Hammashoitajia?

Vierailija

Onko paikalla? Mitä pidätte työstänne? Millainen palkka?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Olen työskennellyt kohta kaksikymmentä vuotta hammashoitajana ja en voi suositella enää tätä alaa kellekään. Tällä hetkellä olen töissä isossa yrityksessä, jossa työtahti on aivan liian hektinen. Sen takia henkilökunnan vaihtuvuus on suurta, nuoret vaihtavat alaa ja moni on jatkuvasti sairaslomalla. Yrityksen omistajia kiinnostaa vain raha ja sen vaikutukset näkyvät potilastyössä sekä aseptiikassa. Samaa olen kuullut monelta kollegalta, jotka työskentelevät jossakin toisessa yrityksessä. Kiire on valtava.

Vierailija

Oletko ajatellut vaihtaa toiseen työpaikkaan, kunnalle tai pienempään paikkaan? Olisiko työ mukavaa jos ei olisi niin hektistä? Paljon tienaat kk?

Vierailija

Palkka on todella huono verrattuna työn vaativuuteen. Voit etsiä palkkataulukon Tehyn sivuilta. Työ on aika kuormittavaa, monella on selkä ja/tai kädet jatkuvasti kipeänä. Työ voi olla kivaa tai kamalaa, johtuu ihan siitä, kenet saat työpariksesi (toimiiko kemiat, onko hammaslääkäri liian vaativa ym.) ja minkälaiseen yritykseen pääset töihin.

Kysymykseen vastaus eikä ohjei...

Niin se sun palkka? Et taida olla hammashoitaja jos et voi vastata kuin etsi jostain palkkataulukko. Et taida tietää siitä..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut vaihtaa toiseen työpaikkaan, kunnalle tai pienempään paikkaan? Olisiko työ mukavaa jos ei olisi niin hektistä? Paljon tienaat kk?

Oliko kysymys tarkoitettu ykköselle? Olen työskennellyt monenlaisissa yrityksissä ja kaikista kivointa työ on ollut pienessä yksikössä (olin siellä 12-vuotta), valitettavasti tämä hammaslääkäri jäi eläkkeelle. Aion hakeutua aikuiskoulutuksen ja suuntautua johonkin muuhun. Palkka on alalla todella huono, mutta niin se monesti on terveydenhuoltoalalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin se sun palkka? Et taida olla hammashoitaja jos et voi vastata kuin etsi jostain palkkataulukko. Et taida tietää siitä..

Hohhoijaa, yritin auttaa sinua, mutta et ole avusta kiitollinen. Asenteesi puolesta et taida sopia terveysalalla. Tehdyllä on kolmekin?? sopimusta hammaslääkäriliiton kanssa ja palkka vaihtelee sen mukaan, mikä sopimus on kyseessä. Esim. Oral on tehnyt oman sopimuksen.

Vierailija

Työpaikasta se on kiinni, miten työ maistuu. Ei voi sanoa onko yksityinen vai kunnallinen parempi, molemmissa on puolensa. Eivätkä kaikki yksityiset asemat ole sellaisia joissa raha menee kaiken muun edelle.

Ainainen kiire ja aseptiikasta ja hoidon laadusta tinkiminen ovat sellaisia asioita, että sellaisessa työpaikassa en suostuisi työskentelemään.

Käsi- ja selkävaivat ovat suurimmaksi osaksi ehkäistävissä ergonomialla ja hyvällä lihaskunnolla.

Tosiaan ainoa mihin ei voi vaikuttaa, on työpari. Oman kokemukseni mukaan vanhemmat jo eläkeikää lähestyvät ovat niitä veemäisimpiä. Nuoret taas todella mukavia.

Palkka on perus lähihoitajatasoa.

Camoon

En minä kysynyt palkkaa. Vaan kommentoin sivusta. Olen itse varastossa töissä ja niinkuin varastoja on monta ja taulokoita siinä missä työnantajia ja ihmisellä omat työvuodet ja kokemukset alalta niin oma palkka on 2 500 kuussa. Miten oikeasti voi olla NOIN vaikeaa kertoa mitä tienaa? Kyllä, jokainen voisi olla kommentoimatta täällä ythtään mihinkään mutta kun keskustellaan niin miten on noin haastavaa vastata suoraan kysymykseen suora vastaus? Miksi ihmisen pitää alkaa kaivamaan palkkalistausta jos voi kysyä sinulta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minä kysynyt palkkaa. Vaan kommentoin sivusta. Olen itse varastossa töissä ja niinkuin varastoja on monta ja taulokoita siinä missä työnantajia ja ihmisellä omat työvuodet ja kokemukset alalta niin oma palkka on 2 500 kuussa. Miten oikeasti voi olla NOIN vaikeaa kertoa mitä tienaa? Kyllä, jokainen voisi olla kommentoimatta täällä ythtään mihinkään mutta kun keskustellaan niin miten on noin haastavaa vastata suoraan kysymykseen suora vastaus? Miksi ihmisen pitää alkaa kaivamaan palkkalistausta jos voi kysyä sinulta?

Palkan kertominen ei ole mielekästä koska se vaihtelee niin paljon paikkakunnan, kokemuksen, työnkuvan, jne. mukaan. Jos on oikeasti harkitsemassa alaa niin jaksaa kyllä kaivaa sen tiedon Tehyn sivuilta tai jostain muusta järkevästä paikasta.

Ulosannissasi on parantamisen varaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koska palkkataulukko antaa oikeamman kuvan. Jos työelämässä haluaa pärjätä, niin täytyy osata etsiä tietoa muualtakin kuin aihe vapaalta ja kannattaa myös harjoitella asiallista käytöstä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen AP enkä kirjoittanut tuota ilkeänsävyistä viestiä palkasta

No hyvä. Kannattaa tosiaan käydä Tehyn sivuilla, koska palkka vaihtelee niin paljon. Jos paikkakunnallasi on pulaa hammashoitajista, niin voit yrittää sopia palkkaasi paljon suuremmaksi kuin mitä taulukkopalkka on. Kannattaa muuten opiskeluaikoina (jos se on mahdollista) olla harjoittelijana eri paikoissa ja yrittää saada jalansijaa mukavalta tuntuvaan yritykseen. Yrityksissä on todella paljon eroja; osa kunnioittaa asiakkaita, henkilökuntaa ja on tarkka työn laadussa. Toiset eivät välitä kuin rahasta. Toivottavasti pääset opiskelemaan ja löydät mieluisan työpaikan. Terveisin 1

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat