Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö teitä enemmän ylipuheliaat vai hiljaiset ihmiset?

Vierailija

Minua ylipuheliaat. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi pitää väkisin puhua, vaikkei olisi mitään järkevää sanottavaa.

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Ylipuheliaat, ehdottomasti. Mikään ei ole niin rasittavaa kuin jatkuva turhaan kälättäminen. Itse olen suht vaitonainen. 

Vierailija

Ylipuheliaat. Eräs tuttava ei saa turpaansa kiinni saati anna kanssakeskustelijalle puheenvuoroa mikä ärsyttää aivan suunnattomasti.

Vierailija

Kultainen keskitie on paras, mutta jos näistä pitää valita niin koko ajan pälättävät. Pari sellaista oikein överiksi heittävää ylipuheliasta on elämässä tullut vastaan, eivätkä nämä ole sosiaalisten, muutoin puheliaidenkaan ihmisten suosiossa. Se puhe on yleensä minä-muotoista ja mistä tahansa asiasta puhuu, aina löytyy joku minä-juttu siihen sekaan - tai yrittää puhua kun nämä usein keskeyttävät. Ylipuhelias ei osaa kuunnella muita. 

Normaali?

Kyllä puheliaan kanssa on helpompi olla kun hiljasen.. Ei tarvi itse keksimällä keksiä jutun juurta. Suorastaan ihmettelen sellaisia ihmisiä ketkä KEHTAA olla ihan hiljaa, että ei oo mitään sosiaalisia paineita...

Vierailija

Ylipuheliaat. Siksi että kaikki tuntemani ylipuheliaat puhuvat lähinnä itsestään ja omista asioistaan, eli ovat itsekeskeisiä. Muutoin pälpätys ei haittaa.

Vierailija

Vaihtelee.

Matkustin hiljattain junassa Helsingistä Tampereelle ja samassa vaunussa oli kaksi opettajaksi opettelevaa henkilöä. Heistä toinen - hienotunteisuussyistä en sano mies - puhui TAUOTTA koko matkan. Hänellä ei ollut mitään mielenkiintoista sanottavaa... Naisparka yritti sanoa jotain välillä, mutta mies kailotti hänen vastaustensa päälle.

Harmi, ettei laukussani ollut korvatulppia.

Äidilläni oli ystäväpariskunta, jossa molemmat olivat erittäin hiljaisia. He eivät edes tervehtineet tullessaan meille kylään. Tervehdin heitä ja yritin jutella, mutta he (aikuiset ihmiset) vain tuijottivat varpaisiinsa ja hihittivät. Noloa, noloa, NOLOA.

Normaali?

Kyllä puheliaan kanssa on helpompi olla kun hiljasen.. Ei tarvi itse keksimällä keksiä jutun juurta. Suorastaan ihmettelen sellaisia ihmisiä ketkä KEHTAA olla ihan hiljaa, että ei oo mitään sosiaalisia paineita...

Vierailija

Ei hiljaiset ärsytä ollenkaan, en vain ole kovin kiinnostunut viettämään niiden kanssa aikaa. Olen huomannut että esim. työpaikalla päädyn ystävystymään aina pitkän päälle eniten niiden kanssa, jotka aluksi ärsyttävät, ja ne ovat nimenomaan niitä puheliaita.

Sinänsä kysymys ei ole ihan tasapuolinen: jos verrataan YLIpuheliasta johonkuhun niin eihän siinä pelkkä hiljaisuus riitä, pitäisi olla joku vastaavalla tavalla dissaava lisämääre siihen myös. Esim. "täysin tuppisuu" olisi paremmin "ylipuheliasta" vastaava. Tai sitten ihan vain hiljainen vrt. puhuva.

Vierailija

Ylipuheliaat. Hiljaiset eivät (tilanteesta riippuen) välttämättä ärsytä yhtään, mutta ylipuheliaat ärsyttävät elleivät heidän juttunsa ole suurimmaksi osaksi kiinnostavia/hauskoja tms, mikä on aika harvinaista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat