Paljonko syöt D-vitamiinia?
Itse olen tämän syksyn ottanut vaihtelevasti 50-100 mikrogrammaa päivässä. Mittautin juuri arvot verestä ja tulos oli 79. Ei mikään huippuhyvä sekään. Aion jatkaa sadalla mikrogrammalla ja käydä keväällä katsomassa mikä on arvosilloin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt koskaan, enkä aio syödäkään. Ei mitään terveys- tai jaksamisongelmia, vaikka ikää jo 41.
Kunnes osteoporoosi iskee.
Syödään koko perhe 20 mikrog päivässä pimeän aikaan. Kesät vedetään aurinkovoimalla.
Ei sairastella. Lapset juo kukin noin litran maitoa päivässä eli siitäkin tulee 10 mikrog.
Mistä te saatte jotain supertehokkaita pillereitä? Vai otatteko niitä aina kourallisen?
Mä uskon sitä paitsi, että liika on liikaa. Joten meillä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa pillerin syöntiä jos syö vähänkään säännöllisesti.
Ahaa. No mikähän minunkin arvoni olisi jos en olisi lisätabuja pitkin syksyä ottanut? ja syön sentään monipuolisesti joka päivä. ap
Se että kuvittelee syövänsä monipuolisesti ja oikeasti syö, ne on kaksi eri asiaa! Tiesitkö muuten?
Kyllä. Mutta sinäpä melko tietäjä olet kun tiedät millainen ruokavalioni on.
Syön paljon kalaa joskus yli 7 kertaa viikossa enkä osta sitä ikinä. Oleskelen myös paljon ulkona pyöräillen ja kalastaen tulisipa hyvä pilkkivuosi
Noin 60 mikrogrammaa. Maitoa juon noin keskimäärin puoli litraa päivässä niin siitä vielä 5 mikrogrammaa lisää, kalaa en juuri syö. Olen tällä hetkellä raskaana 5. kuulla ja olen miettinyt että pitäisikö nostaa 100 mikrogrammaan kun koko raskausaika rajoittuu pimeimpään vuoden aikaan, toisaalta neuvolasta sai nuhteita jo siitä että määrä ylittää 50 mikrogrammaa. :D
50 mikrogrammaa päivässä, luulen että annoksen voisi tuplata eikä haittaisi. Olen ollut flunssassa, vatsataudissa tai vastaavassa viimeksi pari vuotta sitten.
Aloitin 50 mikrog. pari kuukautta sitten, nyt en ole ainakaan vielä mitään eroa huomannut. Pitäisi varmaan se arvo mittauttaa.
Se että kuvittelee syövänsä monipuolisesti ja oikeasti syö, ne on kaksi eri asiaa! Tiesitkö muuten?