Sivut

Kommentit (38)

mari

Liikaa lapsia? Ei kukaan köyhyyttä ja työttömyyttä suunnittele etukäteen. Ja vaikka olisi jo köyhä, niin miksei saisi haluta lapsia? Ehkä lapset ovat elämän rikkaus! Sinulle se on ehkä kalliit ulkomaan matkat tai desing.

Vierailija

Mä en ymmärrä että muka sen rahan takia jäisi kaverisynttärit väliin. Me pidettiin lapsellemme kalliissa paikassa 7v synttärit ja kyllä siellä oli köyhempiäkin lapsia mukana. Yksi toi jonkun 2 € auton ja toinen toi 10€ rahaa. Minusta oli lähinnä kamalaa että monet vanhemmat toivat jonkun kalliin legopaketin. Meidän lapsemme kun on kiitollinen kaikista lahjoista eikä arvostele niitä kuinka kallis mitäkin on. Köyhän lapsi voi minusta tuoda ihan hyvin jonkun halvan lahjan tai itse askarrellun kortin, ei sen takia kannata synttäreitä väliin jättää.

Vierailija

Ja pyh. Suomessa on ilmainen koulu, päiväruoka, terveydenhuolto, hammashuolto, elatustuet- ja maksut, asumistuet, lapsilisät. Jos näillä ei onnistu, on vika itsessä ja rahat menneet turhuuksiin. Kysykääpä jenkkivanhemmilta, mitä maksaa, jos lapsella on hammas kipeä tai flunssa ja tulkaa sitten valittamaan synttäreistä.

Vierailija

Mä olen "köyhä" ja töissä ollessani "pihi". Meillä lahjabudjetti on aina 5-10€. Vaikka synttärit ois miten hienossa paikassa. Joskus kaverisynttäreitä saattaa olla monet kuukaudessa. Lapsia mulla on kolme ja olen opiskelija, siksi köyhä. Yksinhuoltajuus taas on parantanut tulojani huomattavasti siitä, kun nurkissa pyöri työtön ja alkoholisoitunut mies.Saa elatusmaksut ja lapsilisiin korotukset.
En myöskään tajua miten ei ole varaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja pyh. Suomessa on ilmainen koulu, päiväruoka, terveydenhuolto, hammashuolto, elatustuet- ja maksut, asumistuet, lapsilisät. Jos näillä ei onnistu, on vika itsessä ja rahat menneet turhuuksiin. Kysykääpä jenkkivanhemmilta, mitä maksaa, jos lapsella on hammas kipeä tai flunssa ja tulkaa sitten valittamaan synttäreistä.

Ilmainen on eri asia kuin maksuton.  Sossupummit ilmaista rahaa saavat.

Vierailija

Nämä synttärilahjat ovat muuten menneet ihan överiksi, lapsi on saanut paljon kalliimmat ja hienommat lahjat kaverisynttäreiltä kuin minä tai sisarukseni saatiin saman ikäisenä sukulaissynttäreiltä. Esim. 6-vuotissynttäreillä lapsi sai kavereiltaan pari muumimukia, kolme aitoa Barbia, Pet Shoppeja, lautapelin, vaatteita... Kun mä olin pieni, kaverisynttärilahjaksi vietiin tyyliin tuoksutussit tai hieno karkkipussi tai keräilykortteja tai tarroja tai ponnari-pinnipaketti. 

Hih, tuli muuten mieleen, sain joskus kaverisynttärilahjaksi daalian sipuleita (olen syntynyt keväällä) ja voi että kun oli hienoa kylvää ne ja kesällä sitten katsoa kuinka upeita kukkia tuli! Aikuisena mulla on aina ollut pihalla daalioita ja se on heittämällä yksi lempikukistani, kiitos tämän lahjan. 

Vierailija

Ihmisiä ei voi verottaa samanlaiseksi. Jotkut ihmiset ovat tyhmiä ja laiskoja. Heidän lapset valitettavasti kärsivät aikuisten törttöilystä. Ja Suomessa tietenkin valtiokin on syyllinen köyhyyteen. Verot ovat liian korkeat että elämiseen jäisi oikeasti rahaa. Tulonsiirrot ovat vääryys joka tulisi korjata heti. Suurinosa valtion tuella elävistä eivät osaa käyttää rahaa eli heille tulisi antaa vain minini elanto mutta ei ollenkaan rahaa. 

Vierailija

Meillä otekään vietetä mitään kaverisynttäreitä, ni miks meiänkään lapset kävisi :O Mä halua mesoavia, tavaroita rikkovia kakaroita mun huusholliin! Muistan miten munkin lelut aina rikottiin kun oli kaverisynttärit.

Vierailija

Niin, mitä sitten pitäisi tehdä? Yhteiskunnan antaa köyhien perheiden lapsille kaikki se, mitä rikkaiden perheiden lapsillakin on? Entäs keskituloisten lapset? Ei heilläkään ole kaikkea sitä, mitä rikkaiden lapsilla on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ei voi verottaa samanlaiseksi. Jotkut ihmiset ovat tyhmiä ja laiskoja. Heidän lapset valitettavasti kärsivät aikuisten törttöilystä. Ja Suomessa tietenkin valtiokin on syyllinen köyhyyteen. Verot ovat liian korkeat että elämiseen jäisi oikeasti rahaa. Tulonsiirrot ovat vääryys joka tulisi korjata heti. Suurinosa valtion tuella elävistä eivät osaa käyttää rahaa eli heille tulisi antaa vain minini elanto mutta ei ollenkaan rahaa. 

Näin sitä ihminen ylentää itsensä....samalla kertoen meille omasta tyhmyydestään.

Vierailija

Köyhältä lapselta jää kaverisynttärit väliin vain jos synttärisankari, sen vanhemmat tai köyhän lapsen vanhemmat on idiootteja urpoja. Kyllä normaali aikuinen voi esim. soittaa etukäteen synttärisankarin vanhemmille ja kertoa, ettei heillä ole varaa kunnolliseen lahjaan. Normaali aikuinen osaa järjestää synttärit niin, ettei kunnon lahjan puuttuminen haittaa. Ja jos synttärisankari itse tekee asiasta numeron, kuka edes tahtoisi lapsensa kaveeraavan sellaisen kanssa?

Vierailija

Artikkelissa oli hyvä pointti se, että.lapset elävät lapsuuttaan juuri nyt. Ei voi verrata siihen, millaista omassa lapsuudessa tai mummon lapsuudessa oli.

Lahjat vaan on menneet todella kalliiksi ja hienoiksi. Kamalaa, jos joku on lahjan puutteen vuoksi pois kaverisynttäreiltä tai luokkaretkeltä.

Kummaa, kun minusta taas lapsiperheet saavat aivan.liikaakin kaikenlaisia tukia ja apuja verrattuna vaika vanhuksiin.
Ne vanhemmatko ne rahat tuhlaavat?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa oli hyvä pointti se, että.lapset elävät lapsuuttaan juuri nyt. Ei voi verrata siihen, millaista omassa lapsuudessa tai mummon lapsuudessa oli.

Lahjat vaan on menneet todella kalliiksi ja hienoiksi. Kamalaa, jos joku on lahjan puutteen vuoksi pois kaverisynttäreiltä tai luokkaretkeltä.

Kummaa, kun minusta taas lapsiperheet saavat aivan.liikaakin kaikenlaisia tukia ja apuja verrattuna vaika vanhuksiin.
Ne vanhemmatko ne rahat tuhlaavat?

Nykyisin synttärit on paljon suurempia juhlia ja niihin kutsutaan enemmän lapsia kuin ennen. Jos perheessä on vaikkapa kolme lasta, kunkin luokassa 12 samaa sukupuolta olevaa oma lapsi mukaanlukien (nykyisinhän on tapana kutsua koko luokka tai ainakin kaikki samaa sukupuolta olevat), niin jo pelkästään luokkakavereiden synttäreitä on perheellä 33 vuodessa eli useammin kuin joka toinen viikko pitää ostaa lapsen kaverille synttärilahja. Ja tästä siis puuttuu vielä lasten muut kaverit ja heidän synttärinsä.

Vierailija

Tulihan se jo selväksi mistä tässä on kyse: Köyhien vanhempien tyhmyydestä. Vai miksi muutenkaan niin moni lapsi olisi jäänyt köyhyyden takia pois luokkaretkiltä? Laki on jo pitkään ollut sellainen, ettei luokkaretkelle osallistumisesta saa vaatia maksua. Varmasti joissain kouluissa vaaditaan maksuja, mutta fiksut vanhemmat vetoaa lakiin ja huolehtii siitä, että oma lapsi pääsee ilmaiseksi mukaan. Jos siis ei ole varaa tai halua maksaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat