Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yökylässä Maria Veitola, kohtelusta

Vierailija

Mielenkiintoista huomata sama ilmiö mihin moni törmää omassa elämässään. Miten eri tavalla ihmiset kohtelevat samaa ihmistä. Kaikkonen-Taivoaho -kodissa Maria toivotetaan lämpimästi tervetulleeksi, halataan ja tarjotaan tervetuliaismaljaa. Ollaan vieraanvaraisia. Siinä toisessa kodissa (en mainitse nimiä) muijitellaan, alistetaan, provosoidaan ja kohdellaan epäarvostavasti. Arvostellaan ulkonäköä. Kertoo paljon siitä kohtelijasta. Omassa elämässäni ne huonosti kohdelleet ihmiset ovat saaneet jäädä, entiset ystävät ja hyvän päivän tutut.

Kommentit (13)

Vierailija

Jos Veitola tulisi meille, niin varmaan pitäisi epäkohteliaana, kun ei sitä maljaa oltaisi kohottelemassa. Ystävällisiä oltaisiin, mutta ei halattaisi. Joutuisi katsomaan lasten kanssa telkkaria siksi aikaa, kun minä tekisin ruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joutuisi katsomaan lasten kanssa telkkaria siksi aikaa, kun minä tekisin ruokaa.

Mitä ruokaa tarjoaisit Veitolalle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuisi katsomaan lasten kanssa telkkaria siksi aikaa, kun minä tekisin ruokaa.

Samaa, mitä muukin perhe söisi. Todennäköisesti kesäkurpitsapastaa jollain kastikkeella (jos hän on vegaani, niin kunnioittaisin sitä, muussa tapauksessa broileria ja sipulia).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Samaa, mitä muukin perhe söisi. Todennäköisesti kesäkurpitsapastaa jollain kastikkeella (jos hän on vegaani, niin kunnioittaisin sitä, muussa tapauksessa broileria ja sipulia).

Kuulostaa hyvältä :) Tarjoaisitko jälkiruokaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä :) Tarjoaisitko jälkiruokaa?

En usko, meillä ei yleensä syödä jälkiruokaa. Sen sijaan panostaisin iltanaposteluun (jota meillä ei yleensä ole lainkaan, mutta kuvauksissa se nähtävästi olisi jonkinlainen pakko). Juustotarjotin ja viereen paljon hedelmänpaloja.

Mutt silti: varmaan Veitola ajattelisi, että eipä hänestä välitetä, kun ei ole tämän kaksisempaa tarjolla, ei punaviiniä eikä oikein muutakaan mainittavaa.

Vierailija

Minä tarjoaisin Veitolalle siskonmakkarasoppaa ja ruisleipää. Illalla petaisin hänelle patjan lastenhuoneeseen ja lukisin monta lukua Onnelia ja Annelia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä tarjoaisin Veitolalle siskonmakkarasoppaa ja ruisleipää. Illalla petaisin hänelle patjan lastenhuoneeseen ja lukisin monta lukua Onnelia ja Annelia. 

<3

Vierailija

Minustakin oli hauskaa seurata, kuinka jotkut osasivat olla todella vieraanvaraisia ja joissakin ei ollenkaan. Esimerkiksi niiden tummaihoisten räppäreiden luona ei ollut mitään vieraanvaraisuutta. Toinen (päähahmo?) ei ollut edes paikalla, kun vieras tuli. Ja vieras pistettiin vielä nukkumaan jonnekin huoneen nurkkaan. Tehtiin vain omia juttuja eikä ilmeisesti oltu yhtään oikein varattu aikaa vieraalle. Vaikka kaipa tässä ohjelmassa olikin tarkoitus seurata näiden julkimoiden normaalia elämää, että sinänsä se tuli ainakin nähtyä. Parikymppiset äijä pelaa päivät pitkät jotain videopelejä...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos Veitola tulisi meille, niin varmaan pitäisi epäkohteliaana, kun ei sitä maljaa oltaisi kohottelemassa. Ystävällisiä oltaisiin, mutta ei halattaisi. Joutuisi katsomaan lasten kanssa telkkaria siksi aikaa, kun minä tekisin ruokaa.

Miksi hän ei saisi auttaa sinua valmistamaan ruokaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Koska meillä ei mahdu keittiöön samaan aikaan viittä tekemään ruokaa. Lapset taas ei katso televisiota keskenään (en anna katsoa).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Koska meillä ei mahdu keittiöön samaan aikaan viittä tekemään ruokaa. Lapset taas ei katso televisiota keskenään (en anna katsoa).

Teillä ei siis ole lapsille muita vaihtoehtoja, kuin roikkua keittiössä tai katsoa telkkaria? Vau. Vierailusta luoksenne saisikin hyvän tositv-pätkän. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Teillä ei siis ole lapsille muita vaihtoehtoja, kuin roikkua keittiössä tai katsoa telkkaria? Vau. Vierailusta luoksenne saisikin hyvän tositv-pätkän. 

Toki heillä olisi, mutta kun 3v:n, 5v:n ja 6v:n on hakenut päiväkodista kotiin, niin haluaa olla heidän kanssaan ja lapset haluavat olla kanssani. Toisaalta on tehtävä ruokaa nopeasti, joten yleensä sitä tehdään yhdessä. Maria Veitola siihen samaan syssyyn olisi luontevinta laittaa lasten kanssa katsomaan televisiota, jotta saadaan  ruoka pöytään.

Mitä sinun alle kouluikäisesi tekevät silloin, kun olette tulleet työ- ja hoitopäivän jälkeen kotiin? Leikkivät keskenään lastenhuoneessa vai kaipaavat äitiaikaa? Meillä on keittiössä melkoinen pulina, kun lapset selittävät tekemisiään, kertovat päivästään ja kyselevät, mitä olen tehnyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat