Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluapu -äiti lakkasi vastaamasta

Vierailija

Kun sanoin, että tuon paketit heille, kun asuvat niin lähellä. Oikeasti taisi sitten olla huijari, ärsyttää vaan tuollainen, että toisten hyvää uskoa yritetään käyttää hyväksi :(
Olkaa tarkkana näiden kanssa.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Kaikki eivät tosiaan ole avun tarpeessa. tai sitten apua tulee niin monilta, ettei kaikkea halua ottaa vastaan. Mä laitoin viime jouluna yhdelle perheelle paketin, jossa oli perheen lapsille pienet lahjat (värityskirjat ja värikynät). Lisäksi laitoin pakettiin 100 € S-ketjun lahjakortin. Kun olin postittanut paketin, laitoin lähetystunnuksen perheen äidille. Ei kuulunut mitään, vaikka laitoin parikin kertaa viestiä. Lopulta paketti palautui takaisin mulle. Olin juuri laittamassa pakettia toiselle perheelle ja laitoin lahjakortin sinne. Tälle ensimmäiselle perheelle laitoin yksityisviestin, että paketti palautui takaisin ja että siellä olisi ollut 100 € lahjakortti. Meni minuutti ja tuli vastaus, jossa pyydettiin lähettämään paketti uudelleen. Lähetin paketin ja se noudettiinkin samana päivänä, kun oli perillä. Sen jälkeen sain vihaisen viestin, että paketissa ei ollutkaan lahjakorttia. Vastasin laittaneeni lahjakortin toisen perheen pakettiin, koska en voinut tietää, palautuuko paketti jälleen minulle. Sen jälkeen ei kuulunut enää mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät tosiaan ole avun tarpeessa. tai sitten apua tulee niin monilta, ettei kaikkea halua ottaa vastaan. Mä laitoin viime jouluna yhdelle perheelle paketin, jossa oli perheen lapsille pienet lahjat (värityskirjat ja värikynät). Lisäksi laitoin pakettiin 100 € S-ketjun lahjakortin. Kun olin postittanut paketin, laitoin lähetystunnuksen perheen äidille. Ei kuulunut mitään, vaikka laitoin parikin kertaa viestiä. Lopulta paketti palautui takaisin mulle. Olin juuri laittamassa pakettia toiselle perheelle ja laitoin lahjakortin sinne. Tälle ensimmäiselle perheelle laitoin yksityisviestin, että paketti palautui takaisin ja että siellä olisi ollut 100 € lahjakortti. Meni minuutti ja tuli vastaus, jossa pyydettiin lähettämään paketti uudelleen. Lähetin paketin ja se noudettiinkin samana päivänä, kun oli perillä. Sen jälkeen sain vihaisen viestin, että paketissa ei ollutkaan lahjakorttia. Vastasin laittaneeni lahjakortin toisen perheen pakettiin, koska en voinut tietää, palautuuko paketti jälleen minulle. Sen jälkeen ei kuulunut enää mitään.
voi helvetti mitä sakkia.... ja sitten lisäännytään noilla käytöstavoilla ja arvoilla ja elämänhallinnalla (tai sen puutteella) niin ettei mitään rajaa. 

Vierailija

Minä yritin lahjoittaa vaatepakettia lapselle sekä kerhoreppua kahdelle eri perheelle, molempien kohdalla kävi niin että lopettivat yhteydenpidon eivätkä enää vastanneet minulle mitään. Tarve molemmilla siis akuutti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa voi olla kyse myös siitä, että äitiä alkaisi hävettää siinä kasvotusten?

Jos on asiat niin huonosti, että pitää kerjätä joululahjoja ja jouluruokaa netissä, niin kyllä se häpeäkynnys pitäisi siinä kohtaa olla ylitetty.

minä1971

Jouluapua-palstallahan oli, että on ollut paljon sellaisia väärinkäytöksiä, että usealla perheellä on ollut avunhakuilmoitus useammassa Facebookin jouluapuryhmässä, se ei ole enää sallittua. En todellakaan laittaisi mitään apua kenellekään noista..

Olen itsekin ollut ihan pa, aikanaan kun muutin kahden lapseni kanssa äkisti väkivaltaisen ex-mieheni luota ja piti hommata asunto, maksaa muutto, hakea uusi työ yms. En todellakaan turvautunut mihinkään sosiaalitukiin enkä olisi ikinä kehdannut laittaa mitään kerjuuilmoituksia mihinkään. Vein muistaakseni kultakoruni panttilainakonttoriin silloin ja myin kirppiksellä tavaroita ja menin siivoushommiin tms. Sitten elämä alkoi pikkuhiljaa järjestyä.

Vierailija

Mun ystäväni ainakin kieltäytyi kun minä tarjosin hänelle apua.

Oli viikonloppuna meillä kylässä ja juteltiin ja hän kertoi minulle ahdingostaan ja siitä kuinka hän on joutunut hakemaan sossuta apua ja onneksi oli päässyt jouluapua ryhmään ja saanut sitä kautta paketit nyt kun minäkin lupasin auttaa hän koki että jättää muiden lahjoitukset toisille

Vierailija

Hö , tuokin menny multa ohi. Ehkä ens jouluna päästään mukaan, kun todennäköisesti silloin olen opiskelija, niin tuskin tulot muuttuu. Onko tällasia missään muualla? Oon yksinhuoltaja, kuntouttavassa työssä eli työttömyysrahalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jouluapua-palstallahan oli, että on ollut paljon sellaisia väärinkäytöksiä, että usealla perheellä on ollut avunhakuilmoitus useammassa Facebookin jouluapuryhmässä, se ei ole enää sallittua. En todellakaan laittaisi mitään apua kenellekään noista..

Olen itsekin ollut ihan pa, aikanaan kun muutin kahden lapseni kanssa äkisti väkivaltaisen ex-mieheni luota ja piti hommata asunto, maksaa muutto, hakea uusi työ yms. En todellakaan turvautunut mihinkään sosiaalitukiin enkä olisi ikinä kehdannut laittaa mitään kerjuuilmoituksia mihinkään. Vein muistaakseni kultakoruni panttilainakonttoriin silloin ja myin kirppiksellä tavaroita ja menin siivoushommiin tms. Sitten elämä alkoi pikkuhiljaa järjestyä.

Joo mutta kun kaikilla ei ole kultakelloja ja tavaraa mitä myydä kirppuksellä niin että niistä voittoa kertyisi saatikka että pääsisi tänäpäivänä siivoushommiin!!

Ärsyttää sunlaiset jotka mollaa apua tarvitsevia, on jo varmaan tarpeeksi vaikeaa pyytää apua ja sitten joku paskanaama tulee pätemään omalla kultakello-kaniin tarinalla

Vierailija

Mitä näillä haukkumisviesteillä yritetään ajaa takaa? Ok, on huijareita olemassa mutta jokainen lahjoittaja on sen hyväksynyt ja silti haluaa auttaa! Koska on myös olemassa iso mahdollisuus auttaa jotain kuka oikeasti sitä tarvitsee!!

Täällä kaivetaan joka asiasta aina negatiiviset asiat esiin, haukutaan kaikki lahjoittajat tyhmiksi oli sitten mikä tahansa keräys lasten sairaala, nenäpäivä, jouluapua ihan mikä vaan, annetaan kuva että kaikki lahjoittajat ovat typeriä ja muutetaan hehkuttaa joka negatiivista asiaa aiheesta. Koskaan ei kerrota hyviä asioita mitä lahjoittajien toimesta on tapahtunut!

Yritättekö näillä saada lahjoittajia luopumaan lahjoituksista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kun kaikilla ei ole kultakelloja ja tavaraa mitä myydä kirppuksellä niin että niistä voittoa kertyisi saatikka että pääsisi tänäpäivänä siivoushommiin!!

Ärsyttää sunlaiset jotka mollaa apua tarvitsevia, on jo varmaan tarpeeksi vaikeaa pyytää apua ja sitten joku paskanaama tulee pätemään omalla kultakello-kaniin tarinalla

Mua taas ei huvita auttaa ketään, joka nimittelee toisia paskanaamaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tapauksessa voi olla kyse myös siitä, että äitiä alkaisi hävettää siinä kasvotusten?

Jos on asiat niin huonosti, että pitää kerjätä joululahjoja ja jouluruokaa netissä, niin kyllä se häpeäkynnys pitäisi siinä kohtaa olla ylitetty.

Niin just joo, kaikki apua tarvitsevat vois sitoo jalkapuuhun torille koska oma vikahan se aina on, miksei samantien kuvaa lehteen että hei tässä Mirja kolmen lapsen äiti, köyhä luuseri joka tarvii apua kun on niin surkee että pitää kerjätä apua

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mua taas ei huvita auttaa ketään, joka nimittelee toisia paskanaamaksi.

Juu ei mua tarvitse auttaa, kirjoitin vaan mitä mieltä olen tällaisista paskanaamoista jotka omistaa kultakelloja ja väittää että surkeesti on elämässä mennyt mut kerjuulle en lähteny. Ei kovin surkeesti oo menny jos on kultakoruilla rahoittanut muuttonsa ja ei ole sossun apua tarvinnut!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat