Sinkkuystäväni ei ehdi tavata minua. Mihin teidän sinkkujen aika menee?

Vierailija

Sinkkuystäväni ei seurustele. Ei harrasta mitään sellaista, joka olisi johonkin päivään sidottu. Siis uintia ja lenkkeilyä, joita voi tehdä silloin kun lystää. Asuu 30 neliön yksiössä, jonka siivoamiseen ei pysty käyttämään hirveästi aikaa. Tekee ruokaa itselleen.

Minä olen töissä ja opiskelen samalla, meillä on kuusi lasta. Harrastan itse, kaikki lapset harrastavat, mies harrastaa. Tehdään ruoka itse, meillä ei käy siivoojaa. Silti minulla on vapaa-aikaa.

Päiviini kuuluu huomattavan paljon sellaisia asioita, joita sinkun ei tarvitse edes miettiä. Lapset kasvavat, niille pitää ostaa vaatteita. Pitää viedä lapsia hammaslääkäriin, pitää istua vanhempainilloissa, pitää auttaa läksyissä, katsoa Wilmaa, huolehtia välipalaeväistä, pestä tolkuton määrä pyykkiä ja saattaa se takaisin kaappeihin, käydä kaupassa (kahdeksalle hengelle koko ajan)..

Silloin, kun asuin yksin tai miehen kanssa kaksin, meillä ei ollut mitään muuta kuin aikaa. Töiden tai opiskelupäivien jälkeen oli tuntikaupalla pelkkää aikaa. Vaikka olisi joka ikinen päivä siivonnut koko pienen asunnon lattiasta kattoon ja tehnyt ruokaa alusta lähtien jälkiruokineen, ei sitä aikaa olisi saanut kulumaan.

Mitä siis te sinkut teette, kun teillä ei ole aikaa nähdä kavereitanne?

Kommentit (13)

Vierailija

Ystäväsi puolesta en voi vastata.

Itsellä valtaosa vapaa-ajasta menee omissa harrastuksissa tai mielenkiinnon kohteiden parissa, sen jälkeen tärkeimmät sosiaaliset menot ja lopuksi sitten ne ystävät, joita en jaksaisi niin nähdä mutta joille voi vedota "kiireeseen" ettei vaikuta töykeältä ;)

Vierailija

Ehkä ystäväsi on todella huono ajankäytössä, tai sitten kaipaa enemmän rauhaa. Eli työpäivän jälkeen vaikka olisi aikaa, niin haluaa ensin olla yksin ennenkuin säntää kahvilaan.

Tai ehkä sillä on joku salainen projekti, vaikka maalaa tauluja ja on tosi inspiroitunut eikä halua keskeyttää.

Vierailija

Yksi syy miksi olen sinkku on se, että kaipaan paljon omaa tilaa. Työni vaatii sosiaalisuutta niin en vaan enää jaksa työpäivien kuunnella tai puhua kenellekään. Lisäksi luen paljon, lenkkeilen. Eikä oikein enää ystävyyden motiivit täyty parisuhde ihmisten, tai perheellisten kanssa. Ne jutut vaan pyöriin niiden hurjien nuoruusvuosien haikailujen perään tai Nelliamandan korvatulehduksi tai miten se kelvoton puoliso on taas aamuyöstä kännissä kotiin. Olen myös päivittänyt ystäväpiiriäni tähän päivään.

Vierailija

Mistä tiedät, että kaverilla ei ole miestä? Ei kaikki esittele tapailemiaan ihmisiä muille, jos juttu ei ole vakava. Kyllä niitä omia menoja voi silti olla vaikka niistä ei kerrota.

Vierailija

epek, ei pysty ei kykene...Tympäsee se, kun huonosti piilotetulla itsekorostuksella tuodaan oma erinomaisuus esiin, kun on puoliso, on lapset. Kuinka sinkun elämä on niin kuivaa kun ei ole sitä puolisoa ja perhettä jonka kautta elää ja johon käyttää kaikki aika.

Tympäseen myös tämä, että oletetaan sinkkuystätävän olevan heti valmis hyppäämään, kun se sattuu pariutuneelle sopimaa, kun eihän sinkulla ole kuin aikaa.

Vierailija

Av:lla ja netissä menee minun aikani ;). Tykkään omasta rauhasta. Mielellään tosin näkisin perheellisiä kavereita ja varaisin heille aikaa (lapsiperhejutut on minulle ihan ok), mutta he eivät ehdi

Ap:n aloituksesta tulee mieleen, että hän esittää koko ajan niin täydellistä ja aikaansaavaa ihmistä, ettei sellaista viitsi kuunnella.

Vierailija

En usko, että ap:lla on niin paljon aikaa kuin väittää, jos hän sekä opiskelee että käy töissä ja koko perhe harrastaa, siivoaa kotia ja kokkaa itse jne.

Kirjoitapa tänne auki päiväsi tuntien osalta. Sitten otetaan kunnolla kantaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat