Ambulanssin soittaminen toiseen kaupunkiin ei ole mahdollista. Omainen ei saa apua vaikka tarvitsee sairaalahoitoa.

Vierailija

Yritin saada iäkkäälle vanhemmalleni apua kun on psykoosissa ja tarvitsee kaiken järjen mukaan M1-lähetteen päivystävältä lääkäriltä. Hälytyskeskuksessa sanottiin että pitäisi olla potilaan luona soittamassa ambulanssia ja kehoittivat jonkun muun soittaa kun mun puhelun perusteella eivät apua lähetä, sillä soitin häkeen eri kaupungista missä potilas on. Mä en tiedä kenet saan soittamaan hälytyskeskukseen? Mulla kestää mennä paikanpäälle reilu 5 tuntia omalla autolla.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Etkö tunne ketään tuolta paikkakunnalta, jossa vanhempasi asuu? Oletko soittanut ko.paikkakunnan päivystykseen, jos aiempaa psykoosihistoriaa niin voisi löytyä joku keino saada apua perille.

Trop

Sun pitää sanoa keskukseen, että henkilö on välittömässä vaarassa (aikoo psykoosissaan hypätä ikkunasta, sytyttää tulipalon tms.) Ellei näin ole ei hätäkään vaadi välitöntä toimintaa vaan voit alkaa järjestelemään paikallista apua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Etkö tunne ketään tuolta paikkakunnalta, jossa vanhempasi asuu? Oletko soittanut ko.paikkakunnan päivystykseen, jos aiempaa psykoosihistoriaa niin voisi löytyä joku keino saada apua perille.

En tunne. Sehän tässä veemäistä onkin. Ap

Vierailija

Ei voi olettaa, että nykyaikana kaupungeissa tuntisi varmuudella muita kuin apua tarvitsevan henkilön. Onhan vanhuksienkin yksinäisyys yleisesti tunnettu fakta, ihan käsittämätön sääntö tuo.

Vierailija

Onko tämä taas joku suomalaisten edelläkävijöiden systeemi, missä paikannetaan ensin soittaja ja sitten vasta ehkä kuunnellaan, mitä asiaa on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko tämä taas joku suomalaisten edelläkävijöiden systeemi, missä paikannetaan ensin soittaja ja sitten vasta ehkä kuunnellaan, mitä asiaa on?

Kysyivät häkessä ihan ekana että mistä kaupungista soitan. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun vanhempani saivat ambulanssin ja poliisipartio toiselta puolelta Suomea pihalleni, kun niitä tarvitsin.

Ihme touhua siinäkin tapauksessa sitten, kun toiset saavat apua vastaavissa tilanteissa. Ap

Vierailija

Taksin tilaaminen on hyvä ehdotus; sitä kautta pääset eteenpäin. Jos potilaan kunto sitä vaatii, taksi soittaa ambulanssin/poliisit paikalle ja jos taas ei niin huono että tarvitaan ambulanssia, kuljettaa potilaan päivystykseen. 

Taksit pystyy kyllä laskuttamaan sinua omaan osoitteeseesi

Vierailija

Ap, hätäkeskus ei uskonut sinua, kuinka voit olla varma tuosta psykoosista, olet toisella paikkakunnalla. Sinun tulisi olla potilaan seurana, että tarinasi olisi uskottava. Tietäisit minkälaisia sekopäitä soittelee Häkeen. Koko juttu on tuulesta temmattu. Mikäli olisit oikeasti huolillasi, niin olisit jo matkalla omaisen luo.

Vierailija

Kyllä nuo häkerajat on ihan hanurista. Itse olen soittanut metsäpaloon palokuntaa ja meni melkein puolituntia ennenkuin saivat riideltyä, että minkä kunnan puolella palo on. Onneksi ei ollut henki ja terveys kyseessä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat