Isä raahasi minut väkisin portaat alas, kaaduin ja löin pääni, sairaalasta tehtiin lasu

Vierailija

Tai näin käsitin. Mitä nyt tapahtuu? Inhottavaa jos joudun johonkin laitoskierteeseen. Olen 17v ja ajattelin että täältä saisi vähän aikuisempaa apua kuin demistä.

Tilanne oli siis se että isä löysi tupakka-askin takkini taskusta, huusi että tules alakertaan vähän keskustelemaan. Tiedän että se "keskustelu" on hiuksista repimistä ja huutamista joten en mennyt. Isä raahasi väkisin raput alas. Tappelin vastaan (joo ei ollut järin fiksua) portaiden puolivälissä onnistuin riuhtaisemaan itseni irti otteesta ja kaaduin, pää osui kaiteen kulmaan ja jouduttiin tikkaamaan.

En hyväksy isän käytöstä mutta hänkin pelästyi tuota tilannetta varmaan jopa enemmän kuin minä. En haluaisi että tähän sotketaan muita, tai varsinkaan joutua mihinkään laitokseen. Mitä voin tehdä? Isä pyysi jo anteeksi moneen kertaan ja sain hyvitykseksi uuden puhelimenkin.

Siellä kyselivät että tapahtuuko tällaista useinkin ja sanoin että joskus tukistettu on eli vähän vähättelin.

Äiti ei ollut kotona, hän on käymässä siskonsa luona toisessa kaupungissa vielä viikon verran.

Sivut

Kommentit (82)

Vierailija

Eikö äitisi tullut kotiin tuon vuoksi? Itse en voisi kuvitellekaana jatkavani lomailua(?) jossain siskon luona jos tyttärelle tapahtuu tuollaista. Miten äitisi muuten suhtautuu tuohon väkivaltaan?

Vierailija

Ei se lastensuojeluilmoitus automaattisesti tarkoita sitä, että sä joudut laitokseen. Lastensuojeluilmoitus ei automaattisesti johda huostaanottoon, huostaanotto on vain yksi lastensuojelun keino. Mutta viestistäsi päätellen isäsi on harrastanut jo pitkään väkivaltaista käytöstä sua kohtaan - tiedäthän, että se on rikos? Ihan hyvä juttu, että se lastensuojeluilmoitus nyt tehtiin. Jospa perheellesi saataisiin jonkinlaista apua.

Vierailija

1, äiti on ehdottomasti kieltänyt väkivallan mutta sanonut myös ettei oman perheen asioita levitellä muille, ja että kohtahan olen aikuinen. Saan oman yksiön kun täytän 18v, isovanhempani luvanneet ostaa.

ap

Vierailija

Et sinä laitokseen joudu! Isäsi saa syytteen pahoinpitelystä, todennäköisesti sakot ja mahdollisesti maksamaan sinulle korvauksia kivusta ja särystä.

Sossun myös haluavat jutella vanhempiesi kanssa. Tulevat varmaan käymään teillä kotona.

Tiedäthän, että isälläsi ei ole mitään oikeutta satuttaa sinua, milloinkaan missään tilanteessa.

Vierailija

Et varmaan mihinkään laitokseen joudu koska olet tuonikäinen ja syy on isässä, ei sinussa. Ennemmin tarjotaan tukiasuntoa tms. Siis oletan että olet hoitanut opiskelut ok jne. eli et ole mitenkään syrjäytynyt/ongelmainen?

Vierailija

Lastensuojeluilmoituksen paikka tuo ehdottomasti on.

Isäsi ei tuntunut ymmärtävän, ettei hänellä ole oikeutta fyysiseen kiinni käymiseen.

Lastensuojeluviranomaisten kanssa keskustelu on koko teidän perheelle ehdottomasti parasta tuossa tilanteessa.

Vierailija

Äitini tönäisi minua niin, että kompastuin takanani olevaan parvekkeen kynnykseen ja kaaduin takaraivo edellä parvekkeen betonilattiaan.

Äiti sanoi, että oma vika kun seisoin siinä kohdassa, ei koskaan pyytänyt anteeksi.

Mitään ilmoitusta ei lääkäri tehnyt, tästä aikaa 20 vuotta.

Vierailija

Isälläsi ei todellakaan ole mitään oikeutta repiä sinua hiuksista vaikka polttaisitkin tupakkaa. Se on rikos, ja isäsi kuuluisi saada tuollaisesta käytöksestä pahoinpitelytuomio.

Tekstistäsi käy ilmi, että vastaavaa on tapahtunut aiemminkin. Kurjaa että jouduit vähättelemään väkivaltaa sairaalassa, parempi olisi jos vain kertoisit ihan rehdisti mitä kotona tapahtuu.  Äitisikin osallistuu osaltaan väkivaltaan, kun on kieltänyt sinua puhumasta asiasta muille, vaikka ei muka hyväksy väkivaltaa. Olet kuitenkin jo 17, et ehdi joutua mihinkään laitoskierteeseen.

Vierailija

Niin kuin toinen tuossa jo sanoikin - jos sulla menee opiskelut ja elämä muuten ok, tuskin joudut laitokseen, kun kerran olet jo 17v.

Minä ainakin asuin yksin jo 15 vuotiaana, tiedä sitten onko käytännöt miten paljon muuttuneet 90-luvun jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1, äiti on ehdottomasti kieltänyt väkivallan mutta sanonut myös ettei oman perheen asioita levitellä muille, ja että kohtahan olen aikuinen. Saan oman yksiön kun täytän 18v, isovanhempani luvanneet ostaa.

ap

Kuulostaa siltä, että perheessäsi on ongelmia. Äitisi tuomitsee väkivallan, mutta ei silti halua, että asiat selvitetään. Aikuisenkaan pahoinpiteleminen ei ole sallittua. Ilmeisesti pahoinpitelyä on jatkunut jo pitempään. Se, että muutat omillesi asumaan ei kyllä ratkaise asioita.

Vierailija

Kun en edes polta tupakkaa, halusin vain kokeilla enkä tosiaankaan ymmärrä mitä siitä kukaan saa irti. Unohdin vain sen askin taskuun.

Nyt käy jotenkin sääliksi isää vaikken hänen käytöstä hyväksykään. Hän pelästyi niin paljon että itki kun odotimme ambulanssia.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun en edes polta tupakkaa, halusin vain kokeilla enkä tosiaankaan ymmärrä mitä siitä kukaan saa irti. Unohdin vain sen askin taskuun.

Nyt käy jotenkin sääliksi isää vaikken hänen käytöstä hyväksykään. Hän pelästyi niin paljon että itki kun odotimme ambulanssia.

ap

No hyvä että pelästyi. Ehkä siellä päässä nyt jokin naksahtaa oikealle paikalleen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat