Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosiaalisten tilanteiden pelko. Mikä auttoi?

Vierailija

Tarvitsen apua. Jos ihmisiä on tilassa enemmän esimerkiksi illanistujaisissa niin mun on vaikee mennä tapahtumaan. Mikä auttaisi?

Kommentit (3)

Vierailija

Kirjallisuudessa hyviä vinkkejä (visuaalisuusharjoitukset, palleahengitys, siedättämishoito) ja oma toiminta ovat ne avaimet paranemiseen. Esim. Vapaaksi ahdistuksesta -kirja (Edmund J. Bourne).

Vierailija

Minua auttaa hengitykseen keskittyminen ja hengitystekniikka. Rauhoittavat, mutta yritän välttää koska se väsyttää. Keskity seuralaiseesi, sen ihmismassan sijaan. Minulla ei ole mitään ihmekeinoja ikävä kyllä, vältän tuollaisia tilaisuuksia ja esim isommissa kaupoissa käymistä ruuhka-aikaan. Jouluruuhkia odotellessa...

Vierailija

Mua taas ahdistaa mitä vähemmän ihmisiä on paikalla, silloin joudun huomion kohteeksi kun taas isompaan joukkoon sulaudun eikä kukaan välitä minusta.Mutta mitään apukeinoja ei tosiaan ole mikä ainakaan mua auttaisi, no silmät kiinni ja yrittää hengittää rauhallisesti, painaa kynnet kämmenpohjiin niin että sattuu, voi estää pyörtymisen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat