Tuntevatko naiset alemmuutta sukupuolensa vuoksi?

Vierailija

Tämä on ihan asiallinen kysymys, ei mitään ilkeilyä. Naiset olisivat oikeissa olosuhteissa varmasti saaneet suurin piirtein samoja asioita aikaan kuin miehetkin. Tuntevatko naiset alemmuutta siitä, että maailma on miesten rakentama ja keksimä? Ei miehet universumia keksineet, mutta melkein kaiken teknologian ja muun edistyksellisen.

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

En. Minkäs minä sille voin, että aiemmin historiassa miehet ovat alistaneet naiset lapsen asemaan vaikka laillisia oikeuksia ja ihmisarvoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En. Minkäs minä sille voin, että aiemmin historiassa miehet ovat alistaneet naiset lapsen asemaan vaikka laillisia oikeuksia ja ihmisarvoa.

En siis kiistäkään etteikö miehet olisi historiassa kyykyttäneet naista. Tuo onkin se syy miksi naiset eivät ole olleet siinä asemassa, että olisivat voineet tehdä haluamiansa asioita. Minua vain kiinnostaa, että tuntevatko naiset itsensä huonommiksi sukupuolensa vuoksi, olkoonkin että ovat syyttömiä historian tapahtumiin.

Melkein kaikki tunnetut filosofitkin ovat miehiä, vaikka naiset olisivat voineet ihan hyvin päästä noiden kuuluisuuksien joukkoon (onhan siellä pari-kolme hyvin tunnettua naista).

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki tunnetut filosofitkin ovat miehiä, vaikka naiset olisivat voineet ihan hyvin päästä noiden kuuluisuuksien joukkoon (onhan siellä pari-kolme hyvin tunnettua naista).

ap

Hehhehheh,Vai että ihan olisivat voineet päästä noiden kuuluisuuksien joukkoon, kun ei ole rahoitusta eikä verkostoa joka tukisi, sen lisäksi kodinhoitaminen ei varmaankaan antanut aikaa kirjoittaa tarpeeksi. KOulutuksesta puhumattakaan kun naiset eivät edes yliopistoihin päässeet. Olisihan aivot ja ajattelutoiminta riittäneet mutta anatomia esti pääsyn sinne minne olis tarvinnut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En siis kiistäkään etteikö miehet olisi historiassa kyykyttäneet naista. Tuo onkin se syy miksi naiset eivät ole olleet siinä asemassa, että olisivat voineet tehdä haluamiansa asioita. Minua vain kiinnostaa, että tuntevatko naiset itsensä huonommiksi sukupuolensa vuoksi, olkoonkin että ovat syyttömiä historian tapahtumiin.

ap

Lisäselityksesi ei muuta vastaustani: en tunne. En näe mitään syytä miksi pitäisi tuntea tiettyyn kategoriaan kuulumisesta alemmuutta historian seurauksena. Yhtälailla en näe mitään syytä miksi pitäisin miehiä ylempinä/nykymiehiä aiempien miesten virheistä rankaistavina. 

Vierailija

Naiset tuntevat alemmuutta siitä, että koko tämä maailma on miesten. Lähtien siitä, että ihminen on "man" eikä "woman". Nainen vaietkoon seurakunnassa. Tätä koko historia on ollut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Hehhehheh,Vai että ihan olisivat voineet päästä noiden kuuluisuuksien joukkoon, kun ei ole rahoitusta eikä verkostoa joka tukisi, sen lisäksi kodinhoitaminen ei varmaankaan antanut aikaa kirjoittaa tarpeeksi. KOulutuksesta puhumattakaan kun naiset eivät edes yliopistoihin päässeet. Olisihan aivot ja ajattelutoiminta riittäneet mutta anatomia esti pääsyn sinne minne olis tarvinnut

Niin? Kyllä minä nuo syyt tunnustankin. Siksi sanoinkin, että olisivat voineet päästä heidän joukkoon. En minä ole sitä mieltä, etteikö naisten aivokapasiteetti olisi riittänyt, kyllä se olisi.

ap

Vierailija

Mä itseasiassa oon oikeastaan aina tuntenut tyttönä ja naisena ylemmyyttä, en alemmuutta. Miehet on aina ollut niin johdettavissa ja naisilla kun on avut saada miehet tekemään lähes mitä vaan.

Voi se toki luonteesta tai muustakin olla kiinni, mutta en mä osaa tuntea alemmuutta miehiä kohtaan kun en ole koskaan tavannut miestä, jota en saa ohjattua. Enkä edes ohjaile tarkoituksella vaan, ehkä oon jotenkin luonnostani kiero..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on luontaista biologiassa. Nainen alistuu urokselle parittelussa, uros alistaa naarasta jne.

Vaikka uros parittelussa alistaisikin, miksi sen pitäisi johtaa alemmuuden tunteeseen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naiset tuntevat alemmuutta siitä, että koko tämä maailma on miesten. Lähtien siitä, että ihminen on "man" eikä "woman". Nainen vaietkoon seurakunnassa. Tätä koko historia on ollut.

Mutta onhan Maakin "mother earth". Jotkut sanat ovat maskuliinisia, jotkut feminiinisiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on luontaista biologiassa. Nainen alistuu urokselle parittelussa, uros alistaa naarasta jne.
Ei pidä paikkansa. Biologiasta näytetään tiettyä patriarkaalista kuvaa kun oikeassa luonnossa eläinmaailma käyttäytyy mitä moninaisimmin tavoin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat