Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on olla huono matematiikassa?

Vierailija

Tunnetko olosi tyhmäksi, kun et ymmärrä matematiikkaa? Haluan oikeasti tietää. Minulle matikka on aina ollut helppoa ja olen ymmärtänyt kaiken, mitä eteen on laitettu. Mikä siinä on vaikeaa?

t. DI

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija

En tunne itseäni tyhmäksi, minulle se (matematiikan haastavuus) on ollut aina normaalia. En ole koskaan edes ajatellut asiaa sen kummemmin. En ole kokenut asiaa koskaan ongelmaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tunne itseäni tyhmäksi, minulle se (matematiikan haastavuus) on ollut aina normaalia. En ole koskaan edes ajatellut asiaa sen kummemmin. En ole kokenut asiaa koskaan ongelmaksi.

Mielenkiintoista. Luuletko, että jos et osaisi esim. lukea tai kirjoittaa sujuvasti, suhtautuisit näihinkin yhtä väliinpitämättömästi?

Vierailija

Minäkään en ymmärrä mikä siinä matematiikassa voi olla niin vaikeaa joillekin? Helppoa kuin heinänteko vaikken ole edes DI.

Vierailija

minulle on matikka muuten helppoa mutta jostain syystä todennäköisyyslaskennassa aivoni menevät ihan jumiin. Se tuntuu turhauttavalta, koska tiedän todennäköisyyslaskujen olevan hyvin yksinkertaisia. Osaan laskea niitä siis numeroina ja näin, mutta sanallisissa tehtävissä olen ihan sormi suussa. Todella turhauttavaa.

Vierailija

En tunne oloani tyhmäksi, koska olen parilla kolmella muulla tavalla poikkeuksellisen lahjakas. Joidenkin muiden mielestä varmasti olen tyhmä, kun en osaa kertotaulua enkä selviä matikasta yleensä edes laskimen avulla.

t. FM

Vierailija

Olen matemaattisesti täysin lahjaton, mutta puhun sujuvasti äidinkieleni suomen lisäksi englantia, ranskaa ja espanjaa. Nämä kaikki olen opetellut lapsena/nuorena. Eli lahjakkuuksia on erilaisia, enkä matematiikan osaamattomuutta niin harmittele. Perusasiat kuitenkin hanskassa.
T. 27v nainen

Vierailija

Aivot menee täysin jumiin. Sen jälkee tulee turhautuminen ja häpeä. En ole koskaan päässyt sisälle siihen. Kuvittele tilanne niin että tuijotat esim. arabian kielistä tekstiä etkä tajua siitä mitään. Se ei ole hauskaa. Ihan turha tulla pätemään ja selittämään miten helppoa se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen matemaattisesti täysin lahjaton, mutta puhun sujuvasti äidinkieleni suomen lisäksi englantia, ranskaa ja espanjaa. Nämä kaikki olen opetellut lapsena/nuorena. Eli lahjakkuuksia on erilaisia, enkä matematiikan osaamattomuutta niin harmittele. Perusasiat kuitenkin hanskassa.
T. 27v nainen

Totta, mutta nuo ovat asioita, joita jokainen voi oppia. Ihminen ei matkustanut kuuhun oppimalla vieraita kieliä, vaan ymmärtämällä/ratkaisemalla erittäin vaikeita matemaattisia yhtälöitä ja soveltamalla niitä fysiikkaan.

Vierailija

Mitä halusit tällä aloituksella? Etkö itse ole jossakin asiassa huono? Jos et, niin sitten kai pitäisi fanfaarit soida. Typerää.

Vierailija

No se on vain vaikeaa. Ihan hyvin olen elämässäni pärjännyt huonoilla matematiikan taidoilla. Toki nyt osaan päässä laskea peruslaskut kertoa, jakaa,vähentää ja laskea yhteen. Mutta mitään vaikeita kaavioita en todellakaan osaa.

Minä taas voisin sanoa, että en ymmärrä miten joku ei osaa tehdä hyvää ruokaa tai leipoa hyviä ja näyttävän näköisiä fantasiakakkuja. Se kun on erittäin helppoa. Reseptejä ei tarvitse, kun on suu millä maistaa ja aivot joilla ajattelee.

Joo, mutta en siis oikeasti ole tuota mieltä. Meistä jokainen on varmasti hyvä jossain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Luuletko, että jos et osaisi esim. lukea tai kirjoittaa sujuvasti, suhtautuisit näihinkin yhtä väliinpitämättömästi?

Lukemista ja kirjoittamista (joissa olen muuten aina ollut kiitettävä oppilas) tarvitaan huomattavasti enemmän kuin matematiikkaa. Arkimatematiikka sujuu sen mitä tarvitseekin, mitään neliöjuuren derivaattojen laskemista en tule tarvitsemaan koskaan.

Vierailija

Niin ja en todellakaan tunne itseäni tyhmäksi.
Yleissivistykseni on erittäin hyvä. Tiedän paljon monista asioista.

T.13

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat