En tajua miten te muut osaatte olla vanhempia esim. 6-8-vuotiaille lapsille

Vierailija

Minusta se on kauhean vaikeaa. Koko ajan pelkää ja tavallaan tiedostaa pilaavansa kersat. Jos he saavat pelata liikaa - menevät pilalle, jos pidän kiinni rajoista - ainainen tappelu ja todella ikävä ilmapiiri kotona. Sama terveellisen syömisen, kotitöiden teon ja oikeastaan ihan kaiken kanssa. Inhoan vanhemmuuttani! En haluaisi toistaa äitini virheitä, mutta tuntuu, että teen omani eikä se lohduta ollenkaan. Minun käy sääliksi nykyajan lapsia, käy sääliksi entisaikojenkin lapsia, eipä sillä.

Kommentit (2)

Vierailija

No kyllä pääosin 4-12-vuotaiden kanssa on kivaa... Meidän esikoinen täytti just 12, keskimmäinen 9 ja kuopus 7, ja kyllä olen nauttinut viime vuosista. Lapset osaa kaiken laista, mutta ei ole vielä teini-iän murheita.

Ohjaa kannustamalla ja kehuilla, laita rajat mutta jousta. Älä laita mielivaltaisia rangaistuksia. Anna lapsille huomiota myös yksitellen. Anna lasten tehdä ja onnistua niissä asioissa, missä ovat luonnostaan lahjakkaita, ja patista kärsivällisesti pala palata harjoittelemaan niitä asioita, jotka sujuvat heikommin. Muista kertoa heille, kun he toimivat oikein.

Vierailija

Ei se onnistu, rajojen ylläpitäminen ystävällisyydellä ei vain onnistu. Jos lapset eivät kolmannella käskyllä usko alkaa huuto. Sitten tilanne on tuo mainitsemani ikävä tunnelma kotona. Jos puhun ystävällisesti luovutan koska hävettää oma huono vanhemmuus kun lapsia ei voisi vähempää kiinnostaa eikä tapahdu. Tietty tavaraa voisi ailloin takavarikoida mutta kun perheessä on mieskin joka haluaa olla ehkä pikkuisen minua joustavampi lasten kanssa niin homma menee ihan reisille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat