Pesetkö hampaat kahdesti päivässä?
Kommentit (36)
Motkotan kyllä asiakkailleni harjauksen ja välien puhdistamisen tärkeydestä, mutta täytyy myöntää, etten aina itse noudata oppejani. Olen siis hammaslääkäri.
Kaks kertaa kuukaudessa on lähempänä totuutta.
Siihen pyrin, että kaksi kertaa päivässä tulisi pestyä. Pesuajanhan tulisi olla 2 minuuttia/harjauskerta.
Vierailija kirjoitti:
Motkotan kyllä asiakkailleni harjauksen ja välien puhdistamisen tärkeydestä, mutta täytyy myöntää, etten aina itse noudata oppejani. Olen siis hammaslääkäri.
Nyt tulee ohis, mutta jos oikeasti olet hammaslääkäri, nii olis kiva, jos vastaisit... Ongelma on se, etten uskalla mennä käymää hammaslääkärissä, koska olen alottanu oksentamisen. Teen sitä 2-3krt viikossa ja hävettää, jos hammaslääkäri huomaa sen hampaista. Mitä vois tehdä, että sais kiilteen(?) takasin?
Ihme possuja ekat kommentoijat. Mä pesen ja putsaan välit joka ilta. Aamuisin jaksan vain harvoin.
Nyt pesen. Ja lankaan. Juuri olin kuukausi sitten hammaskiven poistossa. Ei satu mutta on TODELLA inhottavan kuuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee ohis, mutta jos oikeasti olet hammaslääkäri, nii olis kiva, jos vastaisit... Ongelma on se, etten uskalla mennä käymää hammaslääkärissä, koska olen alottanu oksentamisen. Teen sitä 2-3krt viikossa ja hävettää, jos hammaslääkäri huomaa sen hampaista. Mitä vois tehdä, että sais kiilteen(?) takasin?
Ei kiillettä saa takas, meni jo
Vierailija kirjoitti:
Sanopa hammaslääkärinä allekirjoitatko tämän, mitä muut hammaslääkärit ovat minulle sanoneet? Optimaalisin harjauskertojen määrä on päivässä 2, eli kerran aamulla ja illalla. 3. harjauskerta ei kuulemma enää hyödytä mitään kahteen kertaan verrattuna ja kolmea enemmän harjauskertoja on enemmän haitallista kuin hyödyllistä.
Ja optimaaliseksi pesuajaksi/harjauskerta on sanottu 2 minuuttia. Hammaslääkärit sanoivat, että kahdessa minuutissa ehtii saada koko suun puhdistettua, kun harjaus on oikeaoppista.
En, noin joka toinen päivä eli kerran kahdessa päivässä.
Pesen aamuin illoin ja lankaan joka ilta.
Yleensä joo, joskus kolme ja joskus harvoin vain kerran.
Pesen kerran päivässä eli aamuisin.
Pesen. Iltaisin käyn hammaslangalla läpi. Pesen myös kielen, ikenet. Valkoiset virheettömät hampaat ja reikiä nolla läpi elämän. ikää 31.
Pesen vähintään kahdesti päivässä! Aamulla ennen aamiaista ja myös aamiaisen jälkeen ilman tahnaa. Jos syön lounasta pesen yleensä myös hampaat. Jos on iltamenoa niin ennen lähtöä pesen hampaat ja viimeistään sitten ennen nukkumaanmenoa lankaan ja pesen hampaat.
En ole ollut näin tarkka aina, joskus teininä pesin vain iltaisin, mutta olen jostain syystä tullut näin vanhemmiten (25-vuotiaana) tosi tarkaksi kaikkeen puhtauteen liittyvässä..
Iltaisin en enää jaksa pestä ja aamulla en kerkeä yleensä koskaan pestä, ku on niin kiire lähteä töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, voiks sitä jotenki parantaa? Tai mitä kannattaa tehdä, että vahingoittais mahdollisimman vähä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, voiks sitä jotenki parantaa? Tai mitä kannattaa tehdä, että vahingoittais mahdollisimman vähä?
Lopettaa se oksentaminen.
valitettavasti en jaksa. Se joka-aamuinen pesukin on masennuksen vuoksi tuskallista. Vihaan sitä.
Pesen silloin kun asia tulee mieleen tai on joku paha maku suussa.