Vastaa rehellisesti näihin kysymyksiin!

Vierailija

1. Naapurisi myy asuntoasi ja siitä on kiinnostunut romaniperhe ja tavallinen suomalaisperhe. Naapurisi kysyy mielipidettäsi uusista mahdollisista naapureista. Olisiko sinulle yhdentekevää, kummasta perheestä tulisi uusia naapureitasi?

2. Lukioikäinen tyttäresi on ihastunut luokalla olevaan muslimipoikaan. Hän kertoisi asiasta sinulle. Miten reagoisit?

3. Näet, kun todella köyhä ystäväsi varastaa ruokakaupasta perusruokatarvikkeita. Ilmiannatko varkaan?

4. Löydät 2500€ ryppyisinä kymmenen euron seteleinä muovikassista lähimetsästä. Pidätkö ne itselläsi vai vietkö eteenpäin jonnekin?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

1. Ihan sama. Paitsi että jos naapuri saa rahat niin sitä ei kiinnosta pennin vertaa kuka ne maksaa.

2. Tukisin häntä. Kuten juutalaisen, hindun yms. tapauksessakin.

3. Ilmiannan

4. Pidän itse

Vierailija

1. Olisi yhdentekevää.
2. Kyselisin ne asiat, jotka yleensäkin. Onko poika kiva ja miksi tytär on häneen ihastunut jne. Jos seurusteluun asti edettäisiin, haluaisin tavata pojan perheen. Samoin haluaisin, jos olisi kristitty, ateisti tai hindu.
3. En.
4. Veisin poliisille, koska pelkäisin niiden olevan väärennettyjä tms. Tätä pitäisi kyllä pohtia tarkkaan miehen kanssa 😊

Vierailija

1. Naapurisi myy asuntoasi ja siitä on kiinnostunut romaniperhe ja tavallinen suomalaisperhe. Naapurisi kysyy mielipidettäsi uusista mahdollisista naapureista. Olisiko sinulle yhdentekevää, kummasta perheestä tulisi uusia naapureitasi?

Vastaus: Hymyilen naapurille ja sanon että myy kelle haluat.

2. Lukioikäinen tyttäresi on ihastunut luokalla olevaan muslimipoikaan. Hän kertoisi asiasta sinulle. Miten reagoisit?

Vastaus:  Olisin iloinen että tyttäreni kertoo minulle avoimesti tällaisista asioista. Kyselisin pojasta ja kertoisin vinkkejä miten hänet voisi iskeä. Siinä vaiheessa ehkä tulisi mieleen kertoa myös että jos tämä poika on kovin uskonnollinen niin kulttuurierot voi olla suuret. Kertoisin näistä asioista tyttärelle ja kehottaisin ottamaan asioista selvän.

3. Näet, kun todella köyhä ystäväsi varastaa ruokakaupasta perusruokatarvikkeita. Ilmiannatko varkaan?

Vastaus: Pitäisin kaverille puhuttelun ja kertoisin että en voi olla varkaan ystävä. Jos ystävä jatkaisi toimintaansa niin katkaisisin välit ja sitten ilmiantaisin.

4. Löydät 2500€ ryppyisinä kymmenen euron seteleinä muovikassista lähimetsästä. Pidätkö ne itselläsi vai vietkö eteenpäin jonnekin?

Vastaus: Vien poliisille.

Vierailija

1. Kyllä.

2. Riippuu millainen poika olisi.

3. En ilmiantaisi koskaan kaupasta varkaita, oli kyseessä kuka tahansa.

4. Veisin poliisille sillä en voisi olla varma rahojen oikeellisuudesta. Ei näyttäisi kauhean hyvältä tulevaisuuden työhaaveiden puolesta jos rikosrekisterissä olisi väärennetyn rahan levittäminen.

Vierailija

1. Ei olisi yhdentekevää, toivoisin todella suomalaista perhettä.
2. Jos poika olisi todella fundamentaalinen uskonnon kannataja (oli se sitten muslimi tai kristitty ), niin saattaisin olla varuillaan ja seurata tilannetta hieman tarkemmin. Muuten ei mitään ongelmaa.
3. En
4. Pidän

Vierailija

-Olen asununt mustalaisten kanssa samassa rapussa. Vähemmän niistä on haittaa kuin kotimaisesta juoposta.

-Keskustelisimme todella vakavasti muslimien maailmankuvasta, Porin lenkkeilijätyttö käy hyvästä esimerkistä. Aika vaikea sitä on teinin mieltä muuttaa, rupeaa vaan uhmaamaan ja siitä ei hyvää seuraa.

- Antaisin kaverille rahaa, mutta en ilmiantaisi.

-Aika paha. Viemällä poliisille saattaa joku rikos selvitä. Toisaalta niin pieni summa, että maksaako vaivaa. Taidan antaa kohdan 3 kaverille.

Vierailija

1. Ottaisin mieluummin ei-romaniperheen, koska en halua lapsia naapuriin, ja uskoisin romaneilla olevan keskimäärin enemmän lapsia.

2. Minulla ei ole lapsia, mutta eivätpä lasten seurustelukumppanit ole vanhempien päätettävissä.

3. En ilmiantaisi. Ostaisin kyllä hänelle mielelläni kassin ruokaa ja yrittäisin saada hänet köyhäinavun piiriin.

4. Pitäisin todennäköisesti itse. Pitäisi kuitenkin selvittää ensin, voiko rahat jäljittää jotenkin.

Vierailija

Kumpi tarjoaa paremmin, meillä on naapureina (rivitalo) jo muutenkin tuollainen pintapuolin normaali suomalaisperhe, joka kuitenkin on tapellut niin pahasti, että poliisi on käynyt pihassa vuoden mittaan kolmesti, streotyyppinen romaniperhe sulautuu tähän vallan mainioisti :D

Koska olen antiteisti ahdistaisi minua jos lapseni (tytär taikka poika) alkaisi seurustella kiihkouskovaisen kanssa, itse uskonnolla ei edes väliä. Ottaisin siis selvää onko se joku maallistunut turkkilaismuslimi, jollaisia minulla on tuttavapiirissäni tai vaikka tataaritaustainen. Ratkaisun tekisin taustan mukaan, olen nimittäin yhtä "innoissani" ajatuksesta tyttärestäni lestadiolaisen taikka jonkun radikaali-islamistin vaimona tai edes seurustelukumppanina.

En ensimmäisellä kerralla, mutta puhuttelen, selvitän minne tuet menee (tarvitseeko päihdeongelmaan apua tms.) Ja ohjaan tarvittaessa leipäjonoon tai dyykkaamaan. Jos jatkaa avusta huolimatta niin kyllä, ilmiannan.

Ehdottomasti joko vien poliisille taikka jätän sinne metsään ja ilmoitan poliisille niiden olinpaikan. Alle 10 euroa voisin pitääkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oikeat vastaukset ovat nähtävillä Vihreiden ja Vasemmistoliiton toimistojen tuulikaappien ilmoitustauluilla virka-aikana.

:D Ottaapa päähän, että suurin osa ihmisistä ei ole rasisteja vaan järkeviä, toisiin kanssaihmisiin inhimillisesti suhtautuvia, NORMAALEJA yksilöitä?

Vierailija

1. Ei olisi. Asuntoni arvo laskisi.

2. Kehoittaisin harkitsemaan tarkasti asiaa, mutta en kieltäisi tapailemasta.

3. En ilmiantaisi. Antaisin rahaa.

4. Vien poliisille. Saan 10% jos niitä ei noudeta vuoden sisällä. Voivat olla huumerahaa tai merkittyä rahaa.

Vierailija

1. Naapurissani asuu todella mukava romaniperhe. Minusta sillä ei ole merkitystä, mikä etninen tausta naapurillani on.

2. Tässäkään nuoren uskonnollisella tai kulttuurisella taustalla ei olisi merkitystä. Toki toivoisin, että saisin tutustua tyttäreni poikaystävään joka tapauksessa.

3. En ilmiantaisi. Tarjoaisin mahdollisuutta käydä meillä syömässä, ettei jatkossa tarvitsisi varastaa ruokaa.

4. Olen niin nössö, että veisin rahat varmaan poliisille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
1. Ei olisi. Asuntoni arvo laskisi.

2. Kehoittaisin harkitsemaan tarkasti asiaa, mutta en kieltäisi tapailemasta.

3. En ilmiantaisi. Antaisin rahaa.

4. Vien poliisille. Saan 10% jos niitä ei noudeta vuoden sisällä. Voivat olla huumerahaa tai merkittyä rahaa.

Tohon ykköseen: miten se arvo laskee? Jos romaniperhe ja suomalaisperhe ovat yhtä maksukykyisiä ne ovat luultavasti aika samantaustaisia. Ystäväni asuu Espoossa rannalla ja heillä on hevos- ja muuta kauppaa pitävä romaniperhe naapurissa ja taloyhtiön asunnot ovat silti ihan saamarin kalliita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeat vastaukset ovat nähtävillä Vihreiden ja Vasemmistoliiton toimistojen tuulikaappien ilmoitustauluilla virka-aikana.

:D Ottaapa päähän, että suurin osa ihmisistä ei ole rasisteja vaan järkeviä, toisiin kanssaihmisiin inhimillisesti suhtautuvia, NORMAALEJA yksilöitä?

Eikä näihin ole edes "oikeita" vastauksia, on vaan jännä lukea erilaisita toimintatavoista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat