Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä Aura-juustossa on niin ihmeellistä? Saksamamma kysyy

Vierailija

Kaveri Suomesta on kylässä ja vouhkaa ettei saada nyt hyvää kanapastaa kun mikään saksalaisen kaupan juustoista ei kelpaa kanapastaan. Vain Aura-juusto käy siihen.
Eikä kaveri tuonut sitä tullessaan, harmi.
Itse en tiedä millaista juustoa Aura on, vanhempani eivät ostaneet sellaista lapsuudessani ja muutin parikymppisenä Saksaan maistamatta Auraa :(
Aion kyllä jouluna Suomessa ollessani maistaa mutta kuka kertoisi millaista se on ja olisi ihan huippua jos joku tietää Saksassa myytävistä juustoista vastaavan :)

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Aura ei ole kauhean kypsää. Mutta kyllä sekin on tosi hyvää, jos sitä alkaa käyttää parasta ennen -päiväyksen jälkeen!

Vierailija

Itse pidän Aura-juustosta siksi, että se on melko laimean makuinen. Muut maistamani sinihomejuustot ovat aina olleet kovin voimakkaan makuisia. Mutta suomen peruskauppojen valikoima onkin melko suppea..

Vierailija

Aura on sinihomejuustona ihan parhaita. Siinä jää monet sinihomejuustot kauas taakse vertailussa. Moni sinihomejuusto on yltiösuolainen, metallisen, pistävän tai sitten todella rasvaisen makuinen.

Vierailija

Sen mitä saksan sinihomejuustoja olen maistellut siellä matkustaessa, en ole saanut yhtä pehmeän ja raikkaan makuisia, mitä Aura on. Eiköhän se onnistu jollakin miedolla sinihomejuustolla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Halvinta sinihomejuustoa suomesta, hyvää :D

Ei edes ole halvinta ja hakkaa monet ulkolaiset mennentullen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aura ei ole kauhean kypsää. Mutta kyllä sekin on tosi hyvää, jos sitä alkaa käyttää parasta ennen -päiväyksen jälkeen!

Osta ihmeessä Aura Goldia, se on pidempään kypsytetty. En kyllä itse söisi Auraa eräpäivän jälkeen, homeissa on eroja ;)

Vierailija

Luulen, että Saksasta olisi löytynyt satoja parempia sinihomejuustoja kuin Aura. 

Niin vaan on Aurakin herkkua, ei ainutlaatuista, mutta herkkua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse pidän Aura-juustosta siksi, että se on melko laimean makuinen. Muut maistamani sinihomejuustot ovat aina olleet kovin voimakkaan makuisia. Mutta suomen peruskauppojen valikoima onkin melko suppea..

Suppea siksi, koska suomalaiset haluavat syödä vain rasvattomia ja mauttomia juustoja.

Vierailija

Aura on aika mieto sinihomejuusto, siitä varmaan suosio Suomessa

Itse tykkään kyllä Aurasta esim. piparkakun kanssa juustolautasella, mutta usein kypsennettäviin ruokiin kaipaan jotain tujumpaa - gorgonzolaa tms. ja Aura tosiaan sitten sen parasta ennen -päivän jälkeen alkaa olla voimakkaampi.

Auraa kyllä vähän suottakin parjataan täällä. Monet ulkomaiset ystävänikin ovat siitä todella paljon tykänneet. Mutta ei se on ehkä vähän oma lajityyppinsä. Sopii hyvin vasta sinihomejuustojen maailmaan tutustuville. 

Itse en ole sitä ulkomaille vienyt, koska koen, että yhtä hyvää saa. Vien mieluummin laukussa jotain sellaista, mitä ei asuinmaastani saa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat