Miksi mä olen ylikiltti? Taas koko päivä pilalla, koska en osaa pitää puoliani.

Vierailija

Minulla on kolme alle kuusivuotiasta lasta. Olin menossa yhteen lastentapahtumaan kaverin ja sen lapsen kanssa sekä omien lasten kanssa ja sinne olisi pitänyt lähteä puoli yhdeksältä, viimeistään 8.40, koska seuraavilla busseilla ei enää ehdi, eikä tapahtumaan voi mennä myöhässä.

No, me heräsimme normaalia aiemmin, söimme aamupalan, laitoin lapsille siistit vaatteet. Huomasin, että ulkona sataa, joten saattaminen ulkoilukuntoon vaippojen vaihtamisineen meni puoli tuntia kurahousuineen kaikkineen. Koska olen tehnyt tämän sata kertaa, tiesin siihen kuluvan aikaa ja aloitinkin jo vähän ennen kahdeksaa pukemisen. Olin valmis 8.25 ja menin lasten kanssa ulos odottamaan. Ajattelin, että kylläpäs menee taas kaverilla tiukalle, kun ei vieläkäään näy ja parin minuutin päästä piti jo lähteä. Kello tuli puoli ja soitin sille. Ei vastausta. No, ajattelin, että se juoksee meille hiestä märkänä, että ehtii edes siihen 8.40 ja ettei siksi vastaa puhelimeen.

Soitin uudestaan ja laitoin viestin. 8.35 päätin, että lähden kävelemään jo bussipysäkille päin, etten vain myöhästy siitä viimeisestä mahdollisesta bussista. Soittelin kaverille, joka ei vastannut vieläkään.

Se bussi tuli, jolla vielä ehti tapahtumaan. Nousin siihen, kaverista ei kuulunut mitään. No, äsken se soitti meidän pihalta ja kysyi, missä olen. Sanoin, että bussissa matkalla tapahtumaan. Ja että oltiin sovittu 8.30. Kaveri alkoi räyhätä, että oli tullut 8.36 (jolloin olin jo minuutti sitten lähtenyt) ja että silloin 8.40 olisi vielä ehtinyt, kun olisi silloin lähtenyt.

Kaveri ei vastannut puhelimeen, eikä ilmoittanut myöhästyvänsä. Minä siis lähdin ja minä olen lapsineni matkalla tapahtumaan. Kaveri ei sinne enää ehdi. Ja tämä on tietenkin mun vika.

Miksi olen tällainen ylikiltti, joka pyytää anteeksi, kun toinen on myöhässä!

Kommentit (14)

Vierailija

Ei tilanne valittamalla muutu. Nyt on hyvä hetki opetella jämäkämmäksi ja ilmoittaa kaverille, että miksei vastannut ja ilmoittanut myöhästyvänsä.

Vierailija

Et ollut ylikiltti vaan toimit oikein. Olisit ollut kynnysmatto jos olisit jäänyt myöhästymisen uhalla odottelemaan epätietoisuudessa. Omituinen ja törkeä kaveri sinulla!

Vierailija

Jaa'a. Sä sentään yritit saada kaveria kiinni. Jos hän olisi oikeasti ollut siellä siihen aikaan kuin sanoi, olisi hän soittanut sulle samantien, kun olisi huomannut ettet ole paikalla. Kunhan yritti sysätä sulle syyllisyyttä lasten kuullen etteivät he TAAS huomaa äidin mokanneen.
Toivottavasti vietit mukavan päivän! Tuollaisten idioottien takia ei kannata murehtia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
..ja anteeksi kirjoitusvirheet ja muut kirjoituksessani. Kirjoittelen bussissa kännykällä..

ap

Hei, olet tosiaankin liian kiltti :) Tuo oli hyvin ilmaistu, että sinä pyydät anteeksi, kun kaveri myöhästyy. Älä nyt anna tuon pilata teidän päiväänne, menkään ja viettäkää mukava päivä!

Vierailija

Sä kuitenkin yritit ilmoittaa hänelle... Ymmärrän kyllä, että ei pienten lasten kanssa kiireessä voi katsoa kännykkää 24/7, mutta miksi ihmiset eivät voi alkaa valmistautumaan ajoissa, jotta olisivat ajoissa paikalla??!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Et ollut ylikiltti vaan toimit oikein. Olisit ollut kynnysmatto jos olisit jäänyt myöhästymisen uhalla odottelemaan epätietoisuudessa. Omituinen ja törkeä kaveri sinulla!
Ap varmaan tarkoitti sitä ylikiltillä, että hän päätyy itse pyytelemään anteeksi, vaikka kaveri mokasi.

Minulla se ilmenee niin, että jos joskus kerrankin saan sanottua jossain vastaavassa tilanteessa vastaan tai pidettyä puoliani, niin jo heti tunnen huonoa omaatuntoa ja päädyn pyytelemään anteeksi, olinpa oikeassa tai väärässä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa yhteen lastentapahtumaan

minä olen lapsineni matkalla tapahtumaan.

Okei.

Jätit kätevästi sen pois, että ap oli  menossa tapahtumaan kaverinsa kanssa, mutta meneekin nyt ilman tätä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa yhteen lastentapahtumaan

minä olen lapsineni matkalla tapahtumaan.

Okei.

Sulta jäi huomaamatta tuo: 

"..ja anteeksi kirjoitusvirheet ja muut kirjoituksessani. Kirjoittelen bussissa kännykällä..

ap"

Vierailija

Mitä se kaveri soittelee siinä vaiheessa kun kello on jo ilmeisesti 8.40??   Varmasti on huomannut sun puhelut, itseään vain harmittaa ja purkaa suhun.

Minä olisin laittanut viestin "NYT LÄHDEN; tule bussiin jos kerkeät" ja se siitä. Ei ole sun tehtävä päivystää jos kaveri sattuu suvaitsemaan tulemaan paikalle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat