Koukussa Instagramiin ja ahdistuminen / masentuneen sen johdosta

Vierailija

En ole ollut kovin aktiivinen somessa koskaan, ei ole fb:tä tai Twitteriä. Liityin jokin aika sitten instaan ja sen jälkeen olen muuttunut ihan toisenlaiseksi ihmiseksi. Vertailen itseäni muihin, tunnen olevani ruma ja kuvani ovat epäonnistuneita muihin verrattuna. En laita selfieitä mutta panostan kuviin ja masennun jos en saa niihin tarpeeksi tykkäsin tai jos seuraajia lähtee. Insta on mennyt kaiken yli, nytkin työnteko kärsii kun selaan maanisesti instaa ja yritän haalia seuraajia. Tiedän, tämä on aivan sairasta ja pelkästään huonoa minulle. Onko muilla käynyt näin? Tuntuu ettei mulla ole mitään ilman instaa, olen näkymätön. Vaikka on mulla duuni, ystävät ja parisuhde. Olen ihan koukussa enkä halua tai pysty lopettaa. Ahdistaa niin paljon, miksei mulla voi olla kymmeniä tuhansia seuraajia niinkuin joillain? Ja miksi seuraajia tulee ja menee kymmeniä päivässä? Haluaisin onnistua olemaan hyvä edes instassa mutten onnistu siinäkään.

Ja ei, en ole mikään teini vaan keski-iän kynnyksellä oleva aikuinen. Säälittävä sellainen.

Kommentit (7)

Vierailija

Lopussa paljastit mikset saa kymmeniä tuhansia seuraajia tai tarpeeksi tykkäyksiä selfieihisi;  keski-iän kynnyksellä oleva aikuinen.

Vierailija

On köyhä mieli, samaa mieltä.

En ole keski-ikäinen, vaan siellä tuntumassa. En laita herutuskuvia vaan muoti- ja sisustuspainotteisia kuvia. Samanlaisia mitä miljoonat muutkin. Otan kuvat kameralla ja käsittelen ne viimeisen päälle. Silti en tajua, miten melko lailla samanlaiset käyttäjät keräävät paljon enemmän seuraajia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On köyhä mieli, samaa mieltä.

En ole keski-ikäinen, vaan siellä tuntumassa. En laita herutuskuvia vaan muoti- ja sisustuspainotteisia kuvia. Samanlaisia mitä miljoonat muutkin. Otan kuvat kameralla ja käsittelen ne viimeisen päälle. Silti en tajua, miten melko lailla samanlaiset käyttäjät keräävät paljon enemmän seuraajia.

Sulla on väärät tägit sitten. Ketä varten sä siellä instassa olet? Miksi sua häiritsee tää asia NOIN paljon? Ootko ajatellut jutella asiasta jollekkin?

Vierailija

Eipä ole käynyt noin vaikka monta kertaa päivässä instat katsonkin. Itse en laita sinne ikinä mitään kuvia, mulla on tili vain jotta voin kommentoida joskus kuvia. Lisäksi en seuraa mitään fitness- tai julkkisjuttuja, vaan lähinnä tilejä joissa luontokuvia ja eläinkuvia. Eipä ole haitannut näin toimien instariippuvuus elämää.

Vierailija

Mullakin ihan hirveä someahdistus nostaa päätään aika ajoin. Sitähän on ihan tutkittiin, että some antaa loistavan kanavan vertailla omaa elämäänsä muihin ja tuntea huonoutta. Sen käyttö edes auttaa masentumista niillä, jotka ovat vertailuun alttiita. Inhottaa vaan, että ihan kaikki ovat somessa jopa seurassa, kun kokoonnutaan yhteen. Sitten sanotaan, ettei sua saa kiinni, kun et ole facessa tms. Toimiva puhelin mulla kyllä on, harvoin se tosin soi. Ihmiset eivät enää kohtaa kasvotusten, eivät keskustele oikeista asioista, eivät näe muuta kuin pintaa. Ihan kamalaa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat