Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elatusmaksusta

Vierailija

Kertokaapa äidit, että mikä siinä on kun mikään ei riitä? Jos elatusmaksu on lastenvalvojan vahvistama, niin miksi riitautatte asian ja vaaditte lisää? Elatusmaksua arvioidessa lastenvalvojalla lasketaan molempien vanhempien tulot ja menot, lisäksi yleiset asumiskustannukset. Elatusmaksu vastaa näitä tarpeita.
Aina saa kuulla, miten ollaan milläkin tavalla kiristämässä isältä lisää rahaa. Ystäväni mies maksaa lapsestaan elatusmaksua 250e ja hankkii lapselle paljon vaatteita ja maksaa harrastukset. Nyt ovat kuulemma menossa raastupaan kun sekään ei riitä. Kyseessä 5v lapsi. Äiti on sanonyt että näkevät nälkää lapsen kanssa. Herää vaan kysymys, että jos todella on siitä kyse, niin eiköhän ruoka-apua yms saa vaikka seurakunnalta tai toimeentulotukea sosiaalitoimistosta?

Kommentit (4)

Vierailija

Yllättävän hyvin tiedät ystäväsi miehen exän sanomiset nälän näkemisestä yms.

Itse saan lapsen isältä 160 euroa kuukaudessa, ehdotin sitä itse. Mies oletti kai suurempaa summaa, koska yllättyi ja repesi nauruun ja "no sopiihan tuo", mutta miksi pyytäisinkään enempää kun mies ostaa kuitenkin kotiinsa omat vaipat, vaatteet, lelut, ruuat jne ja itse ostan omaan kotiimme samat asiat. Toki nyt vaatteet vaihtuu milloin kenenkin kotiin mutta lähtökohta siis se että kummassakin kodissa on tarpeeseen tavaraa.
(Ja syy miksi pyysin edes tuon rahan on se, että itse opiskelen ja mies on kuitenkin maksukykyinen eli nollasopimusta en halunnut.)

Vierailija

Kysyit nyt kaikilta äideiltä, ei voida vastata tähän kyssäriin, koska me ei olla aloituksen äiti. Yksilöitä nääs, äiditkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yllättävän hyvin tiedät ystäväsi miehen exän sanomiset nälän näkemisestä yms.

Itse saan lapsen isältä 160 euroa kuukaudessa, ehdotin sitä itse. Mies oletti kai suurempaa summaa, koska yllättyi ja repesi nauruun ja "no sopiihan tuo", mutta miksi pyytäisinkään enempää kun mies ostaa kuitenkin kotiinsa omat vaipat, vaatteet, lelut, ruuat jne ja itse ostan omaan kotiimme samat asiat. Toki nyt vaatteet vaihtuu milloin kenenkin kotiin mutta lähtökohta siis se että kummassakin kodissa on tarpeeseen tavaraa.
(Ja syy miksi pyysin edes tuon rahan on se, että itse opiskelen ja mies on kuitenkin maksukykyinen eli nollasopimusta en halunnut.)

Olet toiminut järkevästi ja ollut kohtuullinen 👍
Tiedän, koska olen vuosia tätä farssia seurannut. Lapsen äidin nykyinen puoliso on vielä lisännyt vettä myllyyn. Yhtä tappelua, ei käy kateeksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat