti arvioit laadun. Ja jos toukkia olisi, eivät kai ne erityisesti tämän kahden kuukauden aikana olisi tulleet.

Vierailija

Voi niitä syödä ties kuinka kauan käyttöpäivämäärän jälkeen. Se mitä kuivamuonalle tapahtuu vanhetessaan on se että alkaa maistua puulastuilta, jos pussiin/lootaan ei siis ilmaannu öttejä tai kosteutta ja hometta.

Vierailija

Olen käyttänyt jopa 2 vuotta vanhaa. Ei siitä mistään huomannut että oli vanhaa. Mielestäni nykyään on kauhean paljon lyhyemmät päiväykset kuiva-aineissa kuin ennen, onko muiden mielestä? Suklaakalenteritkin ostin aina joulun jälkeen alesta kun niissä oli päiväys seuraavaan jouluun asti, nykyään kaikissa on joskus keväällä päiväykset.

Vierailija

Voit käyttää, ja niinhän sinulle muutkin sanoivat :) Itse olen käyttänyt päiväysvanhaa puuroriisiä, ainoa ongelma oli, ettei puuroutunut niin hyvin kuin muulloin.

Vierailija

Käyttäisin. Eihän siinä ole mitään viimeistä käyttöpäivää, ainoastaan parasta ennen -päivä. Ihan syötävää se vielä on, vaikka ei enää olisi parhaimmillaan, ja luultavasti siitä ei edes huomaa mitään laatueroa siihen mitä se oli kolme kuukautta sitten.

Vierailija

Jos näyttää ja haisee normaalilta, käyttäisin. Voi tosin olla, että maku on ummehtunut. Tai sitten maussakaan ei huomaa mitään eroa.

Vierailija

Voi j....ai niinku jonkun päivämäärän jälkeen joku elukka kävelee pussiin?
Mistä ne riisinjyvät tietää mikä pvm on laitettu kylkeen?
Mieti sitä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat