Uskooko kukaan, kun kerron, että se, että sanot miehellesi, että aivan sama mitä hän tekee, saa miehen pysymään uskollisena?
Mua ei kiinnosta, mitä hän touhuaa, kunhan ei tauteja kotiin tuo, ei kylläkään koskaan käy muualla kun töissä ja kuntosalilla, mutta voihan sielläkin tietysti pettää.Ei se seksi niin tärkeää ole, en ole koskaan ollut mustasukkainen ja omistushaluinen kumppaneistani. ja silti rakastan ja välitän miehestäni. hän on hyvä isä, hyvä aviomies, hyvä työntekijä, ja hyvä ihminen. Arvostan häntä todella, hän on fiksu ja fiksun näköinen. Meillä on asiat ihan ok, mutta en olisi eroa ottamassa, jos hän seksuaalisesti hairahtuisi. Hän pitää myös minua fiksuna, kauniina, ja hyvänä äitinä lapsillemme, ja sanoo rakastavansa minua. En ole sinisilmäinen, mutta en myöskään kyttää hänen tekemisiään. Hän on hoitanut asiansa ja yhteiset asiamme kiitettävästi. Hän sanoikin, että ei ole tarvetta pettää, kun siinä ei ole mitään jännitystä, kun se ei ole kielletty. Jokainen ihminen itse vastaa tekemisistään ja kantaa tekonsa seuraukset omassatunnossaan.
Kommentit (7)
Niin kuin sanoin, aivan sama vaikka pettäisikin, so what?Omapahan on asiansa.
Uskon, että mieheni aikuisena ihmisenä tekee järkeviä päätöksiä. Hän on minun rakas elämänkumppanini ja elämme hyvää elämää yhdessä. Jos hän jossakin elämän tilanteesa haluaa heytken hurmaa jonkun miellyttävän naisen kanssa, se hänelle suotakoon. Jotenkin ajatus siitä, että kaivaisin taskuja ja tutkisin kännykkää vainoharhaisesti on NIIN kaukana...
Hän kokisi sen niin, että minulle on aivan sama, millainen moraali hänellä on enkä välitä, vaikka hän tekisi elämässään väärin.
Minulla ei kuitenkaan ole mitään tarvetta myöskään vaatia miestä olemaan uskollinen. Ei toiselta voi ylipäätään vaatia mitään; jokainen on vastuussa lopulta itsestään. Mutta me oletamme automaattisesti toistemme olevan uskollisia ja luottamuksen arvoisia. Siksi ei tarvitse vaatia eikä olla välinpitämätön.
kuinka valtavasti ihmiset käyttävät energiaa pohtiessaan pettääkö mies vai ei. Pengotaan, syynätään ja tivataan ja epäillään koko ajan: Exät ovat vihollisia automaattisesti, mies ei saa lounastaa naispuolisten kollegoidensa kanssa etc. Luulisi syövän ihmistä moinen...
Miksi se on sinusta ap yhdentekevää, kunnioittaako hän sinua olemalla uskollinen - vai vaihtaako mielenkiintoisempaan heti tilaisuuden tullen?
Siinä perusajatuksessa olen samaa mieltä, että moka-syrjähypyt voisin antaa anteeksi. Mutta en pidempää sivusuhdetta, se olisi selänkääntö minulle.
Enkä usko siihen, että ketään voi PAKOLLA pitää uskollisena. En siis kannata kyttäämistä, rajoituksia, vahtimista. Jos joku haluaa olla kumppanini, hän on sitä vapaaehtoisesti ja rakkaudesta - muuten saa mennä.
...en minä yhdistä tätä välttämättä kunnioittamiseen/kunnioituksen puutteeseen. ..Pariskunnilla voi olla yhteiset säännöt, jotka sopivat molemmille. Ihmisillä on tuo omistushalu niin eriasteista. Toiset eivät salli toiselle juuri mitään, toisille ovat sallivampia.
Älä kuitenkaan liikaa tuudittaudu sen varaan, että miehesi ei petä koska se on luvallista. Kielletyn hedelmän maku häviää, mutta joku kerta hän saattaa ajatella " miksei, eihän vaimo pistä pahakseen" ja antaa mennä ; )