Kuinka paljon olette saaneet perintö?

Vierailija

Sekä vanhempani että appivanhempani elävät vielä ja on ajateltu että luovutaan perinnöistä lastemme eduksi. Ei me mitään perintöjä eneeä tarvita kun ikä lähestyy viittäkymppiä, eikä mistään ole pulaa.

Kommentit (11)

Vierailija

Äitini käytti viiden viimeisen vuotensa aikana noin 600 000 euroa. Hyvä niin, perintöä me emme tarvinneet, joten rahat hoitoihin menivät oikeaan osoitteeseen.

Vierailija

Ikä on ylittänyt vasta 40 ja kyllä mulla on vielä asuntolainaa ja eläkesäästöistä iso kasa keräämättä. Lapsikin on niin pieni, ettei tarvitse rahaa vielä 10 vuoteen.

Vierailija

Minun Vanhemmat elävät vielä. Sieltä tulee asunnoista per lapsi parisataa tuhatta.
Appivanhemmat ovat hyppäyttäneet perinnön lastenlapsille.

Vierailija

Ei ole vielä perintöjä saatu, kun isä kuoli niin emme toki ruvenneet äidiltä viemään puolta omaisutta.

Sen näkee sitten joskus että kumpi kuolee ensin, äiti vai me lapset, ja onko siinä vaiheessa mitään perintöä enää jaettavaksi. Tällä hetkellä äidillä on velaton omakotitalo Helsingissä eli ihan mukava omaisuus, mutta tulevasta ei tiedä kukaan.

Vierailija

Ennakkoperintönä 60 ja matsää. Ja jotain 20000 e.

Mietittiin metsän kohdalla jos olis siirretty suoraan lapsille. Mutta ehkä me hoidetaan metsää kuitenkin seuraavat 30 vuotta joten helpompaa kun meidän nimissä. Rahat sain aikaisemmin kun niille oli itselläkin vielä käyttöä.

Vierailija

Omat vanhemmat ja isovanhemmat kuolleet.  Ja, koska omat vanhemmat kuolivat ensin niin tuli perittyä suoraan myös isovanhemmat.

Isältä 78 000€, äidiltä 157 000€, isovanhemmilta 100 000€.

Vierailija

Ennakkona 30ke, vanhemmilla realisoitavaa omaisuutta ehkä puolisen miljoonaa, mutta veikkaan ja toivon että 70v äitini elää vielä ainakin 20 vuotta, ja tietenkin käyttää rahat jos tarvitsee tai tuntuu siltä. Isän tila ei näytä lupaavalta, toivottavasti ei huonone.

Vierailija

Isän kuoleman jälkeen jäi äidin nimiin 230 000 € asunto, jossa sisko asuu ilmatteeksi. Äiti itse asuu senioreiden aso-asunnossa.

Jollain korkeakorkoisella tilillä on (äidin nimissä) lisäksi yli 200 000 €, mutta siihen saa kajota vasta 2017 tai muuten joutuu maksamaan sakkoja tjsp.

Lisäksi äitini päätti, ettei luovuta tasinkoa.

Olen keski-ikäinen, työkyvyttömyyseläkkeellä usean fyysisen sairauden vuoksi ja kuukausitulot = takuueläke = 740 €/kk.

Elinaikaa ei minulla taatusti ole kymmentäkään vuotta, joten ihan olisi ollut kiva, jos olisin saanut elää loppuvuoteni taloudellisesti vähän helpommin. Lapsiakaan ei ole, joten onneksi olkoon valtio, minun hoitokustannukseni palautuvat teille. (Tuskin siskokaan elää enää montaa vuotta ja on hänkin lapseton.)

Taloudellinen helpotus niin lähellä, mutta niin kaukana...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat