Miksi äiti jättää lapset isälleen, kun muuttaa itse kauas?

Vierailija

Tyhmä kysymys, tiedetään. Mutta auttakaa minua kuitenkin ymmärtämään tilannetta. Itse kun en pystyisi muuttamaan kauas pienistä lapsistani, niin on aika vaikea ymmärtää miten toinen pystyy ja miksi tekee niin.

Antakaa minulle näkökulmia, niin jospa ajan kanssa voisin edes vähän ymmärtää.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Ihan siinä kuin isäkin pystyy jättämään lapsensa:

-Pakko... esim toimeentulo.

-Lapset on olleet alunperinkin vain toisen vanhemman projekti.

-Lapsiperhe-elämä on ollut pettymys.

-Itsekkyys.

-Lapsen paras (henkisesti, fyysisesti, taloudellisesti, tukiverkot, you name it).

....

Vierailija

Siinä mielessä asia ei tietenkään minulle luulu, että kyse ei ole minun lapsistani. Mutta sitten muuten, kun joudun tästä seuranneita tilanteita todistamaan, niin minun oman mielen tasapainon vuoksi olisi parempi, jos ymmärtäisin paremmin. Ap

Vierailija

Jos meille tulisi ero, muuttaisin välittömästi takaisin kotikaupunkiini. Lapset jäisivät isälleen, koska koulut, harrastukset ja kaveripiirit ovat täällä. Ei sen kummallisempia syitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos meille tulisi ero, muuttaisin välittömästi takaisin kotikaupunkiini. Lapset jäisivät isälleen, koska koulut, harrastukset ja kaveripiirit ovat täällä. Ei sen kummallisempia syitä.

Okei, hyvä perustelu. Mten pystyisit elämään sen kanssa, kun lapset itkisivät viikoittain puhelimessa ikäväänsä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Okei, hyvä perustelu. Mten pystyisit elämään sen kanssa, kun lapset itkisivät viikoittain puhelimessa ikäväänsä?

Aivan samoin kuin ne etäisät joille lapset itkee viikottain puhelimessa ikäväänsä. En ymmärrä tätä pyhä äiti-kulttia, joka aiheuttaa osittain myös naisten syrjinnän työelämässä kun lasten ajatellaan olevan pääosin naisen vastuulla aina!

1

"Miksi äiti jättää lapset isälleen, kun muuttaa itse kauas?"

Luin vasta otsikon uusiksi.... jättääkö äiti lapset isälleen, siis lasten isoisälle?

Samat perustelut pätevät silti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Miksi äiti jättää lapset isälleen, kun muuttaa itse kauas?"

Luin vasta otsikon uusiksi.... jättääkö äiti lapset isälleen, siis lasten isoisälle?

Samat perustelut pätevät silti.

Oho, kirjoitinpa sitten erikoisen lauseen. Kuvittelin, että "isälleen" viittaa lähimpään sanaan, mutta enpä enää olekaan varma. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aivan samoin kuin ne etäisät joille lapset itkee viikottain puhelimessa ikäväänsä. En ymmärrä tätä pyhä äiti-kulttia, joka aiheuttaa osittain myös naisten syrjinnän työelämässä kun lasten ajatellaan olevan pääosin naisen vastuulla aina!

Juuri näin. Itse aikoinaan muutin kauas (takaisin kotipaikkakunnalleni) ja jätin poikani isän luokse asumaan, kun kaikki oli sielä niin hyvin, sukulaiset ja tutut kaikki kuviot. Siitä on kahdeksan vuotta, ja vieläkin uusi anoppini antaa kuulla kunniani kuinka olen "hylännyt" lapseni ja blaa blaa... sen takia ei ole mua sietänyt eikä pidä kolmesta omasta lapsenlapsestaan koska minä olen niiden äiti. Hyi mikä ihminen hän.

Mutta siis sain alkuun paljonkin loskaa niskaani asiasta muiltakin, joskin itse tiesin tekeväni täysin oikean ratkaisun mikä ei ole koskaan kaduttanut, silti vähän ne toisten sanat meinas välillä salaa loukata, on kiva lukea että paljon naisihmisiä jotka ymmärtää

että isä on samalla lailla vanhempi ja vastuussa kuin äitikin, sunkin ap pitää vaa se tajuta, ei siinä mitään sen vaikeampaa ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisitkö hetkeäkään, jos kauas muuttava olisi isä?

Miksi en ihmettelisi. En vain satu tuntemaan yhtään sellaista isää.

Mutta lisää niitä näkökulmia lukisin kyllä mielelläni. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat