Kuparikierukka?
Mitä kokemuksia? Mitä mieltä? Olen laitattamassa kuukauden päästä ja haluasisin kuulla teidän kokemuksia :)
Kommentit (6)
Jonkin verran on ollut epämääräisiä kipuja, mutta muuten vaivaton, edullinen ja hormooniton!
itselläni on omakohtainen kokemus.
Erittäin hyvä laite- ainakin minulle. Taitaa olla aika yksilöstä kiinni kenelle sopii ja kenelle ei.
Pidin sitä 4 vuotta, otin pois kun halusin lapsen - ja sain.
Ei ylimääräsiä vuotoja, ei syöpäriskiä lisääviä hormooneita. Kuukatiset aivan normaalit ja säännölliset. Ei mielialan vaihteluja- joita hormoonit lisää.
Suosittelen, kokele edes.
on myös huomattavasti edullisempi kuin hormoonikierukka.
Joskin vuodot olivat aika runsaat, mutta ei mitään muuta negatiivista.
otin pois kun kuukautiset saatto kestää jopa 10päivää:
Ensin 3päivää tiputteli, sitten 4päivää reilua vuotoa ja taas 3päivää tiputtelua.
Ja väli lyheni n.kahteen viikkoon, tuntui että ei elämässä ollut enää muuta kun menkkoja!
Mutta eihän sitä tiedä kun kokeilemalla.
mä sain sen onneksi ilmaiseksi synnytyksen jälkeen, ei siis harmittanu rahallisesti...
Minulla on ollut nyt vuoden kuparikierukka ja hyvä on ollut. Ei mitään negatiivista sanottavaa. Menkat ei o yli runsaat. Vuodosta kaksipäivää tulee tosi runsaasti, mut ihan tavallisilla siteillä pärjää=) et jos ennen oli monta päivää normaalia vuotoa, ni ei nyt kokonaisuudessaan varmaanka ainaka paljon enempää tule. Kipuja oli aluksi parin kk verran, nyt ei juuri menkkakipuja.
Mutta kaksi tuttavaa on joskus käyttänyt kuparikierukkaa ja ainakin heidän kokemuksensa olivat negatiivisia.
Toisella kierukka ei meinannut millään pysyä paikoillaan vaan oli koko ajan valumassa pihalle. Ja se teki kuulemma todella kipeää.
Toisen kohdalla kierukka oli hyvin paikoillaan, mutta kuukautiset olivat erittäin voimakkaat ja alavatsa oli myös kuulemma kamalan kipeä.