Vaikuttaako etävanhemman uuden puolison tulot elatusmaksuihin?

Vierailija

Jos etävanhempi ottaa uuden avopuolison, vaikuttaako etävanhemman maksamiin elatusmaksuihin uuden puolison tulot?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vaikuttaahan uusi puoliso mm. etän asumismenoihin, joten elatusmaksut voi nousta. Aivan samoin jos lähi ottaa uuden puolison ja asumiskulut laskee, niin elatusmaksu voi laskea.

Vierailija

Siis uuden avopuolison asumiskulut huomioidaan. Eli etävanhemman asumiskulut, jotka laskelmassa otetaan huomioon, puolittuvat.

Vaikuttaako muuten?

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis uuden avopuolison asumiskulut huomioidaan. Eli etävanhemman asumiskulut, jotka laskelmassa otetaan huomioon, puolittuvat.

Vaikuttaako muuten?

ap

No ei ne välttämättä puolitu aina, ne asumiskulut. Etällä kun on ne lapset, jotka vaatii tilaa (ja etän vastuulla, ei uuden puolison).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako muuten?

ap

No ei ne välttämättä puolitu aina, ne asumiskulut. Etällä kun on ne lapset, jotka vaatii tilaa (ja etän vastuulla, ei uuden puolison).

Jos lapset eivät ole kirjoilla kyseisessä osoitteessa niin mitään jyvityksiä ei tule!

Vierailija

Minulla ainakin nousi asumiskulut sen jälkeen, kun muutin miehen kanssa yhteen. Meillä molemmilla on kaksi lasta, joista toinen on kirjoilla meillä. Mutta tarvitsemme kuitenkin neljän lapsen takia viisi makuuhuonetta.

Ennen asuin omassa asunnossa ja asumiskuluni olivat 700 e/kk. Nyt maksan vuokraa puolet vuokrasummasta, eli osuuteni on 1000 e/kk.

Meillä tosin ei makseta elareita, joten en niistä tiedä. Puhunpa vain asumiskuluista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta jos etä maksaa asumiskuluista 90% ja uusi nuorikko 10% tms?

Virallisissa instanseissa ei ole mitään mutta jos pykäliä. Se 50/50.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin nousi asumiskulut sen jälkeen, kun muutin miehen kanssa yhteen. Meillä molemmilla on kaksi lasta, joista toinen on kirjoilla meillä. Mutta tarvitsemme kuitenkin neljän lapsen takia viisi makuuhuonetta.

Ennen asuin omassa asunnossa ja asumiskuluni olivat 700 e/kk. Nyt maksan vuokraa puolet vuokrasummasta, eli osuuteni on 1000 e/kk.

Meillä tosin ei makseta elareita, joten en niistä tiedä. Puhunpa vain asumiskuluista.

Ette te mitään tarvitse... se on vain teidän henkilökohtainen arvovalintanne tarjota jokaiselle lapselle omat huoneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ette te mitään tarvitse... se on vain teidän henkilökohtainen arvovalintanne tarjota jokaiselle lapselle omat huoneet.

Emme ole edes elareita pyytäneet. Minun lapseni ovat viikko-viikko-systeemillä, ja minusta silloin on oikeus ja reiluus, ettei kukaan maksa kenellekään mitään.

Mutta se EI ole ykshailee, että kaikilla lapsilla on omat huoneet. Kun perustetaan uusperhe, niin mikään ei ole tärkeämpää kuin se, että jokaisella on oma koppi ja soppi, jossa saa olla ihan niin kuin itse haluaa. Katson, että tämän takia meidän uusperheessä ei ole mitään ongelmia, koska emme pakota ihmisiä/lapsia yhteeen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat