Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä vanhan miehen haju johtuu ja minkä ikäisenä se alkaa?

Vierailija

Osaavatko palstan kokeneemmat naiset kertoa?

Kommentit (14)

Vierailija

Virtsankarkailuhan se lienee syynä. Mutta se haju ei vielä tule siitä, vaan lääkkeet käsittääkseni tekevät sen hajun siihen virtsaan. Lisäksi mummelit sentään haluavat käydä suihkussa, mutta papat ovat itsepäisiä. Oman isäni kanssa saa vaipanvaihdosta joka kerta väitellä. Hänen mielestään riitätisi vaihtaa launtaisin. Muistan aikoinaan kun itse olin penisilliinikuurilla, silloin kun niitä syötettiin joka vaivaan, niin omakin pissa haisi ihan järkylle vessassa käynnin jälkeen. 

Vierailija

Uskon tietäväni, mitä hajua tarkoitat. 

Hyvin yksilöllistä, milloin alkaa. Kaikilla ei ehkä koskaan. Hygieniatasosta riippumatta hormonitoiminnan muutokset saavat aikaan erilaisia hajuja. 

Sanoisin, että varhaisimmin se alkaa jo viidenkympin tienoilla. Useimmilla tämä haju on 70-vuotiaina ja lähes kaikilla yli 80-vuotiaina. 

Minusta se ei ole paha haju, mutta tunnistettavissa hyvin, ja poikkeaa kovasti testosteronipitoisen nuoremman miehen ominaistuoksusta. Nykyään vain peitetään kosmeettisilla tuotteilla hajut niin tehokkaasti, että saa olla tällainen koiranenä kuin minä, jotta aina havaitsee ikään kuuluvat hajut ja erottaa ne jokaisen ominaistuoksuista. Nekin paljon vaihtelevat. 

M39

Se varmaan johtuu siitä, kun hikirauhaset ei enää eritä samaalla tavoin kun ennen ja se hiki väkevöityy. Pesulla käydään kanssa harvemmin, ettei iho kuivu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta ainakin vanhat naiset haisee pistävälle kuselle ja se johtuu virtsankarkailusta.

Missä piireissä liikut? Tallinnanaukion densoporukoissa? Lähipiiriini kuuluu lukuisia yli 80-vuotiaita naisia ja kukaan ei haise kuselle. 

Mikäli on virtsankarkailua osaavat ostaa siihen oikeat tuotteet ja hoitaa muutenkin hygieniansa moitteettomasti. 

Lisättäköön, että hajuaistini on normaali, ellei keskimääräistä parempi. Tämä todentuu erinäisissä hajuaistia vaativissa tilanteissa tavan takaa. 

Vierailija

Tunnen erään ulkoisesti edelleen todella nuorekkaan miehen (nyt 50), joka alkoi haista vanhalta mieheltä noin 47-vuotiaana. Ei seurustella enää, mutta se ei johdu vanhan miehen hajusta vaan ihmisperseydestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta ainakin vanhat naiset haisee pistävälle kuselle ja se johtuu virtsankarkailusta.

Missä piireissä liikut? Tallinnanaukion densoporukoissa? Lähipiiriini kuuluu lukuisia yli 80-vuotiaita naisia ja kukaan ei haise kuselle. 

Mikäli on virtsankarkailua osaavat ostaa siihen oikeat tuotteet ja hoitaa muutenkin hygieniansa moitteettomasti. 

Lisättäköön, että hajuaistini on normaali, ellei keskimääräistä parempi. Tämä todentuu erinäisissä hajuaistia vaativissa tilanteissa tavan takaa. 

Muorilla meni tunteisiin.

Vierailija

Ei johdu pesemättömyydestä, ikäihmisillä voi olla joku ominaishaju vaikka joka päivä kävisivät suihkussa.  Puhtaus ei riippunut siitä silloinkaan kun kaikilla ei ollut suihkuja, käsien pesu mahdollista aina.

Vierailija

Voiko se haju olla sellaista että kun tulee vanhan ihmisen kodista niin omat vaatteet ja hiukseni haisee myös ihan järkylle? 

Mun nenässä on varmaan jotain vikaa, mutta mä en haista ns vanhan ihmisen hajua. Aloitin hiljaittain työt joissa päivittäin olen kahden vanhuksen hoitajana heidän kodissaan ja mun mies ei voi sietää sitä hajua kun tulen töistä kotiin. 12v lapsi myös toisinaan haistaa jotain pahaa hajua minussa töistä tullessani. 

Nämä vanhukset asuvat ihan uudessa kodissa jossa käy siivooja pari kertaa viikossa joten ole mistään hometalosta kyse. 

miiri
Seuraa 
Liittynyt21.11.2015

Muistan vanhan miehen hajun omasta papastani ja mielestäni se on eltaantuneen hien haju. Vanhukset eivät peseydy eivätkä pese vaatteitaan yhtä usein kuin nuoremmat,  ja miehen hien haju on vahvempi kuin naisen. Eivätkä vanhukset juo vettä niin paljon kuin olisi tarpeen, joten siksikin eritteiden haju on vahvempi.

Vierailija

Mun ainoa elossa oleva setäni on 83.On hoikka ,pitkä,nuorekas,tyylikäs,ajaa autoa,ääni on selkeä reipas tenori,ei haise pissalle vaan partavedelle.Vaimonsa 80,meikki hillitty,ajokortti ja vaalea kuohkea kampaus ja korkkarit,ei haise pissalle....Älkää yleistäkö...

Vierailija

Ihminen alkaa vaan haista kun kolmekymppiä lähestyy. Ei sille voi mitään. Siksi suosin lähinnä alle kaksikymppisiä seksikumppaneita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat