Miksi naisille myydään vaatteita aina lässyttävällä äänellä ja korostetaan talvineuleiden "ihanaa pehmeyttä"?
Miksi naisille myydään vaatteita aina lässyttävällä äänellä ja korostetaan talvineuleiden "ihanaa pehmeyttä"?
klo 21:39 | 25.11.2015
Miksi naisille myydään vaatteita aina termeillä "ihana" ja "pehmeä"? Miksi miesten mainoksissa ei ole vastaavaa lässytystä?
Sivut
No en tiedä onko ne miehille suunnatut Blåkläderin radiomainokset sen parempia...
Mä ainakin haluan pukea ihania ja pehmeitä neuleita talvisin. -N21
Koska naiset ovat lässyttäjiä ja lässytettäviä.
Joku on tehnyt tutkimuksen, jonka mukaan tuollainen vetoaa naisiin ja tekee sitten sen mukaan mainoksia.
Miesten dressmannin "coolit miesmallit ja jotkut jopa 50 v??" ja möreäääninen puhuu jotain muka seksikkäästi. Miksei ne mallit vois olla iloisia ja se kertoja kans sellane kirkasäänisempi
Ostaisitko sinä vinon pinon neuleita, jos niitä mainostaisi sinulle joku uhkea amatsoni ja hehkuttaisi miten rouhealta ja coolilta näytät neule ylläsi?
Hei nainen!
Osta tämä uusi Stockmannin paska ja kova toppatakki!
Kietoudu sydäntalven odotukseen! Vain 999e!
Koska lapsille puhutaan lässyttävällä äänellä.
Tarkka segmentointi ja sitä myöten kohderyhmä: naiseudestaan ja sosiaalisesta asemastaan epävarmat naiset, sellaiset jotka haluavat olla ehanan pehmeitä ja joiden mielestä naisen pitää olla avuton ja lapsenomainen. Heidän kohderyhmänsä on sitten tietysti ne miehet, jotka pitävät avuttomista, lässyttävistä ja lapsenomaisista naisista. Aika iso osa miehistä siis.
Ostaisin ainakin yhden vinoon asetellun neuleen, jos sitä tuolla tavalla mainostettaisiin.
Ap
Mä en kyllä ymmärrä myöskään miksi kaikissa mainoksissa naiset puhuu kuin lapsille, sellainen lässyttävä ja kimittävä ääni. Ei aikuiset naiset puhu niin.
Myös kosmetiikkamainoksissa höngitään ja lässytetään. Ja Bepanthen-mainoksessa. Toinen vaihtoehto on terveyssidemainosten ylitsepursuava tekopirteys.
Ärsyttävyyden ja ällöttävyyden huippu on tämä, missä ruotsalainen Carola lässyttää, iiiikk, niin vastenmielisellä, teennäisen harkitulla riksvensk-aksentilla joulun odotuksen ihanuudesta - ja sitten ruutuun lävähtää niitä rättien hintoja ja mitä lie. Yök yök yök! En edes tiedä, mitä lumppuliikettä mainostetaan, kun käämini kärähtää ennen kuin firman logo näkyy. HM ehkä, kun ruåtsalaisia ovat.
Mutta vastaavasti naistenvaatteita mainostaa aina joku keskenkasvuinen parikymppinen pissis. Missä muuten on mainokset teinipojille???
No teennäinen harkittu rikssvenskahan voi kyllä olla Carolan äidinkieli...? :D En ole mainosta nähnyt, mutta tuskin se omaa äidinkieltään kauheasti harkitsee...
No minulle ainakin vaatteen materiaali on tärkeää, kaupassa käpälöin vaatteita. Jos nyt joku sanoo että tämä on ihana pehmeä, niin kyllä mulla tulee hyvä mielikuva siitä materiaalista, ja jos se vielä näyttääkin hyvältä, niin voin harkita ostavani jos hinta on kohdallaan. Se minkälaisella äänensävyllä mainoksessa se sanotaan, on mulle ihan sama, ymmärrän sen että jotenkin myyvästi ne asiat pitää mainoksissa yrittää sanoa, ei niitä voi sanoa samalla äänellä kuin uutisia luetaan.
Koska lässytys vetoaa tunteisiin ja naisten ajatellaan olevan tunteellisia? Miehen taas ajatellaan olevan järki-ihminen, joten miehelle ei auta vaikka lässyttäisi,hän ostaa jos ostaa.
En ole kyllä itse tuota mieltä, ostan jos hinta ja laatu kohdillaan, ja tekee mieli ostaa. Lässytys vie tuotteelta uskottavuutta.
Mua ärsyttää vaan se että ne "ihanan pehmeät" neuleet ovat sitten joko pelkkää akryylia tai sekoitetta, jossa on sitä ihanan pehmeää luonnonkuitua ehkä korkeintaan 20 prosenttia.
Suomen kieltäkin voi puhua ärsyttävällä tavalla, hienostellen ja lässyttämällä teennäisesti kuten tässä ketjussa on tullut esille. Miksei myös ruotsia... Toki Carola voi olla ihan luonnostaan tuommoinen kermaperse. :D
Sivut