Onko normaalia että vapaa-ajalla ei huvita tehdä mitään tai mennä mihinkään?

Vierailija

Huoh. Elämä on täysin turhaa. Tajuatteko te kuinka turhaa kaikki loppujen lopuksi on?

Kommentit (8)

mahdollisia syitä?

Olen huomannut saman ilmiön. Itsessänikin, vaikken ole esim. somessa aktiivinen. Johtuu suureksi osaksi netin ja somen vaikutuksesta. Kaikki on koko ajan ulottuvillamme. Uutiset, viihde, ruoka, nautinto. Ei tarvitse nähdä vaivaakaan juuri mistään. Se tylsistyttää.

Eli osittain johtuu mielestäni pitkälti siitä, että elämä on niin "helppoa" nykyään.

Ennen aikaan ei ollut esim. vapaa-ajankäyttöongelmia, kun oli niin paljon kotona töitä, maatilan töitä tai vastaavia. Pyykkejäkin varten piti kantaa vedet, keittää ne jne. Ei tullut tylsää tai turhautumisia.

Toki voi myös miettiä, oletkohan mahdollisesti masentunut? Vaikka lievästi. Mene raittiiseen ilmaan kunnon kävelylle. Tai ota joku kirja esiin ja lue sitä. Piristää kummasti verrattuna netti/tv/ruudun tuijottamiseen, joka passivoittaa...
Miekin meen!

Vierailija

Ei muakaan huvita minnekään mennä ikinä. Taas ollut koko päivän sisällä. Mihin tässä muka menisi, rahaa ei ole käydä kahviloissa tai leffassa tai edes jumpassa josta pidän. Sen sijaan täällä möllötän.
Lenkillä käynti on ihan älytöntä. Menet ilman päämäärää kävelemään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huoh. Elämä on täysin turhaa. Tajuatteko te kuinka turhaa kaikki loppujen lopuksi on?

No enpä ole tosiaan tullut ajatelleeksi, että sinun elämäsi onkin turhaa. Minun ei ole.

Vierailija

On. Itse en tee mitään muuta kuin nukun, syön ja pelaan tietokoneella vapaa-ajallani. Ja olen onnellinen. Mutta jos sinua tilanne ahdistaa, niin sitten ehkä kannattaisi etsiä jotain tekemistä. 

Ehkä ei kuitenkaan niin turhaa.

Toisaalta näinhän totesi useaan kertaan jo Saarnaaja (Kuningas Salomo) noin 3000 vuotta sitten.

"Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja, turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta! Mitä hyötyä on ihmiselle vaivannäöstä, jolla hän itseään rasittaa auringon alla? --- Minä sanoin sydämessäni: antaudunpa iloon, nautin elämän onnesta! Mutta sekin oli turhuutta..."

"Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin pahat päivät tulevat ja joutuvat ne vuodet, jotka eivät sinua miellytä. Muista Luojaasi nuoruudessasi, ennen kuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy... -- Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut. Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja, kaikki on turhuutta."
"Tässä on lopputulos kaikesta, mitä nyt on kuultu: pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä. Tämä koskee jokaista ihmistä."

Tästä voi lukea lisää:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Saarn....

voimia&iloa

”Olen katsellut kaikkea aherrusta, jonka Jumala on antanut ihmisille heidän rasituksekseen. Kaiken hän on alun alkaen tehnyt hyväksi ja asettanut iäti jatkumaan, mutta ihminen ei käsitä Jumalan tekoja, ei niiden alkua eikä loppua.

Minä oivalsin, ettei ihmisellä ole muuta onnea kuin iloita ja nauttia elämän hyvyydestä. Mutta Jumalan lahja on sekin, että ihminen saa vaivannäkönsä keskellä syödä ja juoda ja nauttia elämän antimista. Minä oivalsin, että kaikki, minkä Jumala tekee, pysyy ikuisesti. Siihen ei ole lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Jumala on niin tehnyt, että häntä pelättäisiin.”

Iloa elämään Sinulle ap!

Vierailija

Just sen takia, että elämä on turhaa, siitä pitääkin tehdä niin hauskaa kuin mahdollista. Mä kuolisin tylsyyteen jos en pääsisi tekemään kaikkea ihanaa: katsomaan leffoja ja teatteria, näyttelyjä, kuuntelemaan live-musiikkia, urheilemaan, kirjastoon, kyläilemään, shoppailemaan, kahviloihin ja ulos syömään. 

Vierailija

Musta on ihanaa, että ei ole pakko tehdä mitään raskasta ja epämukavaa henkensä pitimiksi. Vapaa-ajalla voi loikoa lämpimässä asunnossa tai jos haluaa, niin tehdä jotain kivaa turhaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat