Hääruoka itse tehden,kokemuksia

Vierailija

Häät suunnitteilla.Löytyykö teiltä hyviä ideoita tai omaa kokemusta hääruoan valmistamisesta itse.Mitä teitte ja paljonko ruoat maksoivat (monelleko)?Meille tulossa n.50-65 vierasta,on sekasyöjää,kasvissyöjää ja vegaania.

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija

Joku simppeli menu josta selvitään ilman hajoamista,mutta tietenkin maukas ruoka joka sopii juhlaan.Voi olla kuitenkin rentokin.Ap.

Ps.ne hinnat kiinnostaa myös.

Vierailija

Onnistuu hienosti, jos lihat ja kalat ja mahdolliset kasvisterriinit tarjotaan kylminä ja niiden kanssa on esim esilaisia salaatteja lisukkeina. peruna- ja pastasalaattiin öljykastike ja papuja tai linssejä sekaan, niin kelpaavat vegaaneillekin.

Tarjoiluun on noin monelle hengelle kyllä parasta palkata joku, vaikka olisi ihan noutopöytäsysteemi.

Vierailija

Sanon vain itsestäänselviä asioita:

- Kunnon hääruokien nysväämiseen menee aikaa. Ei sen toki välttämättä tarvitse olla "kunnollista", as in monipuoliset, näyttävät alkupalat, hyvät kasvis- ja lihapääruoka erikseen, jne, mutta se riippuu teistä. Jos ette ole (vähintään melkein) ammattilaisia, niin ruoka tulee hyvin helposti näyttämään kotikutoiselta (toki ei sekään välttämättä paha asia, riippuu teistä).

- Käytännössä, jos ette missään tapauksessa halua epäonnistua, joudutte harjoittelemaan "suurkeittiötoimintaa" etukäteen tai sitten teillä tulee olla valmiiksi jonkinlaista kokemusta samansuuruisen väen juhlaruokitsemisesta.

- Miettikää tarkkaan, missä vaiheessa tekisitte ruoat.

- Muistakaa hygienia: mm. säilyttäkää ruokanne oikein valmistuksen aikana ja ennen tarjoilua

Vierailija

Hyvä vegaanikeitto, kalaa, juustoja ja muuta lisuketta viereen vaikka sillä ajatuksella että keiton voi itse pimpata.

Jos et osaa leipoa hyvää leipää, sijoita leipään. Jos osaat leipoa, leivo hyvää leipää. leivän kanssa kaikkea mahdollista päällistä hummuksesta munavoihin.

Yksinkertainen freesi salaatti, hyvät kastikkeet.

Näissä häissä olisin iloinen syöjä.

Kakku ja muuta makeata tietty kahvin kanssa, oman vaivannäön vuoksi vegaaniversioina. En ottaisi ensimmäistä reseptiä kokeilematta tosin: vegaanikakut ovat tyypillisesti likilaskuisia jos vaivaa tämän välttämiseksi ei ole nähty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä vegaanikeitto, kalaa, juustoja ja muuta lisuketta viereen vaikka sillä ajatuksella että keiton voi itse pimpata.

Jos et osaa leipoa hyvää leipää, sijoita leipään. Jos osaat leipoa, leivo hyvää leipää. leivän kanssa kaikkea mahdollista päällistä hummuksesta munavoihin.

Yksinkertainen freesi salaatti, hyvät kastikkeet.

Näissä häissä olisin iloinen syöjä.

Kakku ja muuta makeata tietty kahvin kanssa, oman vaivannäön vuoksi vegaaniversioina. En ottaisi ensimmäistä reseptiä kokeilematta tosin: vegaanikakut ovat tyypillisesti likilaskuisia jos vaivaa tämän välttämiseksi ei ole nähty.

Ai koko menu vegaanin ehdoilla? Enpä taida taas vegaanituttujani kutsuakaan seuraaviin uudenvuodenbileisiini.

Vierailija

Hyviä vinkkejä!Kylmä noutopöytä ollut mielessä itselläkin.Häät on saaristossa joten simppeli menu sopii mielestäni ihan hyvin.Ei mitään kiusauksia,mutta erilaisia salaatteja,uusia perunoita,patonkeja,juustoja,savulohta....esim.tällaisia ja tietty vielä kasvisruokaakin.En ole mikään kermakakkutyyppi ja kakku muutenkin vielä harkinnassa.Ap.

Ps.lisää vaan ehdotuksia ja hintoja,kiitti!

Vierailija

Olen ollut häissä joissa on ollut itsetehty ruoka esim. pippuripossua, eikä kyllä yhtään pitopalvelua huonompia ollut tarjoilut. Ideoita ei itsellä ole tarjota, mutta ruoka voi olla hyvin onnistunutta myös itse tehden, jos osaa..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat